Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Nei, ellers hadde de ikke nevnt:
(min utheving)

Mao, cash+driftresultat-investeringer > 0 fram til juni 2016 er det de sier.

1 Like

men hvor sannsynlig er et dårlig payday2 kvartal? Med utviklingsstøtte og steamsalg og litt crimewave så burde det holde fint hvis kostnadene kommer under kontroll igjen.

1 Like

FQ4 2014/15 hadde ca halvparten av steamsalget av kvartalet før. FQ1 2015/16 ser ut til å være på riktig spor igjen. At FQ2 2015/16 får dårligere steam-salg enn FQ4 2014/15 ser jeg på som helt mulig.

Det jeg synes er rart er hvor dårlig nextgen-plattformen har vært støttet hittil. Hvorfor har det ikke kommet noen DLC-er? Kanskje fordi de mener at det er mer enn nok content i den releasen og at evt DLC bare ville bli sett på som moneygrabbing, og det derfor er verdt å utsette til neste skikkelige event? Det kan også være pga de tekniske problemene på xbox one som gjør at de ikke vil slippe noe mer innhold før de har fikset det.

Poenget med avsnittet over er ihvertfall at på ett eller annet tidspunkt, så kommer de med DLC til nextgen-releasen. Da får vi nok også en skikkelig kampanje for å få solgt PD2 digitalt på nextgen med gode priser for å få det til å bli en liten snakkis.

TL;DR tror ikke det er så veldig sannsynlig med et dårlig kvartal. Jeg synes det de har fått til i starten av dette tilsier at de kommer til å kunne holde bra trøkk på salget fram til siste DLC. Hver gang salget har dabbet av, så har de hittil klart å få til noe bra kvartalet etterpå. Payday 2 omsetter jo mer nå enn noe annet kvartal enn launch-kvartalet. Imponterende.

2 Likes

Om panikk. Hvis ikke star får kostnadene under kontroll eller markedet begynner å tvile på bos sine ord om ekstraordinære engangskostnader er jeg redd for at kursen kommer til å krakke bigtime.det er min hovedbekymring.veldig spent på neste analyse av remium.det er aldri gøy å sitte i knallrøde papirer.det kan få endel til å kaste kortene.

3 Likes

Tror vi har sett toppen og at det er bedre å komme tilbake i oktober her.

frykter du har rett og har faktisk gått ned til 10% av max. Beløpet er så lite at jeg kan snitte det ned til det ugjenkjennelige når timingen blir riktig. Jeg har langsiktig tro på STAR, men hvis markedet begynner å mistenke at bunnlinja er for svak, kan jeg bare tenke meg hva mottagelsen blir ved neste kvartalsrapport som sannsynligvis blir nærme 0.

1 Like

Hvorfor oktober ?

Det er langt unna triggere nå, men på slutten av året kanskje hypen begynner igjen mot Geminose? Kan være verdt å vurdere situasjonen igjen i oktober tror jeg.

2 Likes

Jeg ser bare ikke for meg at vi får de store endringene i kursen nedover før vi eventuelt får noen dårlige nyheter. Tror ikke vi får noen dårlige nyheter før Q1 rapporten 12.november .

EDIT: Årsrapporten 14/15 kommer 22.oktober og den inneholder info om hva som har skjedd etter Q4 så den kan jo helt klart være en trigger ned ( og opp hvis salget etter Q4 har vært bra ).

1 Like

Det kan være du har rett, men hvorfor ta sjansen?

Tenkte heller at hvis man først skulle vente så kunne man vente til etter Q1 rapporten men faren er jo at det kommer info om Geminose/TWD da.

1 Like

Jeg sier ikke kjøp i oktober, men vurdere situasjonen på nytt da.

1 Like

Varför tror ni att Q1 kommer att vara så svag?

Efter Q3:
“Under april (2015) uppgick Starbreeze andel av intäkterna från försäljning av PAYDAY 2, via PC-plattformen Steam,
till 3,1 MSEK.”

Efter Q4:
“Under juli (2015) uppgick Starbreeze andel av intäkterna från försäljning av PAYDAY 2, via PC-plattformen Steam, till 4,9 MSEK.”

Utöver detta så har det varit en grym FTP-weekend nu under Augusti månad och igår släpptes ett nytt DLC.

Dessutom, om ni kollar på diagrammet som fanns med i rapporten så ser man lite intressanta siffror, nämligen att retailförsäljning för Crimewave är högre vid release än det var när PD2 släpptes. Detta borde då innebära (förhoppningsvis :wink: )att även kvartalet efter release kommer bli starkare detta år jämfört var det var vid release.

Intäkter konsol: 20M? (Om man ska tolka diagrammet ovan så verkar konsol retail ha sålt för ungefär 15M kvartalet efter release vilket gör att 20M nu inte alls känns omöjligt)
Intäkter Steam: 15-20M? (beroende på hur bra FTP gått så kan det vara ännu mer, tror inte det är lägre.)

Sen tillkommer ju intäkter ifrån avtalet med 505 så det kanske är rimligt att tro att Q1 hamnar på någonstans runt 60M i intäkter och sedan runt 50M i kostnader (troligen mindre då Q4 innehåll många engångskostnader)

Vad tror ni? Hoppas jag inte snurrat ihop siffrorna någonstans bara…

2 Likes

Jeg ser fra rapporten at personalkostnadene for Orange Grove Media ikke er med ennå. De er vel 15-20 personer?
Det er kostnadssiden som bekymrer meg nå. Har STAR gapt over for mye?

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20150710.GlobeNewswire.1936925

side 9:
. Det kan noteras att de anställda i det förvärvade bolaget Orange Grove Media inte ingår då förvärvet slutfördes efter räkenskapsårets utgång.

STAR bør som jeg har sagt pinadø levere for å forsvare sin verdi i tiden fremover…

Jeg tror det blir mye rødt … Og så til slutt så får man håpe at det da kommer mye inn igjen. Men det vet man jo ikke. Også STAR kan faktisk feile. Derfor… Hvorfor ha denne aksjen nå? Jeg bare fatter det ikke.

Q1 kommer til å bli helt greit (tror jeg), men tror markedet er nå tomt for nye kjøpere av Star aksjen. I det siste har vi sett mest småsparere som har fortsatt å kjøpe (AVA), men det blir en selvforsterkende effekt når kursen begynner å dale under tekniske støttenivåer, ingen som vil være sistemann ut her.

Dessuten tror jeg det blir mindre kommunikasjon fra selskapet. Nå er mange ny avtaler meldt, men de må ha fokus på å utvikle disse prosjektene og kan ikke stadig komme med nye avtaler nå. Tror aktørene i markedet blir utålmodig når stillheten senker seg og det er mindre hype rundt selskapet en stund.

Edit: Det kan være verdt å følge med på om vi bryter ned under støtten, kan være et veiskille nå, med ny trend:

3 Likes