Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Sølv som investering 🥈

Skal prøve å skaffe dem, gir lyd om jeg får napp.

1 Like

Told you so

Kvalitetspost.

Hva sa du nøyatig?

For jeg ser en sølvpris på over 61USD og første gang sølv ble brudt ever var… *sjekke notater * 9 desember.

1 Like

Da er vi tilbake over 63 USD , og asia virker å være i full fyr.

7 Likes

Hvis bears har rett på 63,7 får vi håpe at de fortsetter å treffe hver dag fremover

Hvis korrekt, big OOUF

https://x.com/KingKong9888/status/2000592215786323990?s=20

6 Likes

image

CHINA IGNORES COMEX PRICE FOR SILVER, CLOSES AT $65.27/o

After China Bid Silver Up to a $65.85 Close Friday, Silver Prices Were Slammed Over $4 During COMEX Trading as CME Hiked Margin Requirements 10%, and Silver Prices Closed the Day at $62.07/oz.

China Reopened Monday & COMPLETELY IGNORED the NY/ London Price Slam- Silver Just CLOSED at $65.27 in Shanghai

8 Likes

https://x.com/dariocpx/status/2001127983013351888?s=46&t=JFl4-KMAGfIBvUANqfbQkw

Og der kom ryktene om en større margin call. Velkommen til evilfreuds sølvbloggg

6 Likes

Ogja sølvprisen er over 66!

@Savepig wake up!!

7 Likes

Betyr dette shortskvis?

1 Like

Noen påstår det er margin call og shortskvis, jeg tror ingenting før det er bevist.

1 Like

Mange ugler i mosen i papirmarkedet. Det med JP Morgan som gikk fra short til ekstremt stor longposisjon var jo merkelig. Kjøpte de sin egen ETF som ikke har fysisk dekning for innløsning? Det må være noe slikt, for det var ikke fysisk sølv nok på verdens børser til at de kunne kjøpe fysisk.

Uansett, sølv og platina chartene koker nå, og det kommer de vel til å fortsette med noen måneder fremover.
Prisoppgangen på sølv løser jo problemet til rikingene som klaget på at sølv var et “bulky” metall, dvs det ble for store mengder av det hvis millioner av dollar skulle veksles inn i sølv. Jo mer prisen stiger, jo mer anvendelig blir det for den slags…

2 Likes

Er ikke noe chart shortsiden liker å se det der

1 Like

Dumt spørsmål sikkert men hvorfor er ticker-prisen på tråden lavere enn sølv-prisen i markedet?

1 Like

For den følger SLV som er et sølvfond og ikke sølv. Tror ikke det finnes en ticker som støtter det.

@pdx jeg prøvde med en ny ticker XAG skal være sølvpris, men ser ikke ut som det funket, kan du sjekke om det finnes en måte å få det til å funke på?

2 Likes

Har folk noen tanker om posten på Nordnet « Liten heads-up (ikke fra en finansiell rådgiver såklart). Det ryktes om at Det amerikanske CFTC (som regulerer handel av commodities i usa ) skal ha et hastemøte førstkommende fredag 0900 lokal tid.

Agendaen er: tiltak for et usikkert sølvmarked (med andre ord, hindre at banker som har shortet sølv går konkurs). Historien er sammenlignbar med det som skjedde med Hunt-Brothers i 1980. Det kan tenkes at kostnaden til sølv-futures øker til 100 prosent, fra 20 eller hva det er nå eller at det blir amerikansk forbud mot å kjøpe futures. Kun lov til å selge.

Dette vil sende sølv-kursen på Comex i USA åt skogen. Markedene i London og Shanghai vil kompensere mot månen

Hvis ryktet stemmer, så tipper jeg at det blir en svært volatil fredag.

Lykke til!

6 Likes

Google gir følgende.

Ingen av delene skriker stor grad av sannhet.

https://www.rumormillnews.com/cgi-bin/forum.cgi?read=262888

A notice appeared on the CFTC website that should terrify every silver holder: "Emergency Commission Meeting - December 19th, 9:00 a.m. - Closed Session. Topic: Market Stabilization Measures for Precious Metals Complex

Det er påstanden.

Under er CFTC sin side.

Her er skjermdump av youtube saken.

Hvorfor har de ikke bilde av den faktiske notisen? Hvorfor er det AI generert.

Så litt tolkning, vil det være unaturlig at CFTC har møte rundt market stabilisering, definitivt. Betyr det at sølv blir forbudt å handle, lite trolig.

Pr nå ganske vagt rykte som egentlig lukter vondt.

3 Likes

SILVER CLOSES AT $68.53 IN CHINA

$2.23/oz Premium Over COMEX

Nå har jeg ikke sjekket forbruk av sølv til industri pr land, men det er jo ikke å legge under en stol at kina har EKSTREMT mye industri.

Så får en bruke den infoen slik man vil.

1 Like

Merkelig dag. Sølv opp 4 % i dag, og minerene lagger som faen.

Jeg ser 2 mulige grunner. Options experation på fredag og Gull/sølv ratio nærmer seg støtte. Gull til å outperforme en periode vs sølv neste ? hadde vært sunt, og bra for sølvprisen på sikt !

SLV VS SILJ (juniors) perfect backtest før takeoff ?

2 Likes

Minere har gått mye, mange avventer vel litt for å se hvor sølvprisen stabiliserer seg.

1 Like