Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

hehe, ja skjønte hvordan det funka når jeg bare gadd å lese litt :slight_smile:
Så av en eller annen grunn for meg at man ikke satt prisen selv.

1 Like

Jeg tror det må endringer til i denne modellen. En fix er at spillerne kan få til å åpne en safe uten bruk av marketplace eller egne penger ved å bruke litt tid på grinding. Bygge en drill selv ved å plukke opp x antall deler fra drops f.eks.

1 Like

Jeg kan faen ikke gjøre noe annet enn å le etter å ha lest den reddit tråden. Spesielt kostelig med linken i post #2 hvor en tidligere overkill-ansatt sa: “no microtransactions, god no”.

Samme fyren (jobber ikke for overkill mer såvidt jeg skjønner) sa også følgende på twitter:
David Goldfarb ‏@locust9
@obsidian_seer @k_whitm it doesn’t mean it’s not profitable - it will be. But a lot of angry bad feelings.

Og her må jeg si meg enig, dette er rett og slett dårlig PR. Hvor dårlig? Det finner vi ut i morgen. :stuck_out_tongue:

1 Like

synes denne her er fin fra Almir i 2013

We’ve made it clear that PAYDAY 2 will have no micro-transactions whatsoever (shame on you if you thought otherwise!)

http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=3127521

Dette er tragisk dårlig PR og uforståelig hvorfor ikke STAR tenker litt mere igjennom endringene de kommer med. Og timingen er ekstremt dårlig som tidligere nevnt.

edit:
Med noen få endringer i denne modellen kunne man ha stoppet 90% av klagene tror jeg. Nå vil nok STAR bli tvunget til en ydmykende retrett (som de har gjort før).

et sitat fra en bruker i reddit-tråden.

[–]PhoenixRizing 6 poeng 44 minutes ago The
player base of Payday2 had to kill/loot millions of things in game to
unlock free rewards during this “Crimefest” event. We completed all of
the arbitrary objectives and our first reward was the ability to give
the developers more money.

Om de slår retrett, så blir jeg imponert.

1 Like

Oi dæven. Står det så dårlig til… Unødvendig sucker punch å gi sine kunder… medmindre du virkelig virkelig trenger de pengene da.

hvor dette er på tabbe-skalaen tenker jeg på mankini-gate i TSW og paid mods i Skyrim. Her bør det komme en endring meget raskt.

Tror du bommer kraftig her nå…

Her er en tråd nettopp startet… “PAYDAY is DEAD”

http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=3296936

Dristig, men får de dette til å fungere bra sammen med en mobilversjon (og evt satse på Asia) tror jeg dette kan bli spennende. Det at de har mmo-lignende features uten hodebryet er også veldig smart gjort.

1 Like

ja ideen er spennende, men timingen er feil nå under crimefest og det må nok noen endringer til i denne modellen. Jeg synes det er merkelig at man ikke tenker litt mere helhetlig igjennom slike endringer og sukrer pillen en smule. En rask titt på denne modellen og jeg skjønte det ville bli mye bråk. Noen få modifikasjoner her og 90% av klaginga hadde vært unngått tror jeg.

Skaden er allerede skjedd, denne tråden er på reddit

har nå 3048 upvotes eller hva det nå heter.

og som en bruker så altfor treffende sa der:

[–]PhoenixRizing 6 poeng 44 minutes ago The
player base of Payday2 had to kill/loot millions of things in game to
unlock free rewards during this “Crimefest” event. We completed all of
the arbitrary objectives and our first reward was the ability to give
the developers more money.

Derfor er timingen helt feil.

Ja butikken er kommet for å bli, men det er ikke nødvendig å gjøre slike tabber som dette i den første versjonen. Både du og jeg kunne med et raskt blikk på modellen si at med høy sannsynlighet ville det bli mye bråk av dette. Helt unødvendig. Almir bør komme med en modifisert butikkmodell ASAP.

Det er vel 2 ting som gjør den værre enn mange andre.

1. Man får litt bedre utstyr ved å betale for å åpne safen. (Her kunne det vært rent kosmetiske items.)
  2. Mangler mulighet til å grinde (eller annen måte) for å få åpnet safen.

Begge disse tingene er det lett å gjøre noe med, men ved å innføre punkt 2 slipper man å gjøre noe med punkt 1.