Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Kunne vært noe om de skulle samarbeide med RTG og promotere Draugen :scream:

Du får nok neppe svar fra Gordon med det første:
Denne brukeren er bannlyst til desember 10, 2015 3:56pm.
Begrunnelse: pga gjentatte brudd på forumreglene

3 Likes

Kan få det via meg da, for å ikke skuffe forventningene dine. Tipper han ville sagt noe som:

Med økt markedsverdi på 300 mill til i dag blir det bare høyere svalestup og vi kommer til å knalle rett ned på Q rapporten. De har som kjent dårlig EBIT og høy cashburn. :slight_smile:

4 Likes

… og der var forskjellen 0 øre.

@onns fikk du tradet noe?

Ja du sier noe der. Kommer det en utsettelse som markedet ikke har beregnet, krakker nok aksjen. Selvfølgelig synd hvis den krakker, men på den andre siden var det akkurat det som skjedde da STORM ble “utsatt” til 2017, og skapte en fin kjøpsanledning på ca. 7 kr.

Det er også noen opsjoner som konverteringskursen skal bestemmes i disse dager hvis jeg har forstått det riktig og da vil dårlige nyheter eller å utsette gode nyheter til etter prissettingsperioden er over være fordelaktig for de ansatte.

Meget spent på morgendagen. Er dessverre bortreist med liten mulighet for å følge med tett.

Tviler på at de kommer med noen utsettelser. Det ligger såpass langt fram i tid “lanseres 2016”, at det skal mye til. Geminose har jo også blitt flyttet fra H1 2016 til 2016.

Det jeg er spent på er om de har fått senket cashburn som de sa på forrige kvartalsrapport og hvordan inntektene for oktober har vært. Starbreeze pleier jo faktisk å komme med tallene for første måneden etter kvartalet på rapportene sine.

Jeg tror vel egentlig oppgangen i de siste dagene var mest på luft, så vi kan nok godt se en nedgang etter rapporten, hvis den ikke kan tolkes i positiv retning. Samtidig, jeg tror neppe vi skal lenger ned enn 12kr.

2 Likes

Helt enig. Cashburn er meget interessant nå, det var jo en god del ekstraordinære “engangskostnader” forrige kvartal, er veldig spent på om disse er omtrent borte nå. Heller nok mot en -5%-rapport pga den siste tidens oppgang. Dette er en trader-aksje der positive nyheter blir kraftig forsterket av kortsiktige tradere. I morgen får vi svaret.

Hvis oTWD kommer ut i 2016…Forrige situasjonsrapport sa noe sånt som om at et spennende spill tar form i vårt spillstudio, der jeg la merke til at årstall ikke var med lenger. Mistenker utsettelse til 2017 her.
Bo:“Vi gör stora framsteg och ett spännande spel tar form i våra studios i Los Angeles och Stockholm.”

RAID også, det eneste som dato-festes der er at de har som mål å vise det frem til E3 til neste år. Mistenker utsettelse også her til release 2017.
Bo: “Vi har för avsikt att ge allmänheten en första titt vid E3 i Los Angeles i juni 2016.”

Ja, jeg leser kvartalsrapporter og andre meldinger som fanden leser bibelen.

3 Likes

Bo:
De löpande kostnaderna för den nya organisationen och varumärkena har nu stabiliserats och vår portfölj är riggad för att under de kommande tre åren generera intäkter från flera IP:n och produkter i, en för oss, aldrig tidigare skådad omfatt-ning

Så Bo snakker altså om store inntekter i løpet av de neste 3 årene og ikke nødvendigvis så store summer allerede i 2016. Jeg mistenker at det vil bli muligheter til å kjøpe star litt billigere enn dette her hvis noen av investorene begynner å bli utålmodige og det kommer noen utsettelser.

1 Like

Merker jeg har vært litt slapp i rapportlesingen min etter å ha solgt meg kraftig ned. TWD i 2017 tror jeg ikke blir godt mottatt. Tror jeg hadde solgt resten i dag hvis jeg hadde fulgt litt bedre med.

Det hadde jo vært moro hvis aksjen kræsjet skikkelig pga en dato for TWD som markedet ikke liker. Sist det skjedde fikk vi jo et skrell fra 12kr til 7kr (før splitt). Nå er jo kursen på 14kr (tilsvarende 21kr før splitt).

Kanskje rapporten blir litt mer spennende enn jeg først hadde trodd? :blush:

Vel, jeg leser det som Bo forventer store inntekter i 2016, 17 og 18. Geminose er jo planlagt for 2016. La oss si at TWD først kommer i 2017. I såfall kommer det nok til å butte litt i mot, men det er først hvis Geminose flopper vi evt får et kraftig fall. Da kan nok Starbreeze komme i en litt for spennende situasjon når det kommer til cash.

Anyway, masse spekulasjoner, forhåpentligvis litt faktiske data i morgen.

Jeg tolker det som om at i løpet av 3 år skal alle produktene STAR har nevnt til nå være gitt ut og begynt å generere potensielt store inntekter.

Det som gjorde meg mer positiv var samarbeidet med Tobii rundt StarVR som gir dette prosjektet legitimitet og en ny prototype hvor flere barnesykdommer har blitt løst tror jeg vil tolkes positivt. En annen ting som ikke skal undervurderes er en notering på omx small eller midcap. Nå er det mange institusjonelle og internasjonale investerere som ikke kan handle aksjen siden den ikke er notert på en ekte børs. Det samme gjelder privatpersoner med pensjonsforsikringer eller tjenestepensjon hos en aktør som lar deg handle enkeltaksjer som Avanza og Nordnet

Totala intäkter uppgick till 75,9 MSEK (31,8 MSEK) vilket ger
en tillväxt på 139 %. Nettoomsättningen uppgick till
49,9 MSEK (30,0 MSEK).

Rörelseresultat före avskrivningar, EBITDA, uppgick till
8,4 MSEK (8,5 MSEK).

Resultat före skatt uppgick till 7,2 MSEK (4,2 MSEK) och
resultat efter skatt uppgick till 6,4 MSEK (2,5 MSEK).

Resultat per aktie före utspädning uppgick till 0,03 SEK
(0,01 SEK) och resultat per aktie efter utspädning, upp

4 Likes