Fremdeles overvekt av negative reviews på steam:
Ja jeg ser dessverre gang på gang nå at STAR gjør lite gjennomtenkte valg og community er rasende. Nå har endelig STAR forstått at dette ikke kan fortsette særlig lengre. STAR vil bli mere aktivt med i diskusjon med spillerne fremover, men en del spillere er så forbanna at de nok aldri mer vil ta i et produkt fra STAR.
Nå er det mye bråk pga. COP som var en dårlig ide og der tingene spillerne til slutt fikk fikk varierte fra ok til elendig pga. RNG. I et worst case scenario kan slike “dumme” valg ødelegge caset STAR dessverre hvis det fortsetter stort lengre. At Almir deltar på twitch i en to-timers samtale med moderatorene som streiker forteller det meste om alvoret i situasjonen. Som Almir sa muligens lett ironisk: “it can only go up from here”.
Her er reaksjonen om COP fra spillerne:
https://steamcommunity.com/app/218620/discussions/8/490123197947733988/
Bla bla bla…
*** GAME OVER! ***
Bla bla +189% i år
Nuvel… ned 35% siden trikseriene i juni…
Tror du er blitt litt lurt av hvordan aksjekursen blir vist, for etter splitten så er intradag ATH på 19,30.
Ser ikke helt hvorfor du gidder å komme med antydninger som dette. Det er jo ikke som om du skriver en disclaimer på alle postene dine at du fortsatt er fullt lastet i Starbreeze?
Hvordan man tolker informasjonen i dette tilfellet er jo høyst subjektiv da. Da synes jeg det er unødvendig å komme med sånne spekulasjoner. Din tolkning, at det ikke spiller noen rolle, er minst like spekulativ som @Alex sin.
Problemstillingen knyttet til dette er veldig interessant for oss som følger spillutvikling, og selv om det “bare” er noen titalstusen av de over 600K som har spilt PD2 i det siste så er det jo på mange måter de viktigste spillerene det er snakk om.
For min del foretrekker jeg forum med en litt problematiserende tone fremfor rene hauseforum hvor målet er å male et bilde av at ting er mye bedre enn de er (snakker ikke om SB her). Tror ikke det er noen fare for at negativitet her påvirker aksjekursen. De fleste som eier SB har neppe hørt om tekinvestor vil jeg tro.
Problemet er vel at de 10% er sinnsykt mye mer aktive enn de fleste av de andre 600k slik at hvis SB ikke kommer med tiltak så har det en god del å si for både PD2 og TWD. Jeg hørte hele samtalen mellom Almir og moderatorene og bare det at han stiller på en slik 2timers samtale viser at SB har forstått at de har “bæsja på leggen” mer enn 1 gang Ut fra det jeg hørte så tror jeg at SB kommer til å forbedre seg en god del på flere punkter men kanskje spesielt på kommunikasjon med spillerene. Kommer de itillegg med et par bra updates som folk er fornøyd med så ordner det seg nok
Hvis du husker den videoen om Battlefield heroes så viste jo de at de få prosentene som var aktive på forumet la igjen mye mer cash enn en “vanlig” bruker. Når man ser på det antall spillere som PD2 har (og som TWD kommer til å få ) så er det jo helt klart at 5-15% lavere inntekter(tallene er “tatt ut av rompa” ) ikke er ønskelig.
Jeg sa ikke at tallene dine var subjektive, jeg sa at posten din var subjektiv. Nedenfor har jeg boldet de subjektive delene av posten din for illustrasjon.
EDIT: når jeg ser etter, så er flere av tallene dine tatt ut av luften, og dermed rimelig subjektive. Markerte de også.
LOL@godegamleOnns
Tsjk tsjk tsjk!
Hvis du leser posten så står det jo at tallene må tas med en klype salt ( Håper du ikke blir som Gordon og bare leser/forstår det som passer deg
)
Den store forskjellen på Battlefield Heroes og PD2 er at “opprøret” i PD2 har vart mye lenge enn det jeg fikk inntrykk av det gjorde i BH. Kanskje primært pga at PD2 har hatt flere caser de siste månedene.
Itillegg så er synes jeg det er vanskelig å sammenligne de 2 spillene pga forskjellige typer cash shop’er og B2P vs F2P. I et B2P spill vil kanskje dårlige reviews “stoppe” en del kjøp mens i et F2P kan man bare laste ned og teste selv før man eventuelt velger å benytte seg av cash shop.