En liten feil der bare, J.P. Morgan er ute av sine korte posisjoner og sitter med store mengder fysisk sølv.
JPMorgan har inte längre några korta positioner utan bara långa fysiska positioner. Fyra andra, svagare, storbanker sitter sedan sommaren 2018 fast med sina korta positioner [bild 2]. När de tvingas ge upp måste de köpa tillbaka dessa positioner och det kommer ge alla som hinner komma in i marknaden en enormt fin bonuseffekt. Vi förväntar oss att priset kommer dubblas av bara den enskilda händelsen.
Kult, da blir de myntene jeg har her verdt noe mer enn småpenger også
Det er langsøkt at wsb styrer opp silver markedet. Markedet rundt silver er ca 5 triljoner dollar, det er hellre fonder som kjøper nå. Det får de også gjerne gjøre, høyere silver priser leder till høyere inflasjon og aksjemarkedet vil sannsynligvis synke. Det er helt latterlig om du spør meg, men mtp at jeg er bearish børsen og lang sølv/kobber så er det helt greit!
Jeg er enig, og tror heller ikke at wsb ene og alene skal presse prisene til skyene, men det er ikke tvil i at oppmerksomheten rundt sølv de siste dagene har eksplodert. Jeg er uansett langsiktig invistert i sølv
Gull til sølv ratioen er helt latterlig
Samme ratio som i 2011 vil sette prisen til sølv rundt 60
Samtidig er det vel ikke usannsynlig at gullprisen også stiger i år
Vet ikke hvor du har det tallet fra. Men det er helt på jordet.
Mulig du blander med «papirsølv»
Fysisk silver er vurdert til ca ~20 miljarder, mens det markedet vi er opptatt av; “papir handel” er ca 250x større, hvilket inkluderer opsjoner, ETF’s etc. Jeg driter i fysisk silver.
Mesteparten av det som er minet ligger dessuten på søpledynger i form av kasert elektronikk etc.
En artikkel fra 2016 som er høyaktuell nå. Denne ble skrevet FØR seddelpressen gikk amok.
Kikker litt på Hecla Mining.
Vurderer noen lodd.
Ser ut som de vil få et fantastisk år.
Dessuten bunnsolid. Et av de eldste selskapene i US.
Kursen har ikke gått allverden ennå.
Er jo fortsatt relativt greit å kjøpe mynter her i Norge, flere sider som har tilgjengelig.
Har du noen linker? Kjøper gjerne mer. Har ca 20 unser pr nå. Alt for lite.
Butikken er fysisk stengt i Oslo.