Tok kanskje litt vel i
Helt konge. Jeg lastet opp en del ekstra i slutten i fjord og selv med nedgang er de + 7.6% pr i dag. + 14.6% i år we like….
Og mye mer skal det bli
En grei måte å få en pekepinn på miners er disse etfene (så får man tenke på at de er notert i dollar)
- iShares MSCI Global Gold Miners ETF
+3,64%
+1,21 USD
34,49 USD
19:20
- iShares MSCI Global Silver Miners Fund
+3,37%
+0,46 USD
14,12 USD
19:20
I dag er det jo store forskjeller på råvarer og aksjer. Litt rart men det har jo vært en mismatch (som jeg har nevnt før) .
Men meget gledelig for meg personlig.
Men vi som er her har jo vært med i dette en stund. Jeg begynte og doble triple kraftig i 2022 da jeg solgte alt av aksjer og ble gjeldsfri.
Flyttet mye overskudd og ver i gull sølv mynt. og har i slutten av 2023 kjøpt mye fond råvarer. (Tror den nedturen var en stor kjøpsmulighet)
Kan ikke se at de neste årene skal bli meget bra for disse metallene spesielt sølv. Med 5 år underskudd tror jeg det kan bli . Kanskje litt større rakett, men gøy.
Så får vi se.
Tror meg og holmes har store interesser her (er du i Stavanger er jeg klar for en øl tror vi har gode diskusjoner
)
2,25 mill summerte jeg opp til i dag så ser det jo ut som det kanskje øker enda litt i dag - men vi får ikke ta ut noe på forskudd
Fantastisk. Er nokk litt under deg men vi snakker langt over 7 siffer her og….
Er jo også glad når prisen stiger men er blitt nokså slepen etter hvert og tar ikke av om den går opp en dollar eller tre,Som sølvinvestor vet jeg at det kan snu på et øyeblikk og oppgangen forduftet.Skal ikke selge på flere år ennå så jeg prøver å ikke bry meg så mye.For det er jo sluttsummen på kassalappen som teller.Begynner å bli noen mill her å,
Utover fysisk - eier folk her for det meste fond ala auAg silver bullet?
Selv har jeg nevnte fond, men har også noe tilsvarende vekting direkte i PAAS og AG- First Majestic Silver. (økte i dag).
Del gjerne om det annet dere har tro på fremover innenfor sølv. Fint å ha noen med betydelig oppsidepotensiale også (ala Minere direkte med low-cap)
Jeg er litt kjedelig men kun auag silver og andre gull fond. + fysisk
Prøv Don Durret på You tube.Han har bred kunnskap om alt som rør seg innenfor Sølv/Gull miners.
Prøver seg på 33 igjen
slutt å mase holmes. Sølvet kommer ikke til å gå på leeeeenge
Vi får se folkens, plutselig spretter korken eller hva det heter
Du veit at Gold Silver Ratio er rimelig off når;
Du kommer inn på tavex med en liten ziplock-pose med noen små biter av en klokkelenke i 14K, og går ut av døren igjen, med nesten en kilo philharmonikere.
God helg🪙
Den er temmelig høy nå ja, en reversal til bunnen av en noenlunde moderat range gir et solid potensiale for at det sølvet skal kunne gi mer smykke i retur i fremtiden
Hos LBMA i London gikk inventory ned med 8.6% i Januar. Mye på en mnd.
Mulig stolleken engang tar slutt
Plutselig tror jeg det skjer da kan vi ett virkelig rally.
Med trump bak rattet kan det skje enda raskere…. Fikk fylt opp litt i helgen. Ser salg ble gjenført i går.