Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Jeg er ganske enig i analysen, men tror han er litt for optimistisk når det gjelder hvor mye Starbreeze sitter igjen med per spill. Retail er dyrere enn digitalt salg, og jeg ville gjerne sett en mer detaljert utregning når det gjelder hvor mye Starbreeze får per solgte spill.

En ting som også kan være greit å ta med er at personalopsjonene trolig kommer til å svekke resultatet med rundt 5 MSEK pga den sterke kursutviklingen.

Det lønner seg skjelden å være sta eller trassig mot naturkreftene. Tyngdekraften, Markedskreftene osv… Vinner som regel til slutt.

Ta Lærdom. Ta til Fornuft.

Ja det er poenget. Fortsatt dyr.

Det er så klart mulig, men at trenden nå har flatet ut og begynner å synke ser jeg ikke på som noe positivt. Jeg har også lagt merke til at AVA er største nettokjøper stort sett hver dag, dvs folkene på placera som synes aksjen er kjempebillig :slight_smile:

Dette stemmer ikke, SMA50 begynte å stige 16. mars da kursen lå mellom 4.93 og 5.6 (hvis du regner om etter split)

Bunnen var fredag 13. mars. I går torsdag var først dagen den sank siden dette. Toppen var tirsdag og onsdag denne uken.

Du kan se på det som en avansert stop loss… det er ikke en måte å treffe den absolutte toppen på.

Du kan gå hit og se datoer selv:
https://www.avanza.se/aktier/om-aktien.html/5528/starbreeze-b

Trykk på TA, indikatorer, SMA og 50. Og forsikre deg om at grafen er satt til å vise dager, og ikke uker eller timer.

Det er ikke en fasit, men det kan være en måte å redusere risikoen på.

Du kan ikke være sikker på resultatet samme dag, men verdien for i går endrer seg ikke.

Der er noe som hjelper meg, men det kommer jo an på hvilken strategi og investeringsfilosofi man har, og det gjelder å finne en strategi som passer personligheten din. Det virker som du liker å ha en buy and hold strategi, det passer sikkert for deg, mens andre kanskje kan finne på og panikkselge på bunnen.

Er ganske enig her, er inne med 20% i STAR etter at jeg solgte omtrent alt rundt E3. Skal egentlig bare inn billigere enn jeg solgte for jeg tror denne skal til nye høyder pga oTWD. Tror også den fort kan falle en del til, men før eller siden er man så nærme release av oTWD at folk begynner å holde på aksjene sine.

STAR har også spredt risikoen i mange prosjekter så den kan også være interessant i et langt perspektiv. Men de “store” pengene holder jeg igjen, føler timingen er litt feil ennå i STAR. Det fine med denne aksjen er at til nå har man hatt tid til å kjøpe seg inn igjen før den eventuelt går enda en gang hvis fundamentale data endrer seg.

1 Like

STAR fortsetter å varme opp mot et realt stup med enda dypere knebøy. Var ikke langt unna 11 tallet i går. Jeg tror vi skal se 5 tallet igjen… mao har jeg regnet med at selskapet har økt sin verdi over 30% siden splitten og emisjonene. Likevel tror jeg aksjen skal minst 50% ned. Det sier litt om hvor fantastisk overpriset den er nå.

Mitt råd er selg og revurder inngang julen 2016.

Men hur är det ens möjligt att du tror att den någonsin kommer komma ner till 5 igen? 5 ??

Nu när jag tänker efter så inser jag kanske att Gordon bara trollar med oss. Han har säkert jätteroligt :stuck_out_tongue:

2 Likes

Det kalles fundamental analyse…

Det kalles ikke analyse å være blodfan av en fyr.

Har du sett meg anbefale Starbeeze for kjøp noengang?

Å vurdere en aksje er noe annet enn kjøp.

Det er ofte slik en bobble blåses opp basert på andre ting enn verdier. Derfor er de vanskelig se med fundamental analyse… men en ting kan man si med sikkerhet om bobler, de sprekker ALLTID… Litt som med StarBreeze nå. Aksjen har triplet seg i verdi og lite av verdi har blitt generert. Hva tror du vil skje? Man trenger ikke være Einstein for å skjønne at de investorkyndige antageligvis vektet seg godt ned da alle småhauserne drev denne til himmels. Nå sitter en haug av forumhausere som deg selv opp til halsen med denne og den er på vei ned fordi all bobblevillig kapital allerede sitter i aksjen. Nå skal vi ned å teste Markedskreftene og hvilken P/E som egentlig skal gjelde for Starbreeze.

Lykke til.

1 Like

Som sagt

Äh låt han hålla på. Ingen som är det minsta seriös kan ju ta det som skrivs på allvar :stuck_out_tongue: Då har man inte gjort speciellt mycket research på egen hand. Har man gjort det så ser man att det är ett klockrent case vilket också bekräftas av att marknaden har successivt värderat upp aktien det senaste halvåret.

Så snart lite siffror på Crimewave och lite nyheter om geminose kommer så tror jag det kommer att fortsätta. Inte det minsta orolig för att det ska gå åt andra hållet. :slight_smile:

Dype knebøy fortsetter… Hvor lenge skal det varmes opp da før stupingen starter?

La meg utfordre deltagerne i denne tråden med å spørre et spørsmål som ofte har vært stillt av SB-gamblerne i FUNCOM trådene…“Det må da være trist å se at investorkontoens beholdning synke dag etter dag?”. Klarer ikke fri meg fra tanken om at dere er stuck i noen som dere egentlig ikke trenger være stuck i. Redd kapitalen.

1 Like

Tror rapporten kommer til å bli avgjørende, neste trigger føles veldig lenge til så de må nok levere håndfaste tall som imponerer markedet nå for at dette skal holde tror jeg.

Jeg tror det viktigste er at prosjektene er i rute og at STAR har nok penger til å fullføre dem. Det som krakker spill-aksjer er utsettelser som var grunnen til at aksjen var nede på 6-7-tallet en periode. Moderate utsettelser er de beste kjøpsanledninger du får i spill-aksjer som Funcom og STAR. De vil svært ofte ta igjen det tapte og mere til ved release.

Merkelig med disse innside-kjøpene da før rapport hvis den blir så ille. Den siste handelen den 27/7 på 99999 er den en opsjon som er innløst eller lignende? den er merket med STAR-B, PO 14/15

edit:
En annen ting.Man skal ikke selge så veldig mange spill på konsoll før beløpene inn blir betydelige. Selv 200k solgte spill blir det penger av.

Synd med xboxone-releasen da, den var en skandale.

2 Likes

Ja det er opsjoner… kurs var vel 4.80 nå etter split?

Du kan jo tenke omvendt også, dersom de har solgt bedre enn markedet forventer hadde det nok vært ulovlig å kjøpe aksjer på den informasjonen før det ble meldt ut?

Enig. De har vel enda ikke kommet med en patch som fungerer?