Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Oiiii… trenger man kilde henvisninger i Starbreeze tråden? :smile: Sorry mac, det gidder jeg ikke… Bare se oppover i denne tråden. det er postet tidligere mye vedr. dette…

Men du, kanskje Starbreeze gjør det bra likevel med sin VR… Som et hjelpemiddel til å trene nakkemuskulatur :stuck_out_tongue: Nei nokk av dette… MEN jeg gleder meg til å lese rapport. Hadde vært morsomt om det var november nå :smiley:

Jo, men i følge det jeg har sett/lest så er det vel ikke noen planer om å faktisk selge disse de nærmeste par årene (med mindre man selger hele skuta etter å ha videreutviklet konseptet), så det er vel ingen inntekt men masse utgifter i den umiddelbare fremtid?

Men kule greier, for all del

2 Likes

Starbreeze er jo heller ikke fremmed med å lisensiere/selge VR-IP-en iflg et intervju linket litt (mye) lengre opp her. Det er en av grunnene til at jeg er litt mer positiv til VR-satsingen. Jeg ser ikke for meg Starbreeze som en vellykket hardware-produsent.

1 Like

Høres ut som de dobbel-dipper veeeldig når det kommer til betalingsmodell. Jeg er spent på hvordan det blir mottatt. Hvis de slipper unna med det, så er det jo bra.

2 Likes

De tar betalt for spillet, DLC-er og items inne i spillet. Ser at spillet nå blir kallt: Payday: Global offensive i kommentarfeltet på youtube-videoen.

Jeg liker ideen, håper de lykkes med dette. Det skal jo også komme en mobilversjon etterhvert og det er jo gjerne F2P.

1 Like

Øh er ikke dette det samme som en lockbox, noe som er hatet i mmo community?

2 Likes

Ser ut som man kan selge ca 4 safer for prisen av en drill. Mao, hvis man ikke vil betale, så må du finne 5 safter for å få åpnet en uten å betale cash.

1 Like

Problem og problem, det er virkelig å melke kua for alt den er verdt.

Blizzard fucka jo opp Diablo 3 ganske greit med cash-shoppen/tradinghuset og det er jo egentlig hakket mindre irriterende enn dette. Spilte litt etter launch og var sånn middels fornøyd. Spilte det endel for 3-4 mnd siden, etter at de fjernet cash-shoppen/tradinghuset og fikset drops til å fungere litt på samme måte som i Diablo 2. Det var et helt annet, mye bedre spill.

Anyway, dette kan slå begge veier. Jeg vet ikke nok om de som spiller Payday 2 og hvorfor de spiller til å vite hvordan dette faktisk vil bli mottatt. Noen her som faktisk er litt mer “in” og kan si noen ord? :slight_smile:

Såvidt jeg har skjønt, så kan du ta med deg safen og selge den, så du må ikke bestemme deg der og da for om du vil bruke cash, eller om du vil spare opp nok av disse til å få kjøpt deg en drill og åpnet den.

Er det enkelt å få solgt 4 sånne safer? (spør for jeg ikke vet) Ser bare på en random Crimefest 2 safe nå:

153 for sale starting at $0.46
54 requests to buy at $0.42 or lower

Blir du lett kvitt 4 sånne på noen timer eller et døgn liksom?

1 Like

Vi får se, men er veldig usikker på om dette var lurt av STAR.

Begynner mange nok å følge rådene i denne tråden vil det svi:

http://steamcommunity.com/app/218620/discussions/8/490123197943764720/

1. DO NOT PURCHASE DRILLS
  2. The Pinned Thread
    Go rant in the pinned thread.
  3. Steam Reviews (Important)
    Go give the game a negative review on steam.
  4. Don’t boot the game up:
    Seriously. Don’t get online.

Jeg synes også timingen er veldig merkelig nå med crimefest som er en event der spillerne får masse gratis innhold pga. de sammen har klart oppgavene. Her er det lite som smaker “gratis”.
Lockbox, p2win er ord som virkelig ikke burde bli brukt under crimefest og nå er debatten i gang og kan splitte community.

1 Like

Du kan mao selge opptil 54 safer for $0,42 og få pengene med en gang.

2 Likes