Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Sølv som investering 🥈

Hehe. Ser ikke mange argumentene hun kan komme på, men ja nei aldri si aldri

Knallsterk dag for Silverbullet B :star_struck:

auag

2 Likes

Kommer det en dag PSLV annonserer at de ikke får tak i mer fysisk sølv? :thinking:

1 Like

PSLV skaffer vel sølvet først og selger andeler etterpå? Imotsetning til SLV som “skaffer” sølvet i etterkant.

1 Like

Ja
PSLV er Closed-End-Fund

Sprott sitat:
… . my view is this. That I think silver should trade something like 16-to-1 ratio to gold. If the gold price was $1,600.00, silver should be $100.00. It has always historically been the rate. If gold was made a currency, which I think it will be, I think the market has already made it a reserve currency, the general market…

2 Likes

Det kan jo teoretisk gi en forvarsel når de stopper å selge andeler fordi dagens sølv er utsolgt. dvs når det begynner å røyne med tilgang.

1 Like

Var det jeg tenkte på ja :grinning_face_with_smiling_eyes::ok_hand:

Ja

Men glem ikke at Sprott tok et strategisk grep i høst når han kjøpte seg inn hos First i en rettet emi (over børskurs :smiley:).
Han og Neumeyer er de største SilverBull som er.
Derfor tror jeg også at Sprott (PSLV) får kjøpe mye direkte fra First.

Mr. Sprott, commented, “We believe there has been a lack of appreciation for First Majestic’s equity in 2020 and we are happy to align ourselves with Keith who recognizes the mispricing of silver in the marketplace and has been a stalwart for silver.”

Keith Neumeyer, President and CEO of First Majestic Silver, commented, “We are very pleased to welcome Mr. Sprott as a significant shareholder in First Majestic. As a fellow silver bull, Eric has been recognized as one of the most influential leaders within the silver investment community and this deal represents his largest treasury investment in a silver producer, let alone the entire silver space.”

3 Likes

Bloomberg sier det er et flott tidspunkt å selge sølvtøyet på :ok_hand::joy: må vel regne med flere sånne fremover

2 Likes

Viktig å skaffe likviditet nå! evt sølv til hvelvene :stuck_out_tongue:

2 Likes

Det jeg ikke skjønner.

SLV stengte her idag.

image

Nå vet jeg ikke hvor langt frem futtene er?

Mulig jeg er teit. Men må være lov det også.

Hvorfor den steg såpass mener du?
Glem ikke at også selve SLV er shortet med ca 6%. I tillegg til all tulleshort på Comex.
Mulig folk krever å få tilbake aksjene, for å selge skiten.

Jeg vet ikke, dvs jeg vet heller ikke hvor langt frem de future kontraktene er, jeg bare stjal den fra @Savepig

Jeg skjønner heller ikke helt mekanismene her.
Supply/demand er ganske enkelt da.

Nerdete sølvkanal jeg ser på, her er video fra i fjor januar:

1 Like

Silver Bullet +7,7945% i SEK i går

1 Like

De «banker ned» sølvet nå. Som forventet.
Har ikke helt oversikt om det er i dag eller i morgen som er siste dag for kontraktene på Comex. Uansett tipper jeg de vil dreneres totalt for fysisk sølv.
Så de neste 2 mnd fram til mai levering vil bli en merkelig affære. Da skal det handles i papirer helt uten rot i virkeligheten.

Hvor mye større er papirmarkedet enn fysisk sølv egentlig? 100x?

Hvor pålitelige kilder kan man finne om produksjon av sølv? Et tonn er 32.000 unser forresten

23 milliarder USD i produksjon et år hvis kursen er 28?

image

1 Like

Mener det var ca 150x. Fritt fra hukommelsen.
Må dobbeltsjekke.

Men det har jo vært omsatt 2x av verdens totale årsproduksjon på 1 dag, på det verste.

Edit
Fant noe
Men ikke ta det som 100% god fisk

The silver futures market has oscillated between having roughly 100-1 and 500-1 ratio of paper traded silver to physical silver, but lets call it 250-1 for now. This means that for every 250 ounces in open interest in the futures market, only 1 actually gets delivered. Most traders would rather settle with cash rather than take delivery of thousands of ounces of silver and have to figure out to store and transport it in the future.

@Savepig

Ja. 800 mill unser er det man estimerer nå. Pluss 100-150 som blir resirkulert.

1 Like

Slår meg at noen jobber ganske hardt med å få ned sølvet.

Jaja får handle mer :stuck_out_tongue:

2 Likes

ned 1 % nå i forhold til opp 3,5 % i går er sterkt om det holder :ok_hand:

Mye står å henger på denne i dag kl 16

2 Likes