Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Det låter inte helt osannolikt faktiskt! Kul med lite spekulationer :slight_smile:

Såg den här idag förresten…

Hoppas (och tror :wink: )att någonting är nära med tanke på att det var 30 dagar sedan någon insider handlade (bortsett ifrån VD’s försäljning till DB men den visste vi ju redan om) och innan dess har det ju handlats ganska bra.

2 Likes

Kanskje ledelsen?

Hvordan vet du det?

En annen ting… Hva skjedde med denne tekniske greia at StarBreeze ikke kunne falle ned nå…?

En tredje ting… Er ikke det litt lite trøkk rundt dette 15 Oktobergreia deres på Torsdag? Kanskje folks selger fordi det ser labert ut?

Enig i det og vi er snart i 2016 :slight_smile:

1 Like

Setter vi gulvet som 12 begynner det å spisse seg til

1 Like

Det er vel den første av de to grafene som er den “riktige”. Gulvet ligger jo tydlig 30-40 øre under 12kr, ikke på 12kr. Jeg synes fortsatt det ser ut som en flatbunnet triangel, som er et bearish signal, men tror samtidig at evt positive meldinger fra Starbreeze fint kan få til et brudd opp. Hadde jeg hatt mye aksjer i Starbreeze så hadde jeg syntes situasjonen var litt vel spennende. :smiley:

1 Like

Det har også vært min tolkning. Men jeg viste også en versjon med 12 pga denne analysen:

“Starbreeze aktie har länge tagit stöd mot 12 kr. (…) Aktien har tidigare stängt under 12 kr, och varje sådan stängning kan innebära en trendförändring, bevaka därför sådana rörelser under ökad volym.”

Ikke nødvendigvis, se oppe til venstre

http://www.daytradingcoach.com/daytrading-technicalanalysis-course.htm#14

Uansett er jeg enig i at det kan bli spennende nå…

Jeg har hele tiden sagt vent til midten av oktober og gjør en ny vurdering da. Nå er vi her og jeg har fått litt større tro på caset etter avtalen med Tobii. Tror denne VR satsningen kan ha noe for seg. Det store spørsmålet er hvordan det går med Geminose… tror de kanskje har noen kort opp ermet der også. Det virker i hvert fall som grunderne tross alt har beholdt aksjene, noe jeg ser på som positivt.

Jeg har definitivt større tro på Starbreeze nå enn jeg hadde når jeg solgte meg ned i mai/juni. Den største grunnen til endring i oppfatning hos meg kommer av det samme som deg, pga VR-satsingen som jeg har oppjustert fra skyhøy risk/reward, til relativt lav risk og lav/medium reward.

Det som fortsatt gjør meg skeptisk er Geminose, men håndteringen deres av VR-satsingen setter Geminose-satsingen i et mer positivt lys.

2 Likes

AVA fortsetter å lempe ut

75% av omsetningen er salg fra AVA? Nok til å drive trading volumet i aksjen opp faktisk. Kan det være noen som prøver å få testet støtten på ca 11,60? Payday 2 salget er labert ettersom de relativt nylig har hatt salg, så sikkert lettere å få folk til å få litt panikk.

Ser forsåvidt at NEO er nesten like stor nettokjøper da, så teorien ovenfor er en smule paranoid. :smiley:

1 Like

Ja, det var kanskje ikke med i beregningen til selger? Vi får se

1 Like

Duellen neo vs ava fortsetter :slight_smile:

Helt syke volumer mellom disse i dag

NEO har kjøpt over 2,5 mill aksjer og lurer på hva kursen hadde vært hvis de ikke tok i mot… Noen vi kjenner som bruker NEO ? :wink:

3 Likes

Hvis AVA stort sett er 1 selger så er det jo ikke mange som har nok aksjer. Kan det være “FÖRSÄKRINGSAKTIEBOLAGET, AVANZA PENSION” som selger ?

EDIT: blandet antall A og B aksjer så da er det jo litt flere ( fremdeles ikke mange ) som kan selge dagens volum

1 Like