Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Vel ikke vet jeg men dype knebøy fortsetter i en umiskjennelig stil spør du meg. Jeg tror faktisk folket endelig begynner å kikke på den vanvittig høye P/Een og hva SB allerede må innfri med den sinnsyke prisingen de er på i dag.

1 Like

For Starbreeze sitt tilfelle så er det i tillegg til store inntekter også en mulighet for at de blir kjøpt opp av større studioer. Det kan kanskje gjøre at kursen holdes oppe, i forventning at de fort kan bli kjøpt opp av et gigabud som følge av sine nye VR briller og 3d teknologi? Uansett helt enig i at prisen virker veldig høy. Samtidig så betalte jo facebook en helt avsindig høy sum for ocolus rift.

Tror du ikke tradere kan hype opp denne en siste gang før/mot rapporten?

Ja, derfor ville jeg aldri shortet denne.

Om jeg tror noen sikkert blir lurt en siste gang før rapport… Jo Helt sikkert. Men hvorfor gamble når man kan investere i noe som med høy sannsynlighet går opp og gir klingende mynt i kassa.

Er jo og rimelig dødt og dørgende stille i SB om dagen… Om man trader for underholdningen sin del så er det lite å hente der … Zzzzzzz…

1 Like

Hvis det er en dårlig rapport hadde jeg forventet at man kjøper dagen etter rapporten og ikke før rapporten. Det kan godt hende denne skal videre ned, er bare inne med 20% for øyeblikket.

1 Like

Tror de må pynte brura adskillig mer for et salg. Det siste man gjør om man vil selge sin bedrift er å kjøpe opp en bunch med obskur teknologi, dobble utgiftene og si… “Tadaaa, se hvor flink vi er, EBIT = 0” :stuck_out_tongue:

Kanskje de ikke er så strenge der borte, men økokrim likte ikke når Funcom-innsidere solgte ved lansering før markedet fikk god nok informasjon. Det motsatte gjelder vel også?

Synd, håper du ombestemmer deg en gang. Ta en velfortjent star-skrive-pause og kom tilbake med full-lada batterier. Du er dyktig til å finne star-info på nettet.

2 Likes

Ja ta en skikkelig skrivepause (særlig vedr. det som går på FUNCOM, der har du virket litt utbrent en god stund for å si det forsiktig) :stuck_out_tongue: . Lover å si fra når jeg synes SB ser lovende ut.

1 Like

Tiden vil vise om Bo er genial eller bare stormannsgal.

1 Like

La meg spørre, er businessmodellen å ikke gi en EBIT som forsvarer aksjekurs… ? MarketCap trenger jo ikke være relatert til hva selskapet tjener sant. Fine filmsnutter, storsalg, hypetrain sosialt fluff og annet er det som skal løfte aksjen… Er jeg på rett vei nå?

Hmm… har vært nede på 12.15 i dag… Stupekonkuransen er nesten i gang… Tror du noen tar noen knebøy ned til 12.10 i dag?

Er det bra? :slight_smile: Det vil si ingen kjøpere.

Tror ikke den skal ned til 4-5, men kanskje 7-8?

1 Like

Da var katta endelig ute av sekken. Onns har solgt !!!