Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Du kan nog ha rätt där, många är väldigt otåliga och kommer nog att sälja och köpa annat tills det blir lite mer intresse. Det sker nog inte förens några nyheter om Geminose eller annat kommer.

Men det spelar ju ingen roll, bra nyheter om man är långsiktig och vill köpa mer. :slight_smile:

1 Like

Carefull what you wish for!

1 Like

Merkelig kar du. Du trenger ikke gjøre alt du kan i dag for å fucke til en god handel du hadde for 2 år siden. Aksjen faller og du får stadig flere aksjer i fallet. Jeg tror de fleste begynner å tenke at “overskuddet” ditt (uansett tidsperspektiv) begynner å skrumpe kraftig inn…

Tänker lite samma sak, och det är väldigt väldigt långt kvar ner till snittpriset.

Det gäller att ha så många aktier som möjligt när 2016-hypen börjar. Det blir påfyllning varje månad nu för min del oavsett :slight_smile:

1 Like

Antall aksjer korrelerer 100% med prisen da, men det har du kanskje ikke lagt merke til… enda? :wink:

Ja självklart. Men jag menade att alla är så hypade om någon krona upp eller ner. Ta det lugnt bara. Det var det jag ville få fram.

Ändrade inlägget mitt, det lät jävligt dumt när jag läser det igen. Bra att du påpekade det.

Jag tror att oavsett om man har ett snitt på 5 eller 18 kronor så har man gjort en grym affär om man tittar i backspegeln när det väl är mitten på 2016.

1 Like

Midten av 2016 er da Starbreeze forventer å ha minst cash. TWD lanseres mest sannsynlig i desember 2016. 5kr er jeg enig i at er rimelig idiotsikkert. 18kr tror jeg er langt fra idiotsikkert og selv 12kr som vi er på i dag synes jeg er på grensen.

For meg så ser det noe slikt ut (jeg har ikke brukt veldig lang tid på de forskjellige prosentene her, og ja, det blir ikke 100% tilsammen. Resten av tiden antar jeg det går greit nok +/-).
5kr = så sikker som det går an å bli
7kr = 75% sikker på gevinst, 10% på tap
10kr = 50% sikker på gevinst, 20% på tap
12kr = 40% sikker på gevinst 30% på tap
15kr = 30% sikker på gevinst 40% på tap
20kr = 20% sikker på gevinst 60% på tap
30kr = så sikker som det går an å bli på at det går dårlig

Jeg har solgt meg kraftig ned, snittet på salgene mine var rett over 12kr.

Jeg har ingen interesse av å være domedags profet. Men om StarBreeze skal forsvare en markedsverdi på 3 milliarder. Da må de ikke bare gjøre det sånn passé greit med halvparten av alle sine satsninger der fremme… De må levere EBIT over 15 til 20 mill SEK i kvartalet nå frem til sine signifikante utviklinger lanseres i H2 2016 og 2017. Videre så bør over 75% av disse lanseringene levere bedre enn PayDay 2 som allerede er/var en vanvittig suksess for at man skal kunne snakke om noen oppside. Dette er et altfor tøft bet. Finnes hundrevis av bedre bet i markedet enn dette… Selv FUNCOM nå mener jeg relativt sett er et bedre bet om man bare tar en mindre post. FUNCOM er priset som et rasshøl nå… Hva som helst som bare kunne tyde på en mindre suksess vil dra aksjen opp.

Derfor… Hvorfor spille så høyt. Hva er vitsen med å vedde så tøft angående StarBreeze. Hvorfor ikke ta det litt piano frem til November som Holmes er inne på. Jeg tror du kan få betydelig avslag pr aksje om du tok en StarBreeze pause fra nå til da.

Hele ideen er at du ikke skal sitte med gedigen beholdning aksjer mens en aksje plyndrer ned -60% i Verdi… DET er ikke mate å tjene penger på på børs. Dette er hva de fleste forsøker å unngå.

Få inn neste rapport og la aksjen korrigere godt og grundig ned etter den.

De har 8 titler på vei. Payday 2 genererte ca 200 MSEK i overskudd. 75% av 8 = 6, så da mener du at disse 8 titlene over de tre neste årene på levere mer 1,2 milliarder i overskudd for å forsvare en markedsverdi på 3mrd? Det blir en P/E på noe sånt som 5 når man fordeler det på to år (Antar at de 8 titlene kommer i 2016 og 2017). Hvis det eneste man investerer i er firmaer med P/E på 5 eller bedre, så tror jeg man sliter med å finne noe å investere i…

Personlig synes jeg P/E på 5 er litt drøyt. P/E på 10 høres helt ok ut, i såfall må Starbreeze klare å dra inn rundt 600 millioner i 2016/17. Jeg synes ikke det virker så usannsynlig ettersom Payday 2 alene har en omsetning på rundt 2-300 millioner i året…

“Få inn neste rapport og la aksjen korrigere godt og grundig ned etter den.”

Det sa du om den här rapporten också. Hur tycker du att det gick?