Hvor var alle dommedagsprofetene på sub 30
Når man sammenligner med 70- og 80-tallet, så må man huske på at det var helt andre tider.
Skulle man kjøpe en aksje måtte man vel ta på seg penskjorta og ta seg en tur i banken. Altså møte opp fysisk på et kontor. Og aksjekursen kunne du lese i Dagens Næringsliv dagen etterpå. 
Det er mulig, men er også mulig å bli scammet.
Ved at du kjøper ting som ser ekte ut men som ikke er det.
Ta en kikk på Coeur. Skuffer inn penger på disse gull og sølvpriser. Når utbytte kommer skal sikkert alle ha.
Var den kommentaren til meg?
Jeg håper sølv er tilbake til ATH i dag om det er mulig.
Håper alle får en pen gevinst.
Poenget var at ny ATH kan ta tid og det er INGEN som vet når det skjer.
Da misforsto jeg helt innlegget ditt, beklager det, tolket det som at du spådde tiår frem til neste ath, men du mente bare at man ikke vet sikkert når det skjer, det kan gå fort eller det kan ta litt tid 
Som jeg har nevnt flere ganger siste mnd’er. Mars er 

Ta det helt med ro. Vi får nye ATH i år. Før sommeren
At sølv skal opp er nesten 100% sikkert (vel hvertfall 50%)
Ting som drar opp er:
Et ekstremt underskudd siste årene på 30 dollar (ved 100 dollar kan det være underskuddet krymper fort)
Ikke mulig og få vesentlig mer produksjon på 30 dollar (ved 100$ da blir i hvertfall alt utnyttet og maskiner blir oppgradert og folk er billig i forhold til inntjening)
Ved 30 dollar var sølv så billig at det ble rart. 100$ er prisen 3x mindre “billig” så da vil nye spille regler komme.
Ved 30 dollar gjenvinning nesten ulønnsomt , 100 dollar hmmm
.
Ved 200 dollar det er en fin ny ATH for meg , men det jeg frykter aller mest er verdens bilde. Hvis krakket kommer tror jeg 30$ kan være dyrt….
God helg , da har jeg nedskalert og er tilbakers på 20% i portoføkge uten fysisk.(har noen unce igjen ) Kan ikke selge mer av (my precious
)
La oss si det slik det ble noen 7 sifre i pluss på sølv siste året
, og husk du har ikke tjent før du har solgt…
Miners vs renter og indeks - uten dagens utvikling som ser ut til å kunne gi rundt 6% oppgang for miners
Forsøkte meg på et lite stunt i dag.
Om noen ønsker å kjøpe trader-kurs for 2000kr send en pm. Da går jeg i null for dagen 

Klockrent!
15k for leve norge 1905-2005 24 mynter 746g sølv er det et bra tilbud? Ser på finn at 1 oz sølv selges til 1000nok å opp, er ikke det blodpris?
Norsk mynthandel har noe inne nå, og hhv 38 og 40% av spot. Tror det er vrient å finne selgere til veldig mye under 1k atm - så lenge ingen har noe særlig på lager og tilgangen er stram - holder prisene seg som om det var 27 januar enda 
sorry ny i sølv, men er ikke det sykt +40 av spot
Trenger ikke være økonom for å se at 40% av spot er ganske saftig ja, på bullions i hvert fall😅
+40% er jo mer eller mindre unobtainium, helt koko
Det betyr egentlig at spot bare er et tulletall som de setter en arbitrær modifikator oppå for å få en fair markedspris
Litt som at Christiania glasmagasin alltid har 50% rabatt på hele butikken og at sport outlet har opprettet to separate nettbutikker de eier som de setter mye høyere priser på for at sport outlet skal kunne påstå de har stor rabatt.
Problemet er jo som jeg snakket om tidligere her inne, selger man fysisk sølv skal du virkelig mene det.
For selv om prisene dundrer ned over 30%, og man tenker, nå vil jeg kjøpe meg inn igjen, så er ikke tilgangen noe bedre.
Blir spennende å se hva som skjer framover, min tanke er at industriselskaper har virkelig blitt oppmerksom på hvor mye prisen kan gå på kort tid, og de benytter seg kanskje av denne «dippen» til å stacke opp? Finner man noen informasjon om hvem som er de største kjøperne i Shanghai?
Noen her som driver og trader (eller forsøker på å trade) ETF’er?
I så fall, hvilke?
Med de bevegelsene som er nå så er det jo bare å glemme å time fondskjøp osv…
Alternativt, har dere noen miners som man kan bruke i samme øyemed?
Gjelder både sølv og gull egentlig, men kanskje enklest med noe som er passe “pure play”…