Jeg har tatt en liten time out, men det var kanskje like dumt som å kjøpe da den rykket oppover. Men ingen treffer hver gang og det er greit å holde seg til planen. Fundamentalt ser det bedre ut nå synes jeg, selv om aksjen fortsatt er høyt priset i forhold til inntjening og omsetning. Den største risikoen jeg ser er hvis Geminose kommer senere enn antatt, på den annen side tror jeg PD2 kan overraske positivt med det nye markedet.
Det man skal huske på er at fundamentale nyheter er tekniske analyses verste fiende. Jeg mener det kom fundamentale nyheter som har skremt en del av aksjonærene nå. På samme måte kan det komme positive nyheter som har samme virkning motsatt vei, f.eks gode tall eller guiding i rapporten. Det kan også være at de som selger (aksjonærer via ava) går tom for aksjer snart, men jeg velger det sikre framfor det usikre.
Ikke gjør det… Det er penger ut av vinduet. Du kan godt ELSKE Starbreeze, men sånt gjør man ikke.
Tror du det vil skje (eller at det sniker seg inn en følelse om at det begynner å bli en viss sannsynlighet for det) så selg… Du kan lett ta de aksjene tilbake igjen senere…
Ja, jeg tror det at de har lansert mikrotransaksjoner og spillere og medias reaksjon ligger bak det store nedsalget fra visse aksjonærer som handler via AVA. Muligens først basert på rykter som har lekket ut.
Jepp, poenget mitt var at formasjonen var relativt uklar. Var det et flatbunnet triangel? En vimpel? For meg så ser det ut som det var ingen av dem, men et trendkanal med 11,60 som bunn og 12,60 som topp og 0 graders vinkel.
Angående det fundamentale, så synes jeg plasseringen på bestselgerlisten ser litt svak ut, ingen 1. eller 2. plasser i løpet av salget. De har riktignok to “topp”-produkter å selge nå, med GOTY edition som nok gjør at vanilla-versjonen kommer litt lavere. På den andre siden, så fikk de utrolig med mediedekning. Ca på høyde med det de fikk på oktober-salget ifjor. Dessverre fordi de gjorde noe utrolig lite populært, introduserte mikrotransaksjoner. User ratingen er gått fra 93% til 77% og iflg Steamspy, så er trenden fortsatt kraftig negativ (ref posten til @holmes).
På den andre siden, selv med negativ PR, så har Payday 2 fått en ny inntjeningskilde, som gjør at hvis man tar med alt, så går Starbreeze i pluss på å innføre mikrotransaksjoner. På den andre siden, de har til stor grad fucket ryktet sitt når det kommer til mikrotransaksjoner for fremtidige spill. Som TWD. Her hadde ihvertfall jeg ekstrapolert en super-happy Payday 2 fanskare som relativt sikre kjøpere. Jeg er ikke like sikker nå.
En vimpel er det definitivt ikke. Du trenger stor koreksjon opp først…
@onns det du skriver vel nå er vel rett og slett at dette er jævelig negativt med tanke på TWD launchen om et år?
De samme som synes det er morsomt å slenge dritt kommer jo til å ha det kjempefestelig med negative spekuleringer rundt TWD og hva Starbreeze kommer til å gjøre med spillet etter launch. Sikkert de samme folkene som har spydd dritt om Funcom siden AoC-launchen. Det har ikke gjort noe for Funcom sitt rykte for å si det sånn.
Vi får se om dette betyr noe eller om den spretter opp i morgen, det viktigste er jo at man tjener mye når man har rett og begrenser tapene dersom man har feil.
Jeg også.
Burde kanskje ha hatt en disclaimer på postene mine om at jeg er generelt sett relativt positiv til Starbreeze, jeg bare synes aksjen er dyrt nok priset til at risken ikke er verdt det. Mao, jeg kan fint tenke meg å kjøpe på endel lavere kurser enn vi er på nå.
Jeg vet jeg har sagt at Geminose kommer i H1 2016, men når det ble nevnt at ordlyden i kvartalsrapporten var “2016”, så sjekket jeg litt, men fant ikke den originale kilden min. Noen som vet hvor jeg har H1 2016 som Geminose launch dato fra?
Under kalenderåret 2016:s första hälft kommer Geminose att lanseras.
Fra q1 rapporten nesten et år siden
Godt å vite at jeg ikke har hallusinert og bare funnet det på. Vel, der har vi den første utsettelsen. Det står jo bare 2016 i dagens rapport. Det skal vanligvis leses som Q4 2016.
Jeg synes det er spennende å følge med på Starbreeze, men har egentlig ikke endret oppfatning om aksjen. Jeg synes prisingen nå er ok, men risikoen ser jeg på som for høy pr dags dato. På dagens nivå er det eneste jeg kan tenke meg å gjøre er å kjøpe meg inn med en lottopost og håpe på launchday-hype for TWD/Geminose, som nå ser ut til å kunne komme ut i samme kvartal.
Kan være TWD kommer senere også dersom det omrokkeres litt på planen.
Men pd2 mobile er spennende. Kanskje de kan få ut dette til juni? Kanskje dette blir neste trigger, mulig også at pd2 blir f2p før det.
23/10/15 Bo Andersson Klint Increase holdings 2 500 000 STAR-A
Undrar vad detta kan vara?
Det må være noe han har kjøpt utenfor børsen av en storeier, muligens kjøpt tilbake av db uten at jeg har tallene i hodet. Db har vel solgt b og kjøpt a? Dette må tolkes positivt selv om vi har begrenset informasjon. Kunne godt sendt ut en melding om dette! Tyder vel kanskje på at Bo er fornøyd med lanseringen av markedet. På den annen side er det jo slik at han kjøper tilbake deler av det som han og broren tidligere har solgt, så da kan man jo lure på hva som var poenget med det salget.