Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Sølv som investering 🥈

Det er jo såpass lite sølv i hver enkelt elbil, solcellepanel eller PC at det har fint lite å si for industrien og for forbrukerne om spotprisen er 25 eller 50.

Så før eller senere kommer papirsølv til å bli eksponert som den svadaen den er

4 Likes

Er litt svak så kjøpte 10 unser til.

5 libertads ( Mexico) og 5 Ukrainske greier.

3 Likes

Hva med denne Uran-coinen? Kan det være noe😀

5 Likes

Burde hatt noe gul kake. Men er visse problemer med eksport… :stuck_out_tongue:

1 Like

:joy:

4 Likes

Dere kan være sikker på at the powers that be sikler som bare det på det gapet under 23 der

Anbefaler Tavex :+1: :2nd_place_medal:

1 Like

Har handlet så mye på Tavex at alle spørsmål/support håndteres av sjefen. :stuck_out_tongue:

Minuset med tavex er utvalg. Hvis man vil ha ting som Libertad fra Mexico så får man det ikke der. Men til ren unse stacking ( som da vil si kjøpe philharmonics) er de suverene.

2 Likes

Og dit kommer de hvis de vil.

100 % manipulert.

Har aldri sett en så lav RSI før i noe instrument. Helt sykt:

image

3 Likes

Noen som egentlig har en formening av hva som skjer her? Hvordan og hvorfor så manipulert? Har stor tro på sikt, men føler jeg ikke skjønner en dritt av hva som foregår der ute.

Futures trykkes for å skape penger som propper opp aksjemarkedet.

Det er ihvertfall min teori.

Husk at sølv alltid kan gå lavere. Alltid. Uansett hvor lavt du tror det er.

image

3 Likes

Er det noen som har tips til førstegangs kjøper av fysisk gull/sølv?
Jeg tenker å handle for rundt 100-150k totalt, 50/50 fordeling. Det ser ut som Tavex kommer best ut i anbefalinger her inne, men hvilke produkter anbefales? Mye utsolgt…

1 Like

Gull/sølv ratio. Gidder noen å vekke meg i 2024? :sweat_smile::joy:

3 Likes

Best bang for buck hos tavex er phillharmonics. Den trader alltid nærmest spot.

Var samme båt, jeg gikk for philharmoniker, det er den billigste bullionen. Tavex er billigst i Norge.

Sølvprisen er veldig volativ, så å spre innkjøpene dine litt er sikkert lurt.

2 Likes

Min erfaring er at i starten kjøper man den billigste. så begynner man å kjøpe litt forskjelig fordi det er kult. Og plutselig begynner man å lete etter mynter med lite opplag fra sære land.

Hilsen han som har Mexicanske libertad og Ukrainske ( aner ikke hva de heter på) på vei :stuck_out_tongue:

6 Likes

Ankom et par av disse her idag. Meget nice.

2 Likes

Hvor skal folk investere nå som børsene har toppet ut?

Kinesere ser også for første gang at eiendom faktisk kan falle. Og ikke kan de plassere penger i krypto. Gull-derivater har myndighetene også slått ned på.

En systemisk mistro bygger seg opp over hele linja.

NÅ er tiden for PM, fysisk

3 Likes

Er det derfor vi har sett oppgang i sølv/gullpriser den siste tiden?