Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Sølv som investering 🥈

Takk :grinning:

Når disse mynthandlerene får inn saker så har de 14 dagers «sitteplikt» på sakene. Sikkert en slags angrerett.

Så husk å spørre om de har noe som kommer for salg også! Ikke bare det de har fremme.

5 Likes

Er det type Rasmussen og Norsk Mynthandel du bruker ? Ser det er noen private som importerer selv, er dette noe ?

Norsk Mynthandel kjøper jo tilbake myntene slik at skulle en slite og kvitte seg med dem har en uansett en sikker exit.

Teknisk analyse sølv

Denne er kanskje intressant @Mr.Oncoinvest fra ditch the deepstate på reddit

1 Like

Håper på et kjemperally i PM jeg også, men de videoene der har gått på repeat i flere år nå.

Alltid det samme.

1 Like

Om du går tilbake på youtube videoene hans så ser du at han absolutt ikke er “silver is about to rally” i hver video. Det er minst like mange i bear territorium. Om du hadde sett den så hadde du fått med deg at han sier at om ikke sølv fortsetter oppover på neste rally så kan det bli test av nedre støttelinje av triangelet… med andre ord bear potensialet også

Jeg mener ikke nødvendigvis at han personlig har sagt det, men videoer av typen “MASSIVE RALLY SOON” og “COMEX IS EMPTY” har gått i mange år.

Om du faktisk hadde sett, og forstått videoen om comex over her så hadde du forstått hvorfor det er god grunn til å tro at de har hadd , og har store problemer med å fortsette spillet som de gjør. Utover det er så er det ingen predikasjon på NÅR en evt default skulle skje

Ja, jeg er fullstendig klar over at hele PM-markedet er et korthus som kan ramle sammen når som helst.

Problemet er bare at “når som helst” kan være i neste uke eller om 50 år.

Trenden har vært rimelig entydig i mange år

1 Like

Beklager sent svar.
Dette er «mynthandlere» i den forstand at det er stort sett nerder som driver med mynter som har numismatisk verdi. «Bli med hjem å se på frimerkesamlingen min» typer :crazy_face:
Så PM virker mer som en bigeskjeft for de.

Bare å Google ‘mynthandel’, så finner du dem

F.eks
https://www.krsmynthandel.no/om-oss/

Dollaren er truet som verdens reservevaluta. Så aldri har det vært en bedre grunn til å investere i PM-sfæren. Når frykten griper inn i større lag kan det være for sent.

Ser man hos Tavex nå så er alt av 1oz gullmynter utsolgt :man_shrugging:t2:

Det finnes et sett med Lillehammer 94 mynter som jeg har sett flere steder. 2 unser gull og 9 unser sølv. Dette har flere ganger blitt solgt under spot.

Edit
Se her! Får gullet til spot og 9 oz sølv med «gratis» Komplett myntsett Gull og Sølv. Lillehammer OL 1994 | FINN.no
Et røverkjøp

2 Likes

Takker så mye for utfyllende svar :grinning::grinning:

Jo flere “massive rally in silver soon”-videoer som dukker opp, jo mer sikker kan man være på at det lades opp til en grusing av prisen.

Burde kunne gå an å lage en algoritme på dette.

2 Likes

Om dette er greit for Nikkel… så tror jeg det er LENGE til noen slår ned på det som skjer i PM.

1 Like

PM er den eneste råvaren hvor prisen ikke påvirkes av inflasjon og etterspørsel.

Tydelig at det er noen ekstremt mektige aktører som kontroller prisen.

Dersom historien er en indikasjon vil det ende med at det blir umulig å få kjøpt sølv og gull til “offisielle” priser. Men usikker på hvordan det vil påvirke papirmarkedet, som jeg mistenker fungerer som et alternativt pengetrykkeri.

1 Like

Sølvbarer uten mva :wink:

Gyldig betaling :smiley:

40stk igjen av den på et kg. Tipper han hadde 50 når mailen gikk ut før idag.

1 Like

Fysisk sølv har jo ett behov og demand utenom papiret. Så når det ikke er nokk sølv til og kjøpe fysisk til produksjon vil prisene bli presset opp på alt av mynt + div.

Vi er vel i startgropen på og kjøpe opp fysiske nye mynter, nå er det og kjøpe opp no bane mynter / bulk så kan presset virkelig begynne.

Sitter helt stille og akkumulerer jevnt og trutt som alltid. Elsker OL sett og 100 års sett. Det er der du får mye Bang for the buck.

Vi er i råvare bonanza og strikken på og kontrollere sølv blir tynnere og tynnere for hver dag.

:+1:t2:

4 Likes

Som en kammerat med russisk kone sa sist uke.

“Jeg skjønner nå hvorfor du kjøper edelmetal”.

5 Likes

Inne på noe nå

1 Like

Når det gjelder sølv og gull så har jeg etterhvert lært meg et par ting:

  1. Alle videoer på youtube om “Rally soon” og “Comex empty” er bare piss. Absolutt alle. Det er ingen nyttig informasjon å hente fra noen av dem.
  2. Se punkt 1.
  3. Det finnes ingen fundamentale forhold som reellt påvirker papirprisen på PM.
  4. Papirprisen på PM er sannsynligvis 100 % kontrollert av et lite kartell. Du kan være på samme side som dem om du er heldig, men du kan aldri slå dem.
  5. Det er ingen mektige aktører som har interesse av at prisen på PM skal stige.
  6. PM kan/bør være en del av prepper-arsenalet, men ikke være en “normal” investering som man forventer avkastning på.

Når dette er sagt er det fullt mulig å tjene gode penger på å trade PM-papirer. Reglene her er som følger etter min erfaring:

  1. Aldri kjøp deg inn etter en prisoppgang. Prisen skal ned igjen, vær sikker.
  2. Kjøp deg kun inn etter et større fall. Helst etter et fall som har vart et par dager, og redusert prisen med minst 5 % fra forrige topp. Og vær forberedt på at prisen kan falle mye mer enn du trodde var mulig, selv etter du har kjøpt deg inn.
2 Likes