Den var solgt dessverre
Norges Sølvskatter fra Samlerhuset til salgs | FINN.no
Noen som har regnet på hvor mye sølv disse “skattene” inneholder?
Har gjort noen utregninger et par ganger, samlerhuset har ellevill markup på alt
Det beste er å se etter sølvmynter på Finn.
Er man heldig får man tak i mynter til 5-10% over spot
Fikk kloa i en av disse i sommer. Fikk til spot sølv.
Skal se om jeg har kvitteringen hjemme
Ser ut som hver mynt inneholder en troy unse sølv. Med renhet 0.925. Totalt 33.64g.
Kommer ikke til å kjøpe flere pga plassen den tar
Edit
Fant ikke kvittering. Men mener det var 5.500kr.
24oz
Med den siste tidens fine verdistigning har jeg nå 1,28 mill i PM gruver 50/50 gull og sølv, veldig spent på hva de er verdt ved utgangen av året
Hva tenker dere om å kjøpe bullion gull/sølv til spot eller rett over? Er vanskelig å glemme gamle priser så føler det er så dyrt om dagen selv den tanken ikke gir noen mening.
Sølv er fortsatt utrolig billig. Bare å kjøpe!
Toppen fra 1980 er over 170$ justert for offisiell inflasjon.
Sprott har forresten er kombinasjonsorodukt gull/sølv, der du får kjøpt for under spot nå. 3 % under.
https://sprott.com/investment-strategies/physical-bullion-trusts/gold-and-silver/
Fordel = pris, og likviditet ved salg
Bakdel = skatt på gevinst
Kjøper mest gull/sløv som bullion mynter. Har nok av papirpenger/verdier. Denne hobbyen er mer som en sikring/samling/investering.
Sliter også med å velge mellom gull og sølv. Blir en god blanding utifra dags humør. Tenker at det dummeste jeg gjør er vel å kjøpe de helvetes proof myntene, men de er fete da😅
Utrolig at ikke flere sparer i gull/sølv mynter med dagens skatteregime og usikkerhet. Ufattelig
Et ektepar kan lovlig fjerne 2 mill fra formueskatt ved kjøp av mynter.
I tillegg kan man kjøpe en spade.
Tipper det blir et helvetes rush inn i fysisk Metall når allmuen skjønner omfanget av CBDC.
Røverkjøp på en 1kg Koala-mynt!
Til sammenligning koster den ca 1500 kr mer over disk
Hvordan selger dere fysisk sølv på “beste” måte? Jeg sitter f.eks på noen kilo med Telemark sølv. Det stinker litt å selge håndverk for ev. materialpris men sånn er det kanskje. Det føles veldig måtelig å selge på finn.no. Er det en gjengs måte å gjøre det på`?
finn.no , mynthandelen eller gullhøna.
Mynthandelen tar vel kun faktisk mynter og ikke medaljene som blant annet sammlerhuset selger.
Verdihuset kjøper også gull og sølvmynter. Har gode erfaringer med de.
Sølvbanken har vanligvis høyest pris.Du får vel ca 4900,- kr kiloet der.Unngå auksjonshus.Jeg har kjøpt masse sølvtøy på auksjon og til tross for 25% salær til huset + frakt har jeg kunnet videresende det til sølvbanken med god fortjeneste.
Takk for svar!
Bli medlem av metallbørsen på Facebook. Kjøp og salg av sølv og gull