Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Sølv som investering 🥈

Ingen tvil om det. Og akkurat som de store selskapene ledet nedgangen i aksjekursene har de nå ledet oppgangen. Outperformance fra mid cap og juniors kommer senere i cyclen.

sotkamo opp 4,5% idag. Det kan vi jo like.

1 Like

Husk at da er du investert i den svenske aksjen, den er litt mindre omsatt og litt mer volatil enn den finske

Helt korrekt!, Har også dobble valuta trøbbel. Menmen

Jeg må si jeg kjenner litt Sølvfeber, typisk meg å bli forelsket i en investering

Helsike at jeg ikke koblet dette litt tidligere, jeg syntes folk på denne tråden var noen raringer

Edit:
Men det er en sprek antydning til en higher low her

4 Likes

1 Like

https://www.youtube.com/watch?v=8mdR_nj15yQ

Rett fram, uten noe dikkedarer :grinning_face_with_smiling_eyes:

Prisbevegelsen som har vært hittil er så lite ekstrem ift pengetrykkingen at det er nesten komisk.

Tre forskjellige varianter av samme chart:

2 Likes

@Savepig eller noen andre. Hva er åpningstiden på den finske børsen?

Also.

Ser at noen klager på at Sprott aka PSLV stiger mindre enn sølvprisen?

Ikke helt sikker faktisk!

PSLV er jo en trust, ikke en ETF.

Så prisen der vil jo ha en litt annen mekanisme.

1 Like

Sølv tester nakkelinje nå. Fortsatt uklart om vi skal opp el ned. PM aksjer har vist tegn til utbunning og relativ styrke, men sølv risikerer fortsatt å falle. De neste dagene/ukene avgjør.

Slik jeg forstår det er det flere søksmål på gang ang uallokert sølv. Mulig på allokerte posisjoner også.
Også Comex vil slite med outflow nå i april.
TA er sikkert bra til tider. Men intet chart ville fått meg til å selge en unse. :2nd_place_medal::2nd_place_medal:

1 Like
2 Likes

Holder seg greit :rocket:

1 Like

HS v OHS

2 Likes

Sjekk inn igjen her om 2-3 år så tror jeg vi kan le hele veien til banken

1 Like

Hehe… enig med du, men litt moro at du viser SLS. Om sølv stiger «for mye» får du «cash settlement» av beholdning i SLS, og de store bankene (som ryktes å være short sølv) kan ha «blown up».

Vi får se hva som skjer.

Bruker det bare for å analysere sølvprisen :wink:

image

1 Like

Viktig TA punkt akkurat nå. Vil bankene slå tilbake så de unngår bullish crossover på 4h chartet og ødelegger higher lows patternet?

2 Likes