Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Det er det som er greia… Det er bare Onns som tror dette er en slags forum krig… :stuck_out_tongue:

Vi vet bedre, er tross alt ikke 10 år

1 Like

Leter, men finner ikke. Var det noe som burde børsmeldes eller skape overskrifter?

Jeg er riktignok i en annen tidssone, men torsdag er vel ferdig for en stund siden i Skandinavia også…

Kanskje det er dette han tenker på?

Det er 2-års jubileum for payday 2

planer fremover for spillet:
Gensec enemy + FBI files: 24th September
Completely Overkill secret reward: October (With a new crimefest event.)
Safehouse customization: Spring 2016
Skill deck rebalance: Coming soon.

http://steamcommunity.com/app/218620/discussions/8/537405286641861130/

2 Likes

Det jeg synes er interessant her er at hvis man har kjøpt starbreeze før 18.05.2015, så er man fortsatt i pluss, selv etter en nedgang på ca 33% fra topp. Jeg begynner å tro at en ny inngang på noe særlig lavere enn jeg solgte for (12,5 etter splitt) kan bli vanskelig.

Det hele er et bet på hvor utålmodig aksjonærene er. Hvor mange vil ut snart nå når inntektene etter neste rapport er forventet å falle litt etter at salget av konsollversjonene avtar. Aksjonærene bør vite at med litt hype etc kan denne fort nå ATH før release. Også har vi jokeren Geminose som også kommer.

Nei, det som krakker denne er nok ikke EBIT, men eventuelle utsettelser tror jeg.

1 Like

Er uenig… denne kommer til å sige sakte nedover, men påskyndet av svakere resultater (tror jeg)

Antar du mener TWD? Så jo det ganske klart med LMO og TSW

Det tror jeg også. Først og fremst når det gjelder TWD, de andre titlene vil nok neppe påvirke kursen i nærheten like mye.

Denne aksjen er så lite drevet av resultat og har så store triggere framover at jeg ikke tror +/-10MSEK endring i EBIT kommer til å flytte kursen en millimeter.

Det jeg tror kan påvirke kursen mest på kort sikt er mobilversjonen av Payday 2. Jeg tror utviklingstiden kan være overraskende kort. Utvikleren som står bak har allerede hatt et svært vellykket FPS for iOS på markedet, så de burde kun trenge å implementere gameplayet. Assets kan de gjenbruke fra PC-versjonen. Her tror jeg det kan være store penger å hente hvis spillet er bra og har en bra betalingsmodell.

Jepp, det eneste som beskymrer meg litt er at de er så trege med DLC-er til nextgen. Kan være de vil vente ca 3mnd med en ny betal-DLC som vanlig, men de kunne godt ha kommet med en gratis-DLC i mellomtiden. Potensialet her er ganske så digert. Hvis de klarer å få samme lange, brede hale som Steam-versjonen så vil det alene kunne sørge for at kursen holder seg godt oppe fram mot TWD launch.

1 Like

Triggere ligger ganske langt frem i tid synes jeg. Dessuten er det jokerne som er først ut. Geminose hype kan komme, men det er jo litt skuffende at grunderne har solgt seg ut - hvem vet hva som kan komme her? Tror man trygt kan sitte utenfor og vente til interessen er på bunn igjen.

nytt “forsøk” på å fikse bugen på xboxone

Slakt på twitter dessverre…

2 Likes

Dette begynner å bli flaut. Hvis de skal lansere VR teknologi med mer så må de bli mye mer profesjonelle.

1 Like

Ja tilliten var allerede tynnslitt på konsoll før denne next gen versjonen av payday2. xboxone-versjonen har vært en skandale: Ille nok at den bugen slapp igjennom testinga før release, men nå når star er klar over problemene klarer de fremdeles å slippe fix som ikke fungerer og gjør bare spillerne enda sintere. Spillere har elefant-hukommelse. Dette vil nok bety mindre salg for oTWD på xboxone.

4 Likes

Når skal STAR bli repriset?

Den neste måneden?

Dype sonderinger I dag… var 12.05. Ser ikke akkurat ut som markedet gleder seg til kvartals rapport… Jeg gjør imidlertid det :stuck_out_tongue: