Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Sølv som investering 🥈

2 Likes

Er det tomt for sølv snart eller? Har vi kjøpt alt snart? :see_no_evil:

2 Likes

Jeg tror alle maskiner og banker kjøper og selger spesielt gull etter bestemte formler, gjerne en faktor i forhold til inflasjon minus renter. Dette vil pågå inntil det er en eller annen kraft som slår til fra sidelinjen. Det kan sikkert ta et år før det mønsteret rippes opp i. Skulle gjerne kvantifisert forholdet mellom supply og demand på en eller annen måte så man kunne regne ut når ca det vil skje.

Før det må vi nok håpe på at FED reduserer renta samtidig som vi får høy inflasjon.

1 Like

Jeg prøver å finne litt sånn gode Industrial demand forecast artikler fra 1-2 år tilbake før alt maset om corona, reopening og silversqueeze, litt magert resultat noen?

Veldig interessant å se det ble skrevet her for mange år siden at sølv er manipulert

1 Like

Jeg har sett noe sånt. Kanskje det bare var globale produksjonsestimater. , 2 år tilbake. YouTube, metals. nononsenseforex. Fare for mye prat høy på pæra og uten kilder. Tenker det kanskje vises hvor han hentet data/rapport fra. Longshot

Mye info hos Silverinstitute.

1 Like

Det rører seg!

2 Likes

Sølv jobber seg litt vekk fra gull…

1 Like

2 Likes

Er nok et ypperlig tidspunkt å laste opp mer dette.

3 Likes

Tror sølv skal holde seg bedre enn gull uansett, men vi scorer nok litt på dette idag. Så alt er ikke helt avklart.

1 Like

Pluss det er cpi tall i morgen(ikke at jeg tror denne beveger seg nevneverdig opp enda men :roll_eyes:) . Kan potensielt bli en bra uke for sølv :muscle:

1 Like

CPI er snart like manipulert som sølv :smiley:

Stiger korn skyldes det på ekstremvær. Stiger biff og melk skyldes det stae kuer. Stiger prisen på tømmer skyldes det mangel på tømmerhuggere osv osv

CPI inneholder vel snart bare et Netflix-abbonement, inntil det også stiger da.

http://www.shadowstats.com/alternate_data/inflation-charts

4 Likes

Tipper dette er en god inngang for den som ønsker seg eksponering mot sølv :+1:

1 Like

Rick Rule sa det rett ut at det er vanskelig, selv for de (Sprott), å få tak i sølv. Men pga alle kontaktene deres har de klart å få slått kloa i endel.

Nye 1 mill unser inn i PSLV i går.

2 Likes

:pray:

2 Likes

Lyn alden om cpi og inflasjon. Tallene i går var fra februar. Hun forventer en dobling av cpi for mars (tallene som kommer ut i april)

2 Likes

Silver gold ratio har virkelig fått fart på seg i denne perioden der sølv har vært flat mens gull har tanket

2 Likes
1 Like

This is one of those times. Everything is pointing up. While my process does not provide a 100% guarantee of accuracy, it is extremely accurate most of the time. It says that precious metals and miners may have a little more downside, but given the risk-reward to the upside from here, if you don’t own at least some of them already, you are likely to regret it in the weeks, months, and years ahead.

Amen

3 Likes