gærninger… Overkill bør følge med veldig nøye nå og ha en mate å måle om det som skjer nå er et større moment eller bare skriver seg fra drittunger på tastatur…
Steam Spy @Steam_Spy 14m14 minutes ago
@frogsquadron it happened before with Skyrim.
uhyre spennende nå og det er trolig at armor også vil komme i marketplace med stats.skal vi si dag 5 og så tror jeg f2p annonsering like etter crimefest
Må si jeg liker at du ikke underslår slike utalelser. jeg hadde gitt deg opp som en håpløs hauser.
Slik jeg tolker dette er at “hard times” ikke handler om den økonomiske situasjonen, men den vanskelig PR situasjonen hvis du ser denne twittermeldingen i kontekst.
Over 30k spillere nå så er iallfall et par som ikke boikotter PD2
det er annenhåndsmarkedet. Så et eksempel. Noen hadde kjøpt for 0.26 euro. Star tok 2 øre og steam tok 1 slik at totalregninga ble på 0.29 euro. I førstehåndsmarkedet derimot gjetter jeg på at steam tar 30% og star får resten. Så det er salget av driller i førstehåndsmarkedet som er pengemaskinen og der har vi ingen oversikt.
Dag 4 av crimefest
og om en kommentar fra almir på bråket med black market:
We’ve read a lot of your feedback. We’re aware that there are those of
you who are unhappy or concerned about the Black Market update. Once
Crimefest and all its content is out we’ll discuss this with you along
with the other new features that were added. While we usually get back
to you straight away when you have feedback, right now we’re busy as
hell making sure we finish all the content we prepared on time.
Så Almir vil ikke kommentere dette her ytterligere før etter crimefest.
Da kan spillet ha fått armor i steam market og en f2p-annonsering siste dag. Tror armor med stats kommer på dag 5 (i morgen).
Starbreeze skal være litt mer forsiktig. Å sammenligne seg med Counterstrike blir litt for stormansgalt. CS har en vanvittig appeal, og det kan funke for dem tross det at de introduserer noe så villt usexy som P2W eller microtransactions. Det er ikke dermed sagt at det vil få en lykkelig utgang for noe mellomspill som PD2…
Jeg minner om denne for å sette ting litt i perspektiv…
Jeg tror mikrotransaksjoner kan fungere godt jeg, men for å unngå pay2win-stemplet, som er svært ødeleggende, må det være mulig å få tak i en drill uten å kjøpe via førstehandsmarkedet eller annenhåndsmarkedet f.eks. via et rare loot drop. Da unngår man sannsynligvis 90% av bråket som er nå og kan fortsette med våpen/armor med stats.
Ja hyggelig for investorne HVIS det virker. Men jeg leser mye sånn, sammenligninger med CS opp gjennom tråen her… Det er nokså farlig for igjen, CS sin appeal og MUSTplay faktor er sinnsyk. PD2 tror jeg ikke er der og eksperimentering med dette er intet annet en jævlig risky spør du meg. Burde faktisk børsmeldes for SB aksjonærene sin del.
Jeg sier bare at dette skal de være jævlig forsiktig med. Utfallet kan være uventet. Dette har ikke vært børsmeldt. En så stor forandring må faktisk børsmeldes (og burde derfor selvfølgelig ikke vært en surprise surprise for helgen).
Formelt sett har du helt rett, men jeg tror spillerne tenker her på å sammenligne stats for person 1 med stats for person 2 hvis de skulle ha møttes i en hypotetisk pvp-match der den ene har betalt for utstyr og den andre ikke. Se bort fra kjøp av DLC her…