Kun 50 millioner sek i nntekter fra geminose første året og så avtar de raskt etter det. Remium har tydeligvis ikke troen på geminose.små inntekter fra dead by daylight også.ingen inntekter fra john wick og ingen inntekter fra starvr direkte.ikke voldsomt optimistisk analyse
Du får ta med det positive og da
Resultatet kom inn bedre enn ventet og Remium ser et stort potensial i StarVR.
Swedish bulls tror på kjøp
Signal Update Our system’s recommendation today is to BUY. The pattern finally received a confirmation because the prices crossed above the confirmation level which was at 14.60, and our valid average buying price stands now at 14.65
15+ her nå, tror på videre oppgang
Mønstret er så alt for tydelig og ved å sjekke denne linken her
https://steamdb.info/app/218620/history/
så kunne man predikere at ny DLC var på vei innen kort tid. Mistenker at denne ikke vil gå for alvor før noen meget gode nyheter kommer på bordet som nyheter Geminose (helst release-dato), Star-VR salg, hype før E3, Dead by Daylight-release-dato etc.
Holdt seg greit i dag, slutt 15.10
Del 1 av bakgrunns-artikkel som handler om STAR sin overgang til MT med kommentarer av Almir.
Det tegnes et bilde av et selskap som trengte stadig større inntekter pga. økte kostnader og etter at prisreduksjonen av payday2 ikke gav ønsket resultat og måtte derfor tenke på andre inntektskilder.
sitat Almir:
It’s never been a question of making too little [money], it’s been more a
question of increasing our ambition because we continuously have been
creating more and more features for the game. What you usually see for
any game is that you get the initial release - there’s a lot of hype and
bug fixing and so on - and as you go on, steadily, the updates become
fewer and fewer and less important. But with PAYDAY 2 we wanted to spin
that around. We want every new update to become larger and larger… So we
took in more people, we increased our ambition level, and we took on
extra costs.
…
I dag er det ned i starten i alle fall. Typisk, triggeren som var ny DLC er nå passert og nå selger altså mange. som sagt positiv til selve selskapet, men aksjen har forbedringspotensiale på first north. Trading-aksje på godt og vondt.
Jeg synes det er vanskelig å vite hva som ligger bak en så liten intradagsbevegelse. Det kan f.eks også handle om at Indeks er ned og ikke minst usd faller noe som kan slå negativt inn på estimatene.
Er enig i at det ikke er ideelt med first north, men det kan jo bli en trigger hvis de kommer inn på omx.
Det er jo heller ikke noe banebrytende nyheter fra Starbreeze for tiden. F.eks nyheter om når de har tenkt å slippe Geminose, TWD, etc. Det er kun jevnlige oppdateringer på at alt går mer eller mindre etter planen.
Jeg hadde tenkt å sitte på 25% av aksjene jeg startet med, men så kom det en topp på 18kr som gjorde at jeg solgte. Sånn i ettertid, så burde jeg ha kjøpt igjen disse når aksjen var nede under 13kr. Nå sitter jeg igjen med 8% av orginal beholdning i stedet. Det er en risky case, men ikke så risky.
Deler denne oppfatningen, sånn som aksjen oppfører seg for tida, er det sannsynligvis lurt å ikke være full-lastet på dette tidspunkt. Jeg sitter med en del aksjer og vurderer kraftig økning den dagen det eventuelt skulle komme virkelig gode nyheter eller utsettelse som har potensiale til å krakke aksjen. Jeg vurderer det som om sannsynligheten for en utsettelse av enten Geminose og/eller TWD som relativ høy og en moderat utsettelse vil være en kjøpsanledning. STAR-VR er dog en joker og denne kan komme til å overraske når som helst.
Det er ordlyden som har forandret seg:
release 2016 om Geminose og om TWD “et spennende spill tar form i vårt spill-studio i Stockholm”. Slike endringer av ordlyden er Funcom ekspert på og det er viktige signaler å ta med seg. Jeg tror også mange av Avanza-gjengen ikke er forberedt på noen form for utsettelse.
edit:
Nøyaktig formulering:
TWD: Vi gör stora framsteg och ett spännande spel tar form i våra studios i Los Angeles och Stockholm.
Geminose:
GEMINOSE-världen växer på i bra takt. På vår virtuella ö kommer de små söta djuren släppas loss 2016