Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Sølv som investering 🥈

Hei GyldeN
Hvordan har du anskaffet de åtte fysiske kilo?
Mvh
boella

Vær obs på at i alle EU land er det moms på sølv

1 Like

Har kjøpt en del privat, og en del fra utlandet. Om jeg skulle kjøpt mer hadde jeg kjøpt fra f. Eks tavex eller goldsource :+1:

1 Like

Når du har funnet ut hva du skal kjøpe, får de deilige barrene i fanget, legger de i safen, det går et par måneder og ingenting skjer så kan du trøste deg med denne:

Diamond hands bois. Diamond hands.

forresten kan jeg anbefale gold source og tavex.

1 Like

Hei holmes
Takk for denne opplysningen. Imidlertid bor jeg utenfor eøs- området, i Tyrkia.
Pleier å kjøpe kapitalvarer i Norge med momsrefusjon og har aldri hatt problemer i toll ved ankomst Tyrkia.
Mvh
boella

1 Like

Shit, da skjønner jeg at du tenker på å kjøpe PM. Lykke til boella.

2 Likes

DA ville jeg vært forsiktig med at tyrkisk toll ikke tar sølvet eller gullet ditt.

1 Like

Hei ewik
Ingen av de jeg kjenner her vil følge denne oppfordringen, tvert imot.
Nå er tyrkisk valuta sunket såpass lavt at den er lik med nok.
Folk her søker mot euro og usd. Lokal valuta er dessverre for stadig nedavgående.
Mvhboella

100 g sølv i konas håndveske vil aldri bli oppdaget eller påtalt

En idé, hvis man føler seg komfortabel nok med teknologi til å dyppe føttene i krypto, er å sette sparepengene i det som kalles for Anchor Protocol. En desentralisert sparekonto med 20% fixed rente.

Jeg går litt off-topic her nå, men i land som Tyrkia så finnes det alltids en kjangse for at fysiske eiendelen blir konfiskert. Dette blir mye vanskeligere på et desentralisert nettverk. Hvis det er snakk om store summer ville jeg ventet noen måneder hvis du skal gå for denne strategien, da det er på vei en forsikringsmekanisme.

Bruker denne selv, men ikke med noen sinnsyke beløp.

Det hadde ikke jeg heller gjort! :joy: men oppfordringen sier sitt om tilstanden, og personlig hadde jeg løpt inn i «sound money» aka ting med en intrinsic value. Håper alle tyrkere nå forstår hvor dumt det er å la en sentralbank sitte ved printerspaken og heller flokker mot PM.

Her er det dessverre slik at sentralbankens velfunderte økonomiske beslutninger bli desavuert av presidenten og sentralbankens sjef blir sparket

1 Like

Jeg har en følelse på at halve tekinvestor kommer fartende med spørsmål i sølv og gulltråden etterhvert :roll_eyes::sunglasses::joy:

4 Likes

Du kan trøste deg med at det sannsynligvis hadde gått til helvete uansett, da alle FIAT penger er backa av dollaren. Du ser jo hvilken vei det går der også. Du er nå tidlig til PM festen som kommer. Silverlining, pun intended!

1 Like

Beklager. Ønsket bare kunnskap nok til å investere

1 Like

Tror ikke han mente noe vondt altså :sweat_smile: alle spørsmål er velkomne

1 Like

Hehe jeg siktet ikke til noen! Og det er heller ikke nødvendig å være så høflig (selv om det er hyggelig) :joy::ok_hand: Her er det rom for alle!

MVH

GyldeN :wink:

Btw hadde det vært av interesse om jeg sjekket med tavex, goldsource og evt mynthandelen om vi klarer å få noe tekinvestor rabatt?

Mistekenker at det er flere enn meg som hadde kjøpt endel da?

8 Likes

Jaaaaa :star_struck:

Veldig god ide

2 Likes