Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Hahaha… Sanneste du har sagt på lenge :slight_smile:

Jeg forventer ikke at de skulle ha oppdaget det før launch men synes man kan forvente at det er fikset 2-3 uker etter launch.

Forstår ikke helt logikken. Du synes det er for risikabelt å kjøpe aksjen i dag men sitter alikevel med aksjer i selskapet ? Tapt gevinst er også tapte penger :slight_smile:

1 Like

Jeg mener at hvis du ikke vil kjøpe på 11.70 hvorfor solgte du ikke på 16++ ? Blir jo helt feil å tenke at det ikke gjør noe å tape “urealistert gevinst” siden det ikke er penger man eier.

Sitter du med mer enn 100k aksjer nå?

Jeg tenkte som @onns før TSW launchen med Funcom og gikk glipp av 3-400.000 i gevinst. Når jeg ser tlibake på det, så må jeg ha vært helt fjern på det tidspunktet. Effektivt sett 500.000 investert et firma hvor alt baserte seg på suksessen av ett produkt? Greit nok at jeg hadde troen, men jeg hadde jo aldri lagt 500.000 på bordet for de aksjene!?

Jeg burde ha redusert risikoen og solgt unna 50-90%. Så det er det jeg har gjort med Starbreeze, jeg har solgt unna 90% etterhvert som kursen gikk opp til og over det jeg forventet meg rundt TWD launchen. Jeg solgte litt for tidlig, men det er jaggu vanskelig å treffe toppen.

2 Likes

Jeg ser helt klart for meg at 30kr (20kr etter splitten) kan ha vært toppen før TWD launch ja. Vi må opp 60-70% opp fra dagens kurs for å komme tilbake dit. Du skal tjene bra med penger for å forsvare 4,5 milliarder SEK i market cap!

Det logiske hadde vært om verdien økte gradvis framover mot launch ettersom man fikk mer og mer data som bekreftet at TWD ble en suksess, men sånn er det jo faktisk ikke. Veldig mye styres av tradere og hypere. Perioden vi var igjennom nå var ganske ekstrem, med nyhet på nyhet om nye kontrakter og oppkjøp og med nextgen-releasen om kun noen uker.

Jeg tror vi nå er over i en mye kjedeligere fase hvor man får se hvor dyrt det er å ha åtte produkter under utvikling samtidig internt og eksternt. Jeg tror fokuset nå kommer til å være på å få dratt i land alt dette, ikke en ny shoppingspree. Nextgen-launchen var helt ok, men utgiftene var jo faktisk så høye at det ikke akkurat ga noe særlig mersmak.

Geminose blir jo forsåvidt en sterk joker før TWD-launchen, men den føler jeg kan slå begge veier. Toys-to-game er en ekstra vanskelig bransje. Som nevnt tidligere tror jeg også mulighetene for utsettelse pga eksterne grunner er store. Starbreeze må jo ha en samarbeidspartner her, og som med LMO, så er det nok ikke bare positivt.

2 Likes

Neste crimefest i oktober kan bli litt gøy kursmessig og neste års e3 bør bli kursfest det også.avanzamannen og mozzez er nok klar for å bidra med litt ekstrafør e3

1 Like

Jeg tenker faktisk ganske langsiktig :wink:

Men … sitter du med mer enn 100k aksjer nå ? eller ønsker du ikke å svare ?

Ja hvorfor handler han tror du? Støttekjøp?

Tror det kan være risikofyllt å la seg hause av en overoptimstisk/stormannsgal CEO

Nei, han gjør det for å forsøke stoppe et negativt markedssyn. Men balongen er lekk nå. Det er lite han kan gjøre for å hause når all boble villig capital allerede er i aksjen og markedet beginner å lukte blod.