Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

StageZero Life Sciences : Småprat

StageZero Life Sciences (SZLS.TO) er et meget spennende firma med forventet lansering av revolusjonerende (kreft)produkt innen veldig kort tid. Produktet det er snakk om heter Aristotle og er en test for 10 vanlige kreftformer, via en enkelt blodprøve.
Salgsstart skal være like rundt hjørnet og det knyttes forventninger til en finfin oppgang som følge av dette.

Les gjerne mer om firmaet, gjør opp din egen mening og del dine tanker :slight_smile:

2 Likes

Hvor er selskapet notert?

Toronto :slight_smile:

Skal sies at jeg tok en god post her like før helgen i håp om gode nyheter før Q1 avsluttes. Da jeg tror at den fort kan gå mot 4-tallet - på kort sikt.
Om trenden fra Q3 fortsatte i Q4 vil det nok kunne bli hyggelig etter 6.april også, når selskapet legger frem 2020-resultatene. (Covid-effekt, da de også opererer i det markedet). Absolutt ingen stor pengemaskin, enda - men veldig spennende ting på gang!

Les om Q3-resultatene her: StageZero Life Sciences Announced Q3, 2020 Financial Results and Operational Update

2 Likes

Ser spennende ut, store kreftsykdommer den kan nå. Hvilke nyheter skulle komme i Q1? En viktig faktor er vel falske positive, noen data på dette?
Hjemmetesting for Covid, man spytter i en mikstur med veiledning via zoom etc og får svar ila kort tid? Høres vesentlig mer behagelig ut enn pinnen, ikke minst mindre ressurskrevende og gir mindre fare for smittespredning.

Ja, blir mer og mer spennende jo mer man leser om firmaet!

Nyheten jeg/vi venter på er informasjon om selve “salgsstarten” av Aristotle; at produktet faktisk skal komme ut på markedet og bidra til større inntjening. StageZero Life Sciences har tidligere gått ut og sagt at denne info vil komme før Q1 er ferdig. I tillegg har en av partnerene, Ichor Blood Services, dette ute på hjemmesiden sin:
“Ichor Blood Services is proud to be working with StageZero Life Sciences to provide lab collection services for their early 2021 launch of Aristotle, a 10 cancer screening panel from a single tube of blood. For more information on Stage Zero cancer tests, please visit their website and check back with us in April 2021 to book an appointment!”

Og angående hjemmetesting for korona: Ja, flere som syns det er en meget praktisk måte å løse det på. Blant annet Bell Canada, som med sine ca 52 000 ansatte, nylig har signert avtale med StageZero :slight_smile:

Veldig spennende! Tok en post her i går. Finner lite prat/diskusjon rundt selskapet når jeg søker rundt. Noe spesielt sted du følger selskapet fra? :blush:

Korrigerte litt på overskriften. Den var så useriøs at man skulle tro tråden handlet om bingolodd.

1 Like

Overskriften beskrev veldig godt hva innlegget handlet om: Et firma som skal lansere en test, som kan avdekke 10 kreftformer, i tillegg til at de nå ser at den kan avdekke mer enn “bare” kreft også. Det er det absolutt null useriøst ved - heller meget seriøst.

Det eneste “useriøse” evt må ha vært “Høy oppside?”, men der var det et spørsmålstegn og ikke et utropstegn.

Så jeg vil si at å komme med en kommentar om hvor useriøs overskriften er og kalle det bingolodd er langt mer useriøst (lite saklig og meget lite konstruktivt). Men hei; du er moderator - det er ikke jeg. Så da blir overskriften slik du satt den; noe jeg lever helt fint med :slight_smile:

Riktig god påske!

Vi prøver å ha et informativt forum. Skrikende clickbait overskrifter blir ofte svært støyende og forstyrrende spesielt når det er mange av dem. Derfor moderes de til å passe inn i den vanlige standarden. Desverre ser vi jo også at jo mer skrikende overskrifter noen lager, jo større risiko ligger det i aksjen.

