Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Det er et PVE-spill ja, men for en god del spillere gjelder prinsippet om ikke å betale seg til fordeler.

Selge safene: Ja det kan man, man en god del vil ikke nærmest av prinsipp bruke et marketplace. De vil ha en annen måte å åpne opp safene på.

edit:
Et annet moment er at nå er paydays 2 innteksmodell: spill + DLC +market place. Det kan også få noen til å gi seg.

Jeg er ganske sikker på at de får økte inntekter fra disse microtransactionene selv om en hvis prosent boikotter Payday 2.

Det største problemet er ryktet til Starbreeze/Overkill som nå blir dratt ned i gjørmen siden de går tilbake på det de tidligere har sagt om microtransactions. De spiser av egen goodwill. Det motsatte av hva de har gjort hittil med Payday 2.

3 Likes

Her kan man følge hvor mye det selges og kjøpes for, eksempel er safene. Hva er steams andel og stars andel mon tro?

https://steamcommunity.com/market/listings/218620/Crimefest%202%20Safe

edit fant noe info her:

https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=6088-UDXM-7214

What is the “Steam Transaction Fee”?
The Steam Transaction Fee is collected by Steam and is used to
protect against nominal fraud incidents and cover the cost of
development of this and future Steam economy features. The fee is
currently 5% (with a minimum fee of $0.01). This fee may be increased or
decreased in the future.

Who pays the “Steam Transaction Fee”?
The buyer pays the Steam Transaction Fee. The Steam Transaction Fee
is calculated based on the item cost and is shown on the confirmation
page before purchase.

What is the “Team Fortress 2 Fee”?
The Team Fortress 2 Fee is a game specific fee that is determined and
collected by the game publisher. The Fee is currently set at 10%.

What is the “Dota 2 Fee”?
The Dota 2 Fee is a game specific fee that is determined and collected by the game publisher. The Fee is currently set at 10%.

What is the “Counter-Strike: Global Offensive Fee”?
The CS:GO Fee is a game specific fee that is determined and collected by the game publisher. The Fee is currently set at 10%.

2 Likes

negative presse-oppslag begynner å dukke opp

2 Likes

Nå begynner det å se veldig bra ut her :slight_smile:

Ser ut som brudd opp ut av formasjonen ja.

1 Like

Ja, vi får vente og se ut dagen, men det virker lovende så langt.

NEO 1 - AVA 0 ?

So far so good, men husk at sluttkurs er det som gjelder.

2 Likes

Det jobbes nå i community av rasende payday2-spillere

Bare “not recommended” user ratings som møter deg først på denne siden og user rating på 89% nå, var tidligere på 93%. Her bør som sagt Almir komme med en endring ganske snart.

2 Likes

Hva baserer du det på?

https://beta.tekinvestor.no/uploads/default/original/2X/e/ef47d21e57c5723fc73a85007b376b5a4b650fcb.png

Hva med reddit da? Trodde hardcore-fansen til payday2 var der. 3519 upvotes nå i denne tråden.

Synes jeg husker slike “brudd” tegninger før? Hva er forskjellig denne gang? Er ikke volumet lavt?

Hva med det fundamentale? Ser det ut som regnskapene blir bra for de neste 2 kvartal?

De som handler med NEO ser tydeligvis noe positivt i horisonten :slight_smile:

“The market is telling you about a possible new profit. Do not miss this chance”

1 Like

Har du? Volumet er “vanlig”, rundt 8 millioner kroner.

Ikke så veldig relevant når det kommer til teknisk analyse? Skepsisen min til det fundamentale er grunnen til at jeg er inne med 1/12 av det jeg var inne med tidligere. Ikke at jeg bryr meg noe særlig om H2 2015. Det er 2016 og Geminose/TWD som kommer til å bli avgjørende.

3 Likes

Sorry feil tråd:

@Gordon

Her ser du at vi nå har en veldig lignende situasjon som før forrige rally opp. Nå er vi på høyere kurser og høyere risiko, men kan være verdt å ta noen aksjer, selv om jeg ikke vil anbefale noen å gå all-in her :slight_smile:

Jeg har bedre måter å tape penger på enn dette. Starbreeze er overpriset.

Har du noen forslag ?