Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Spillaksjer generell diskusjon

Playstation holder sitt state of play ikveld. Blir nok hovedsaklig TLoU2 som får spotlighten, og de har sagt at det ikke blir ps5 nyheter, men synes det var interessant at helt på slutten av teaseren så er det fem stykker som kommer løpende. Tilfeldig?

MS holder forsåvidt sin inside xbox omtrent samtidig, så kan komme noe spennende saker ikveld.

1 Like

Interessant artikkel om framtiden til Epic Games og Fortnite

Interessant bransje, veldig stor variasjon i prisingen! P/E fra -52 til 13, så fra jævelig dyrt til ok. Troen på framtiden er i hvert fall sterk! Noe som forsåvidt har stemt for noen, bl.a. Stillfront.

2 Likes

synes g5 ser interessant ut teknisk nå

1 Like

Iflg oversikten over, så er jo de det billigste selskapet :smiley:

1 Like

Interessant ja

1 Like

Noen flere som er med på g5 toget?:slight_smile:

Var en med en tur upp till 170 och har tänkt ingång igen. Ser som sagt ut intressant igen.

1 Like
3 Likes
3 Likes

Syyyyyykt

2 Likes
3 Likes

Någon som är inne i Zordix?

1 Like

Nice !

Sweeney continued, Exclusives have been critical in gaining momentum in the presence of a competitor that began 2019 with more than 90% market share. Securing exclusives for Epic means we can significantly assist developers with product funding and invest in marketing and awareness knowing that these efforts bring in new customers to our store, rather than just sending more business to the incumbent.

Epic promises that it has “tons” of exclusives coming to EGS this year.

4 Likes

Forøvrig fikk jeg et varsko her.

Third party sales - 251MUSD. Det er latterlig mye lavere enn jeg har trodd.
For referanse. Steam dro inn 270MUSD på julesalget sitt, i 2015!!

1 Like

De er vel fortsatt i en etableringsfase. Bibliotektet er vel bare noen % av steam sitt sikkert, og de gir bort veldig mye/sponser med kuponger.

Det er også oppgitt. 23MUSD. Om du tar de sammen så er du på 274MUSD. Fremdeles en lavere sum enn jeg hadde trodd. Spesielt siden BL3 har solgt i bøttevis. Blir lite til de andre da.
Ja bibloteket er mye mindre. Men for steam så er det jo slik at 1% av spillene drar inn 90% av inntektene.


Jeg og Tim er best buds. Skal jeg legge inn et godt ord for Dune?
Forklarer sikkert litt av den “lave” omsetningen til EGS. Mange sinte gamere som vil spille BL3, men velger å kjøpe key fra humble/greenmangaming etc.

3 Likes

Cyberpunk utsatt.

1 Like