1 Like

Volumet på handlingen av denne aksjen per nå gjenspeiler antall diskusjonstråder rundt firmaet; det er ikke meget høy aktivitet (enda) gitt :sweat_smile:

Dog det det er noe aktivitet på Yahoo Finance, under “Conversations” når man har søkt opp firmaet. Har også lest litt på ceo.ca, men det er for meg en ukjent nettside, så jeg er usikker på kvaliteten/seriøsiteten der (godt mulig at siden er kanon og at det er kjennskapen min som er mangelfull).

Uansett: Prisen pt gjenspeiler nok i noe grad at det skal komme en positiv nyhet i dag (siste mulighet i Q1). Uteblir den kan det nok bli et lite dropp, fulgt av dager med vakum frem til nyhetene kommer (venter jo både på Aristotle, resultater fra et forhåpentligvis veldig positivt Q4 og nye, større partnerskap).

Del gjerne om du finner noen godbiter, fra andre steder enn nevnt ovenfor, @Laksemannen :slight_smile:

Veldig glad for jobben som gjøres, @Evilfreud - misforstå meg riktig :slight_smile: Spesielt nå som det er komt ekstremt mange nye/ferske aksje-interesserte inn.
Men håper konstruktive tilbakemeldinger kan gå vegge veier :wink:

Case closed - la oss nyte påsken nå.

Da blir det en spennende dag i morgon - og forhåpentligvis en dag av den virkelig gode sorten:

“TORONTO, ON / ACCESSWIRE / March 31, 2021 /** StageZero Life Sciences (“StageZero” or the “Company”) (TSX:SZLS) today announced that it will release its Fourth Quarter 2020 and Year End operational results after market close on Wednesday March 31, 2021. StageZero’s Chairman and CEO, James R Howard-Tripp, will host a conference call and online presentation at 8:30 am ET on Thursday April 1, 2021 to review the operational results and discuss business developments for the period and to date.”

Aksjen er forøvrig opp ca 8% i dag… :slight_smile:

Hva skjedde på slutten? Opp 26%

1 Like

Dette ble litt av en dag! :partying_face:
Er Toronto SE åpen i morgen?

1 Like

Pressemelding, ca 4 timer før børsen stengte, om “2020 Year End Analyst and Investor Call” i morgen kl 14.30 gjorde at det vart en hyggelig avslutning på kvelden :slight_smile:
Personlig tror jeg dette bare er starten! :smiley:

Ja, er bare stengt fredag der.

@Cyl8r så den meldingen, men skjønner ikke hvordan det kan utløse en så stor oppgang.

today announced that it will release its Fourth Quarter 2020 and Year End operational results after market close on Wednesday March 31, 2021.

Q4 resultatene kommer i kveld ser det ut som. Etter postmarket handelen er stengt, det er nå 22.30 norsk tid(?)

1 Like

@Laksemannen: Ingen dum dag det her :wink: Ja, åpner kl 15.30 norsk tid - med “Investor Call” en time før det igjen. Forventer sterke Q4 resultater og oppdateringer om nye partnerer. Om det kommer positive/konkrete nyheter om Aristotle blir morgendagen av den særdeles hyggelige sorten! (Men skulle Aristotle utebli vil nok pilen likevel peke greit oppover)

@solvoll : Fremlegges “Thursday April 1, 2021 - 8:30 AM ET.”, som etter mine Google-kunnskaper tilsvarer 14.30 i morgen:)

Det knyttes enormt(!) store forventninger til Aristotle, så bare det å komme ut med en pressemelding som bekrefter at det blir Q4-resultater og “discuss business developments for the period and to date” - som da kan inneholde noe om Aristotle - bidrar til å hause opp aksjen. Husk det at StageZero har snakket om Aristotle i ca 1 år, meg bekjent, men produktet er fortsatt ikke i salg = ingen penger i kassa. Nå som det faktisk ser ut som det er like rundt hjørnet syns jeg ikke dagens økning er unaturlig, sett i lys av det revolusjonerende produktet Aristotle er.

announced that it will release its Fourth Quarter 2020 and Year End operational results after market close on Wednesday March 31, 2021. StageZero’s Chairman and CEO, James R Howard-Tripp, will host a conference call and online presentation at 8:30 am ET on Thursday April 1, 2021

Resultatene kommer i kveld, callen er i morgen :blush:

1 Like

@solvoll, my man - my bad! Takk for at du retter :slight_smile:

Oppdatert: Kommer visst i dag :wink: