Jeg husker helt sikkert feil men sa de ikke 2-3% i BH videoen ?
Problemet nå er at dette har bygd seg opp over lang tid og nå er glasset fullt for mange. Det er de fornøyde Payday2 og Payday-spillerne som er mye av STARs virkelige verdi, det er mange av de som skal spre det glade budskapet om oTWD og kjøpe det nye spillet. Dette er en gjeng du vil ha med deg og ikke mot deg.
Det er så mye bråk på mange fronter nå at tankene går faktisk til Gaute Godager som måtte forlate Funcom. Almir har ikke bare bidratt positivt i det siste og mange misfornøyde ønsker nok et skifte her. Han er ingen diplomat for å si det forsiktig. Nå skal han endelig få litt hjelp av 4 andre STAR-ansatte.
Bekymringen min går ut på om STAR forstår alvoret siden det blir gjort enkle “tabber” gang på gang og twitch-diskusjonen handler også om hvem er det som gjør disse feil-avgjørelsene i STAR som nokså enkelt kunne ha vært unngått. Jeg skjønner veldig godt at mange spillere lurer på dette. Hvor mange avgjør f.eks. RNG i COP f.eks. som var den siste tabben. En rask høre-runde med utvalgte spillere kunne fortalt STAR hva problemet med RNG i COP var.
Men jeg ser bedring nå i kommunikasjonen med spillerne og det er på tide. STAR er bra, men STAR kunne blitt mye bedre hvis de unngår enkle feil-avgjørelser.
Prøver å lære av mesteren!
Oppdatering for console heisters
som premie for alt trøbbelet med matchmaking får konsoll-spillerne en unik maske og 10 millioner dollar i in-game cash.
Av andre “nyheter” var det et kritisk blikk på avanza-forumet på steam der Almir også slengte seg inn i diskusjonen.
sitater fra investorer som dette ble blant annet nevnt:
- The players of PD2 have a very narrow view and only see their “own
little world” where they’ve bought the game and wish/expect it to
be/stay as they want it (And some players are completely out of touch
and have zero perception of reality and what expectations and demands
you should have and not understanding how much free content you should
get from paying 200 SEK (Around 20 USD?) in 2013.
http://steamcommunity.com/app/218620/discussions/8/492378265881069383/
Så man skal muligens være litt forsiktig hva man skriver her også. Plutselig har noen på steam-forumet plukket det opp og helvete er løs
Almir er litt mer positivt innstilt til mannen:
I care a lot more about your opinion than I care about these people’s
opinions. You are a player of our games, or used to be at least, and an
active member in the community. That counts for a lot more. Even if we
might not always agree, I respect your voice in this community.
Again
- this is the internet. Who these two people are and what their motives
were, we don’t know. I can tell you that everyone had a great time
today at OVERKILL as we had an internal tournament between the sound
department, QA department and level designers during the afternoon as
they tried out the proof-of-concept version of Slaughterhouse that we’ll
be trying at DreamHack Winter next week. It was a best of three
time-attack - we had one in each team stream as each team of four were
playing together. We were thinking that we maybe should stream things
like these in the future, but now might not have been the best time to
do it.
og der kom kveldens oppdatering. Nå er det nye toner fra STAR
PAYDAY 2: An update and an apology
et par sitater:
We’ve done a lot of things right in the past, but these past few weeks we screwed up.
The 250K USD prize pool we have available will be split and used for
many, many events to come when we have established a concept we think
will work. During the coming months, we’ll include members of the
community in the design process in order to get feedback.
8 OVERKILL developers will take an active part in the forums starting next week.
Møte med modderne og utvalgte spillere. Møte med moderatorer som nå er under NDA.
Positivt endelig har STAR våknet!
Målet for STAR må vel være å gjøre flest mulige fornøyde. Bare det at de nå endelig har tatt beslutningen om å bli mere aktiv i kommunikasjonen med spillerne viser at STAR endelig har forstått alvoret i situasjonen. 8 utviklere mot tidligere kommunisert 4 utviklere vil bli aktiv på forumet. Dette er noe som burde ha blitt gjort for lenge siden, noe også Almir innrømmer. Bo har tidligere skrytt av STARs gode kommunikasjon med spillerne, men nå hadde denne kommunikasjonen godt fra først bra til vondt til værre i lang tid. Noe måtte gjøres.
Ser ut som om SB & Almir er på rett vei ( men er jo selvfølgelig noen som er negative )
http://steamcommunity.com/app/218620/discussions/8/492378265887886989/
"Aussie heisters - you have not been forgotten
Aussies,
Ever since Hotline Miami 2 was released and still can’t be purchased on Steam because of censorship, we’ve been helping out by giving you Jacket for free. Apologies if you’ve been waiting for codes for some time. When we came up with the idea, we didn’t expect thousands of aussie heisters that would like to play as Jacket. We keep our word however and are still sending them out.
We’ll add the PAYDAYCON mask for free because you’ve had to wait.
We salute you, and thank you for your patience.
"
En ting som jeg har lagt merke til er at det virker som om mange på avanza tror Geminose skal komme i løpet av 7 mnd og ikke i løpet av neste år som jeg tolker meldingene:
Garet på avanza skriver f.eks.
För är det så att spelet släpps första hälften av 2016 så är det nära nu
och jag tror det mesta är klart förutom patentet. De kanske till och
med har börjat tillverka leksakerna. De måste nästan ha börjat med det
om man ska hinna få ut allt inom ett par månader.
https://www.avanza.se/placera/forum/trad.927.1942199.html
Kan vi få et krakk i aksjen pga. star-aksjonærer ikke har fått med seg endringen i ordbruken fra STAR? Det vil jo være mest sannsynlig en god kjøpsanledning.
Her er det siste som ble skrevet tror jeg:
GEMINOSE-världen växer på i bra takt. På vår virtuella ö kommer de små söta djuren släppas loss 2016. Vår ambi-tion är att göra en produkt som tilltalar unga och gamla och med ett ”toys to life”-koncept som en extra intäktsström. Vårt GEMINOSE-varumärke är precis som våra andra produkter expanderbart och återspelbart och visar hur Starbreeze fortsätter att addera innovation till nya produk-ter och franchises
Ikke usannsynlig. Dippen fra 12kr til 6-7kr kom når de sa at Storm kom i 2017 i stedet for 2015 som folk hadde spekulert om. Det var ihvertfall en kjempefin kjøpsanledning. Jeg forstod ikke hva folk tenkte på med den overreaksjonen den gang.
Ja det var det jeg tenkte på, men det skal sies at utsettelsen denne gang ser ut til å bli 6 mnd og ikke 2 år hvis ikke ordlyden endres enda en gang da… Så den burde ikke krakke så mye som forrige gang.
Husk at situasjonen er en annen nå, starbreeze har mange jern i ilden. Geminose noen måneder til eller fra vil ikke krakke kursen tror jeg.
Analysen hadde fått med seg en god del momenter men på publishing delen hadde den en del mangler
MCD: How many players?
AL: There’s at least going to be four, but could be six.
http://mancave.cbslocal.com/2015/11/23/overkills-the-walking-dead-video-game-is-coming-for-you/
Om analysen av Analyst Group som @Alex postet.
(Edit: ser at de har litt problemer med prosentregning 170% skulle det nok være)
Aktien har redan klättrat 270 procent i år - men allt pekar på ytterligare uppgång, menar Analyst Group.