Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Sølv som investering 🥈

Sprott promoterer eget produkt, PSLV, som er garantert å ha underliggende sølv, samtidig som de sier følgende om SLV:

Man kan beskylde dem for å prate for sin syke mor, men jeg tror i hovedsak det de hevder om SLV er korrekt. Om noen av dere har konkrete fakta å vise til som motbeviser påstandene til Sprott vil jeg med stor interesse høre disse.

Om man er en ekte sølv bull - så er ikke SLV instrumentet å satse på.

2 Likes

Jeg tror ikke assetklassen er spesielt kjent i Norge ift mange andre land. Så det inventoryet som finner veien hit monner bedre enn f.eks i statene?

Når de glidende snittene er i ferd med å danne triangelformasjon med motstanden er det ofte så kraftig trykk opp at det blir buttikk

2 Likes

Jeg tror det er brukbare odds for at PM gjør det bra de neste månedene. Sølv er sterkere enn gull for tiden, relativt sett.

1 Like

Tror du har rett i det. Sølv pleier å gå bedre enn gull når PM er i bull syklus - jeg har ca 60% - 40% mot sølv vs gull.

2 Likes

@holmes Hvor mye har du i bullions og hvor mye i miners om det er lov å spørre?

Nesten bare eksponering via miners. Har også en liten eksponering mot fysisk gull ETCer.

https://mobile.twitter.com/sprott

2 mill nye unser :+1:

Er vel deadline for levering på Comex i dag. Kanskje vi får noen større bevegelser.

2 Likes

Ikke levering, men er vel idag du må ha 100% dekning dvs om du har margin så kvalifiserer du ikke til leveringen som skjer i mars.

Var en video litt over her som forklarte det ganske godt.

2 Likes

image

2 Likes

Denne smyger oppover i «stealth modus», plutselig er vi over 30 dollar uten at noen har merket det nesten.

3 Likes

Balansen til selskapene er uansett radikalt endret på 3 kvartaler. Så nå burde vel muligheten for å holde tilbake/bygge lager være til stede.
Hva som blir den forløsende faktoren på prisen skulle man selvsagt gjerne sett i kaffegruten. Samsung kjøper First M. f.eks.

Kina har også blitt nettoimportør av sølv. De har klart seg på egen produksjon, frem til nå.

Ingen tegn til at det blir noe rush på å få sølv utlevert fra COMEX i mars. 56000 kontrakter rullet inn i mai siste 5 handelsdager samtidig som kontangoen har kommet ut til 7cent. 17000 åpne marskontrakter igjen er på samme nivå som ved forrige rull i november med 2 dager igjen av måneden.

Her kan man få et lite innblikk i mai-kontraktene, hvis det skulle være interesse.

Fin på peishylla

1 Like

Uppe gamet litt

Begynner å ta av hvis du starter skraper sammen gamle sølvfat og liknende som du finner på finn :slight_smile:

I overkant sølvprisen på drikkehornet, hvis man bare jager sølv…

1 Like

Sølv holder bra stand i kveld!

Litt makro til sølv/gull. Brady har god trackrekord. @globalprotrader på twitter

Anbefales

Har bestilt min første 1kg sølvmynt :smiley:

Edit:
rettet

6 Likes

«Forbannelsen med gull og sølv er at det alltid går motsatt vei av hva man hadde forventet»

3 Likes