Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Ja, er enig. dette minner meg om sånn Age of Conan RAGE. Folk blir helt ville…

Likevel, er ikke helt sikker på om dette var så lurt… Vi får se på sikt. Hvis de ikke kveler spiller tallene så kan dette hjelpe på bunnlinja… Får følge med på top lista.

Det er nok ikke tilfeldig at Starbreeze lanserer in-game shop på dag 1 av crimefest. Hadde de avsluttet crimefest med å lansere denne så hadde de vært fucked men nå har de en del dager på seg til å blidgjøre spillerene.

2 Likes

Här är en till grej som poppat upp nu…

Jag blir faktiskt lite orolig. Det är en väldigt stor community de lyckats reta upp. Det är ju det som har varit det fina hela tiden, att de hela tiden har sin grymma fanbase att luta sig tillbaka på. Tappar man den har man förlorat mycket enligt mig…

Det är bara så svårt att veta HUR allvarligt det här faktiskt är. Det är trots allt mindre spelare online nu ikväll trots F2P och 75% än vad det var under crimefestutmaningen förra veckan.

Vad tror ni, är det bara “arga gamers” som hörs där ute eller är det ett väldigt stort utbrett missnöje? Tror ni att Simon och Ulf lämnade för att de visste vad som var på gång?

Tråkigt iallafall, hade hoppats på en fest både för spelarna och för oss. Det kan ju fortfarande bli så förstås så ingen panik ännu hos mig iaf :slight_smile:

1 Like

Husk at det er 500 tusen som spilte forrige uke, ikke alle disse henger på forum osv

Denne lynsjestemningen går over, og det kan godt være folk elsker det om en måned. Det virker jo som det er god aktivitet med trading

1 Like

Nå har forresten Payday the heist også sneket seg inn på topplistene, dvs. 15 produkter på topp 100 i dag.

Når du blir stor så får du mye oppmerksomhet både positivt og negativt

Payday 2 var utenfor top 100 for 1 dag siden så nyt det til salget er over. jeg tror ikke du skal lulle deg inn i haus vedrørende de nokså sterke protestene du nå ser på nett…

http://steamcommunity.com/app/218620/discussions/8/490123197947826440/

Vel, det ser ut som det har lite å si… Om ikke the Park klatrer betydelig opp til i morgen så ser det ut til å bli feil å tenke slik (av en eller annen grunn). Må bare smøre oss med tolmodighet, knepper nok til nærmere periodens slutt. Tviler på TSW gjengen risker å gå glipp av ymse stash… Samtidig så vet vi jo lite om hvor mange Greenmangaming.com har fått ordre fra… Hvis det har gått ut 10 000 kopier her og 10 000 andre steder… Så må da hvertfall de active TSWerne begynne å ha fått sitt… Hvor mange active er det 50 000? mer? mindre?

Jeg tror vi er nærmere 5k enn 10k på steam og tviler sterkt på at de 2 andre stedene har solgt i nærheten av steamtallene. Jeg tenkte jo at de ville klare å selge 50k-100k men tror jeg må justere det ned til 30k-50k inntil vi ser hvor bra spillet er.

1 Like

Haha… tror du har dårligere evner enn meg vedr. prognosere spillertall… Du justerer salgstall ned til 30 k totalt? Morn du… Da tror jeg at jeg må justere opp til 200 000… tenk et tall nofun… tenk et tall… Klart FUNCOMs spill selger lite med et billig spill på en omsetningsbasert liste… :stuck_out_tongue: nei nå ble det nok tull her for en kveld…

Ja og denne delen av spillerbasen kan ødelegge for payday2 og derfor synes jeg det er uforståelig at ikke star hadde en litt hyggeligere market place modell som jeg nevnte tidligere.
Nå er user rating på steam nede i 87% (var på 93% før bråket begynte) og
reddit-tråden

har 4418 poeng. Det er veldig høyt.
Lurer på hvor mange som har meldt seg ut av payday2-gruppa på steam, det har jeg ikke oversikt over.
Nå er vel spillet f2p for en periode og ca. 20k spillere samtidig som peak er vel heller ikke imponerende.

1 Like

Det fine er at PD2 nå koster halvparten av The Park og holder seg rundt topp10 så de må jo selge noe sinnsykt :wink:

Ja du ser vel at de har mellom 5 og 6 milioner solgte kopier… gammelt nytt, skulle da vel fan bare mangle når StarBreeze er priset til 3 milliarder. Payday 2 selger langt lavere i år enn i fjor forresten… medmindre noe drastisk forandrer seg snart. Det sagt, du snakker som og du tror dette er noen pissing match. Ta kvelden.

Det er jo en slags ironi i dette her. Målet med crimefest er først å få spillerne til å samarbeide om å løse oppgaver, men nå har oppgaven for en del spillere blitt å ødelegge mest mulig for payday2!

Ellers ser jeg at dessverre community splitter seg litt nå :

Kicked for having a skin!!!!!!! 	

i have been kicked for having skins!! i have four skins! and everyone 

one of them skins i have used when joining a game i have been kicked!!
im sorry but i am now angry… this is ridiculous!! this has to be
addressed

http://steamcommunity.com/app/218620/discussions/8/490123197947657870/

Det har vært bråk tidligere, men dette må da være i en helt annen skala? Nei, dette likte jeg ikke. Almir bør på banen snart med noen endringer og/eller komme med en annen kjempepositiv nyhet som kan få stemninga til å snu litt.