Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Sparebanken Vest (SVEG)

Oslo (TDN Direkt): Styret i Sparebanken Vest har besluttet å redusere utbyttet med 100 millioner kroner og utbyttegraden til 34,7 prosent. Styrets reviderte forslag medfører at 2,42 kroner utbetales i utbytte pr egenkapitalbevis, sammenlignet med tidligere forslag på 2,80 kroner pr egenkapitalbevis.

Det fremgår en melding mandag.

Det settes av 389 millioner kroner til kundeutbytte og allmennyttige gaver.

“Med dette innstiller styret på en svært moderat utdelingsgrad for året 2019”, heter det i meldingen.

Administrasjonen har også orienterte styret om beslutningen om at konsernledelsen har frasagt seg bonusordning og lønnsjustering for 2020, opplyses det.

Har dere solgt, kjøpt mer eller sittet helt stille med denne, under nedgangen de siste ukene?

Du overdrev ikke, goddamn. Hadde ikke fått med meg det i det hele tatt.

LarsB snakket litt om denne i sista sladder, hadde jeg sittet og hatt mulighet for disse bonusaksjene så hadde jeg nok bare sittet videre.

Jeg økte på 48,70. For meg var det no-brainer å øke av den grunn at jeg

• Fortsatt får bonusaksjer
• Utbytte ble fortsatt brukbart
• De kjøpte tilbake aksjer

@Evilfreud - Skal sjekke ut den senere idag! takk for tips :+1:
har hørt alle de foregående episodene, veldig bra podcast! Liker spesielt når Selaco fyrer løs med kurser fra sidelinjen.

@Jappens - har selv økt. Det at de holdt på utbyttet, og dette ble kuttet lite, synes jeg var veldig positivt.

1 Like

Nordic ABM - SVEG107 PRO - Nytt lån til registrering / New bond issue to be registered 22.05.2020

SVEG - Utsatt frist for innfasing av etterstilt gjeld til oppfyllelse av bankens MREL-krav fra 31. desember 2022 til 1. januar 2024

Renteregulering

Renteregulering

Renteregulering

Renteregulering

Renteregulering

Renteregulering

Renteregulering

Renteregulering

Varig-selskaper velger Frende Forsikring

Sparebanken Vest: Acquisition of shares in Frende Holding AS

Renteregulering

Veldig som denne fikk det idag!