Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Ser at PayDay 2 sagger på listene igjen (#13)… Klarer ikke fri meg fra å tenke at den dårlige omtalen har litt med dette å gjøre? Hva tror dere?

Her er det noen som ikke har fått med seg noen av postene her på forumet som beskriver EBIT situasjonen:

For all the people claiming Starbreeze/Overkill are a small company that are in dire need to earn money - Starbreeze interim report 2015

Nå er det vel F2P og salg en hel uke, så kanskje mange venter litt med å kjøpe mer mot slutten… det ville jeg gjort i hvert fall

Så klart. Hva forventer du av en gamer i mammas kjeller. 104 millioner på bok… Yay everything is fantastic… Tenkes ikke mye på cashburn og P/E prising der i gården. Litt useriøst å poste analyse fra reddit… hehe

1 Like

Ja ikke vet jeg, men hvis jeg hadde vært aksjonær så hadde jeg blitt fly forbanna hvis selskapets eneste cashgenerator ble satt så kraftig is spill som nå. De hadde en model som fungerte jævlig bra. Bedre enn hva folk flest kan håpe på… Nå vil den være i spill en stund fremover (få vet utfallet… kan bli positivt… kan bli negativt) “Don’t fix something that’s not broken”

Om jeg var i selskaps ledelsen så ville jeg først sett på noe så ekstremts som microtransactions i PD2 kunn hvis Crimewave 2015 viste betydelige svakhetstegn og dermed behov for at man revitaliserte og bevegde seg mot noe nytt…

EDIT: dere får stemme meg inn i styret så skal jeg få orden på sakene :stuck_out_tongue:

Er litt uenig… når du er presset og gjør slike endringer fordi du må eller fordi det du har ikke fungerer blir det ofte dårlig. Når de tester ut dette uten at de er stilt mot veggen så har jeg mer tro på at det kan fungere.

1 Like

Ok dere kan Starbreeze bedre enn meg… MEN her er det jeg observerte i fjor (fra mitt halveis ignorante og børs kyniske ståsted).

En Payday 2 omsetning få drømte om gjennom Crimewave uka. Det fungerte jævlig godt.

En DLC omsetning gjennom Crimewave uka få drømte om. Det fungerte jævlig godt.

Payday 2 solgte bra uten rabatt i månedsvis etter det voldsomme salget i Crimewave 2014.

Selskapet hadde positiv drift i massevis siste kvartal 2014 og første kvartal 2015 til dels som resultat av Crimewave 2014

Community og omtale av Overkill/Starbreeze var meget bra med positive ringvirkninger for fremtidige prosjekt.

Det hadde ikke vært dumt om de hadde klart å sitte på hendene her og forsøke gjenta dette. Crimewave er slik jeg ser det en veldig viktig del av deres foretningsmodel og det er da og tilsvarende horribelt å tukle for heftig med modellen uten å melde mer om det. “Greed is good”, men samtidig også til dels farlig.

Starbreeze er ihvertfall i ferd med å miste noe av det sympatiske «indie»-utvikler stemplet. I stedet har de byttet det ut med corporate greed. Som spiller bare negativt, som investor, positivt hvis de klarer å balansere grådigheten.

3 Likes

Noen har laget et kunstverk av Almirs uheldige uttalelse tidligere…

Jævlig agressiv mob. Og jeg som trodde det var bare FUNCOM gamere som var slik.

Her er en til… Tror faktisk enkelte er genuint såret over dette… Rart (for jeg selv tenker altid bare at et game er et game…)

EDIT: Har nettopp lært at StarBreeze nye navn er StarGreed… tsk tsk…

Jeg tror ikke det bare er negativt for alle, men vi får se. De mest populære spillene har jo dette.

For kortsiktige starbreeze-aksjonærer som meg selv er det ikke nødvendigvis bra… Kan jo være mange som får panikk, og det kan jo ødelegge mitt fine tekniske oppsett i verste fall.

Sjekk han rasshølet her…

Han er liksom glad når de har klart å få Metacritic ned på 81%…

http://steamcommunity.com/app/218620/discussions/8/490123197947733988/

Kan de ikke bare sparke fyren fra forumet?

Men betyr det i det hele tatt noe for deg som spiller så lenge man spiller sammen og ikke mot hverandre ? Man må jo ikke kjøpe driller og du kan jo selge safe’ene hvis du ikke har tenkt å åpne de selv. Hvis jeg spiller co-op med noen så driter jeg jo i om de har bedre gear enn meg. Blir jo bare enklere for meg :smiley:

2 Likes

Jeg hadde tatt det med ro, på kort sikt gir dette garantert penger i kassa.

Jeg mener microtransaksjoner kun er negativt som spiller, ettersom de designer elementer rundt grinding eller pengebruk.

Som eksempel har jeg nevnt Diablo 3 som ble lansert med mikrotransaksjoner, og så redesignet uten. Sistnevnte var 8/10, førstnevnte 6/10 for meg, og jeg spiller kun pve.

1 Like

Sosiale medier er et fryktelig tveegget sverd. Samme kraften som fikk over 30k spillere i road to crimefest brukes nå til å ødelegge mest mulig for star. Over 10k personer har forandret/lagt til sin review på steam sin user rating som har sunket fra 94% til 81%. Tror flesteparten av de som er mest sinte aldri vil prøve et spill fra star igjen dessverre. Vi så dette med Funcom og TSW etter sinnet mot AoC.Noen vil kanskje tilgi, men langt fra alle.

2 Likes

De som lykkes gjør jo det motsatte av dette, Dvs at du kjøper ting som gir deg identitet, eller enda bedre design fra community

Kk, du har nok rett der, men det er ikke det de har lansert for pd2.

For å spekulere videre på det du nevner her: har de tenkt å la spillere lage våpen? F.eks om et par dager?

1 Like

Jeg tror grunnen til at Almir ikke uttaler seg nå er at det er mer som kommer i market place. Hvis man kan kjøpe våpen med stats i marketplace er det nærliggende å tro at det kommer armor med stats i løpet av kort tid. I og med at så mange er forbanna for øyeblikket er det kanskje like greit å annonsere f2p også. Og så ta den vanskelige debatten. payday2 trenger flere spillere nå og f2p vil sikre dem det lenge.

Hmm dobbla ikke Funcom-kursen seg når AoC gikk free 2 play eller var det med TSW som gikk til pay-once-play-forever-overgang (b2p)… ?

2 Likes

payday2 på reddit har skifta banner i anledninga

https://www.reddit.com/r/paydaytheheist/

Fantasifulle små-djevler dette.

edit litt presse:

1 Like