Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Vel hvis det er noen trøst så leste jeg nettopp en FUNCOM hater som skrev i en youtube.

“Canser to their families”, fordi at AoC hadde tvunget han til å betale for Godslayer mm… når spillet egentlig burde være 100% gratis… Noen folk sliter bare rett og slett og får aldri nok.

Problemet i diablo 3 var ikke at andre kunne bruke penger, men at gameplayet var tilpasset at du kunne bruke penger. Enten grind i evigheter, ha crappy gear, eller bruk penger.

I pd2, så kan du få deg skins, enten ved å grinde eller bruke penger. Hvis de ikke hadde lagt opp til betaling hadde de aldri lagt opp til at du måtte grinde 20-30 safer for å få et skin.

Etter diablo 3 patchen, så er drop raten høy nok til at det ikke føles grindy. Du kan spille en time eller så å få noe kult de første 50-100 timene. Et vesentlig bedre spill,.

1 Like

Virker ikke som den dårlige omtalen påvirker salget noe særlig. PD2 er #9 og PD2:GOTY er #13 nå.

Nei bevares det er jo kjempebra… For FUNCOM for eksempel så ville jo slike salgstall sendt aksjen på himmelferd. Men for StarBreeze så er dette for dårlig, og det er også MYE dårligere enn i fjor. Jeg tror enkelte må være skuffet så langt over Crimewaven. Vi får se hvordan det bedrer seg utover. I 2014 så avsluttet de jo veldig bra… Kanskje det blir slik i år og? Men så langt så er salgene slappere.

Husk i fjor solgte Payday 2 oppe på 3 plass til og med. antall salg i forskjell fra #13 plass og #3 plass er mangegangen tror jeg.

Bra med simultant aktive spillere i går, payday2-gruppa øker med 3 medlemmer i minuttet

http://paydaycommunity.jybnetwork.be/

Men et forfærdelig giftig community. Lurer på hvordan de reagerer hvis armor med stats kommer i black market som jeg tror i løpet av noen dager nå.

1 Like

Er vel ikke unaturlig at et spill selger dårligere etterhvert som det blir eldre ? Husk PD2 er et spill som de i utgangspunktet mente hadde en levetid på 2 år…

JO, men nå har jeg følelse av at StarBreeze har tatt ombord en spending (for lenge siden) som stoler på at PD2 skal vare mye lengre enn 2 år. Vi får se i kvartalsrapport om de ikke har malt seg litt opp i et hjørne…

Ser ikke ut som vi får noe panikk i dag. De som ville selge har kanskje gjort det allerede forrige uke

Siden de kun har planlagt å støtte spillet i 18 måneder til, så tviler jeg på at de går ut i fra noe store inntekter utover disse 18 månedene. De har forsåvidt sikret seg litt her, og får betalt av 505 games for å lage DLC-ene, noe som reduserer risikoen endel.

1 Like

Ser ut som pd2 har sneket seg opp på en 7. Plass

Håper dere tar feil med f2p de kan godt vente med dette til mobilversjonen kommer

1 Like

Kan være de har tenkt å vente til de begynner å nærme seg EOL for PD2. F.eks at de kjører F2P sammen med den siste DLC-en. Jeg vil anta at DLC-ene fortsatt vil koste penger. Mao, kun base-spillet blir gratis, slik at de kan få økt spillerbasen der og tjene penger på DLC-er og mikrotransaksjonene.

1 Like

Candlesticks ser fortsatt bra ut

AVA største selger i dag igjen.

Eller selger i protest :wink:

1 Like

Så nå at neo har solgt litt, det er jo ikke bra hvis de begynner å pøse ut?