Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Hvis man begynner å tenke sånn konspiratorisk så er det i hvert fall ikke bra. Aksjene til Ulf har jo gått via DB og ut i aksjemarkedet. Dette blir kanskje litt vel langsøkt?

Derimot begynner jeg å lure på om AVA salgene er fra aksjonærer som har fått høre om dette og valgt å selge fordi de forutså reaksjonene.

Jeg personlig tror ikke star gjør noe feil her, dette handler nok også om å overbevise community om at det ikke er så farlig med ingame economy og det er kanskje noe de vil jobbe med, eller vurderer å jobbe med i fremtidige spill. Det er verre å få denne reaksjonen mitt oppe i en spillansering.

Samtidig ser vi at de har skapt et veldig handlekraftig community, litt som når du finner ut at roboten du har skapt har fått bevissthet og nå jobber mot deg…

1 Like

lurer litt på hvor mye penger det blir av dette. Drillene som blir kjøpt i førstehåndsmarkedet kan brukes til å åpne safer eller selges i annenhåndsmarkedet.steam tar 5% og star tar 10% kanskje slik konkurrentene gjør i dette andrehåndsmarkedet.men drillene som blir kjøpt i førstehåndsmarkedet der går nesten alt til star bortsett fra 5% til steam?

Jeg tror ikke det vi ser nå er den definitive versjonen, men det er ikke tvil om at det er mye penger å hente i disse modellene

Jeg tror ikke det handler så mye om penger her og nå, men strategisk på sikt å utvikle spill med andre betalingsmodeller

Vet ikke helt hvor bra dette går.
Ser at forholdet mellom crimefest drill og crimefest safe er nå 2.90/0.14 = 21. Selge 20 crimefest safer sånn ca. for å kjøpe en crimefest drill i annenhåndsmarkedet. Så det er mulig å få tak i en drill ved å bare selge safer, men det blir stadig værre.

https://steamcommunity.com/market/search?q=&appid=218620

1 Like

Hva er pd2 stats? Siden er lagt ned? har ikke noe med dette å gjøre med ser ut til at designeren synes Overkill er assholes.

http://pd2stats.com/

RockPaperShotgun har og en artikkel om dette nå. De slakter PD2 sine Nye safes

Payday 2 [official site] has kicked off its latest Crimefest event to celebrate the co-op heist FPS series’s fourth birthday, and it has brought presents for everyone. You’ll need to pay extra if you want to open your present, though.

Doubtless inspired by Team Fortress 2 and Counter-Strike: Global Offensive‘s weapon crate drops, Payday 2 will now randomly give players ‘safes’ containing unlockable colourful weapon skins with stat boosts – but which cost £2 to open. What’s unpleasant is that these paid skins’ stats can be straight-up better, and developers Overkill had previously said they’d never add microtransactions.

Tiden vil vise om dette gr bra eller ikke. Det bør gå bra, 0 rom for fail når Starbreeze er priset så høyt som nå.

2 Likes

Vi får følge med videre. Jeg har tatt et ganske lite bet her på TA. Hvis TA forandrer seg gjør jeg en ny vurdering, men tror ikke de fleste ønsker å sitte uten aksjer her over nyttår med tanke på Geminose som nok kommer til våren. Dere husker jo sikkert når Lmo hypen begynte.

Jeg hadde egentlig håpet på en lavere kurs nå, og har tatt en mindre posisjon enn jeg ellers ville gjort dersom aksjen var billigere, så dersom dette kan være en trigger for å komme inn på et lavere nivå ønsker jeg egentlig dette velkommen. Teknisk sier opp nå, så får vi se om dette holder neste uke.

1 Like

Hmm. En kar her har tydeligvis cracket payday2: får nå bare legendary items hele tiden og selger alt. Litt ødeleggende for økonomien…

http://steamcommunity.com/app/218620/discussions/8/490123197949964811/

streamer her (ersatt _ med . mellom www og twitch):
http://www_twitch.tv/antonpup

Dette stemmer ikke, det er bare offline (foreløpig):

" If they’ve already worked out a way to manipulate the system, “offline”, how long before someone decides to take it onto the market"

2 Likes

User rating på steam er nå 85%, mot 93% før mikrotransaksjonene. Litt lenger ned nå, og de bikker ned fra “Veldig positiv” til “Positiv” - som er en crappy rating på et spill.

Jeg har jo tidligere sagt at den store communitien Starbreeze/Overkill har klart å bygge seg opp er noe av det som vil drive salget til TWD (sammen med merkevaren), men hvis communitien er splittet og du har en andel som rager på alle forum på en tilsvarende måte som Funcom har hatt, så er det ikke mye positivt. Jeg trodde kanskje vi ville få en fasit på hvordan dette kom til å gå i dag, men det ser ut som vi muligens ikke får en avklaring før etter “Crimefest”.

Det skal sies at jeg synes de melker f.eks Battlefield-serien minst like mye, og de kommer seg jo unna med det på et vis. Mao, for tidlig å si at dette er en dårlig ting, rent økonomisk. Samtidig må jeg si at jeg ikke liker spill med “Season pass” og mikrotransaksjoner.

Blizzard gikk på en skikkelig smell med Diablo 3 og mikrotransaksjoner, det var like før de ødela hele spillet, men de har jaggu klart å patche det til å være en skikkelig oppfølger til Diablo 2, men det ble først mulig når de droppet hele mikrotransaksjoner-konseptet.

Et spill med “positiv” rating er vel noe man bare kjøper hvis det er en spilltype man liker. Hvis det er litt utenfor det man vanligvis spiller, så velger man heller noe annet. Det er ihvertfall mitt synspunkt. (Ikke spesielt objektivt i dette tilfellet)

Jeg tror nok spiller-tallet vil være bra helt til crimefest er over, men at så mange gamle spillere er sure vil nok sannsynligvis føre til lavere antall spillere enn vanlig etter crimefest. Raseriet kjenner ingen grenser for øyeblikket og det trengs noen velvalgte ord fra Almir nå fremover. AoC bugs ved release og manglende features etc. skadet uten tvil salget for TSW og navnet “Funcom”, jeg håper ikke det samme skjer med STAR nå. Gamere har elefant-hukommelse…

Ser foresten at det er 20% flere safe’er til salgs nå enn det var for 6-7 timer siden . ( 3705 nå ).

Lol

1 Like

Jeg har hatt samme syn hele tiden, og ser egentlig mest potensial med dette. Det jeg har blitt mer spent på er markedets reaksjon. Vil folk fortsette å lempe ut aksjer og vil det være noen som tar dem imot på OK kurser, det blir spennende å se neste uke. Det er jo litt synd hvis trofaste småsparere som har vært med lenge selger til ansiktsløse store spillere. Men på den annen side det er jo ingen som tvinger dem. Dessuten håper jeg at de som evt har solgt på innsideinformasjon om dette får seg en lærepenge

Jeg liker å få med meg de store svingningene i denne, men det kommer jo an på perspektiv og strategi