Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

John Wick i VR kommer ju iaf släppas innan E3, troligen inte så mycket pengar men kan skapa många rubriker och ge möjlighet till nya avtal?!

Även Dead by Daylight kan släppas innan E3, " Vi längtar efter att få sätta lite skräck
i våra spelare under 2016"

Geminose er nok mest sannsynlig allerede utsatt et halvt år, fordi STAR sier nå at spillet skal slippes i løpet av 2016. Det er mange rapporter siden vi hørte første halvdel av 2016. Planene er nok forandret her. Utsettelser er helt vanlig i spill-bransjen, men de vil ofte skape kjøpsanledninger.

STAR har ikke oppgitt noen inntektsfordeling for John Wick noe som er høyst uvanlig ift tidligere spill-avtaler mellom STAR og andre. Så det spørs hvor mye penger det blir fra dette spillet.

Dead by Daylight kan bli bra, men ukjent IP så jeg forventer ikke noe stor-salg, men blir gledelig overrasket hvis det blir en skikkelig hit.

Vi får se hvordan det går med kursen, men mitt gjett er at Mozzez og/eller Avanzamannen er tilbake i kjent stil 1-1.5 måneder før E3 og da går kursen en del.

1 Like

Där har du nog helt rätt, inte en chans att Mozzez och Avanzamannen skulle hålla sig utanför Star 2016.

Vi får vänta och se hur det går med Geminose, jag tror att de kommer släppa spelet inom 6 månader.
Men det är ju en ren gissning då vi saknar all info om spelet och dess planer…men vi kan ju vara överens om att 2016 kommer vara ett mycket intressant Starbreeze år! :slightly_smiling:

Star VR tror jeg kan overraske og 23. januar skjer det noe:

Finally, Starbreeze have something special to tell everyone, perhaps related to their recently unveiled panoramic StarVR headset.

3 Likes

Likte ikke helt denne uttalelsen, men ellers flott intervju.

Vi vet att det kommersiellt sett kanske inte är den största succén, men
för oss är det extremt spännande att vara med och att vara först", säger
Maeva Sponbergs.

Her er en artikkel som går på oculus rift

prisen må ned for at dette skal ta av tror jeg og prisen vil falle etterhvert. All ny elektronikk high tech er dyr i starten. Se på store flatskjermer f.eks. Så faller prisene etterhvert.
sitat:
But until they can find a way to sell these devices at reasonable costs,
it’s just not going to take off. Two years from now, this may be a
whole different conversation. I hope so.

Jeg synes den ble litt defensiv. STAR har investert mye penger i VR og det gjør de for at de etterhvert skal tjene gode penger på det. Ikke bare fordi det er spennende ny tech.

2 Likes

Går an å prøve seg her igjen (med stop loss) hvis den kommer ned mot 13. Samtidig er det stor motstand ved 16 kroner og jeg tror at det må noen nyheter til før denne brytes. Kvartalsrapporten kommer 25. februar, og jeg tror det kommer viktig informasjon om veien videre der. Ellers kan vi jo også følge med hva som skjer 23. Januar som nevnt over av @Alex

2 Likes

Kursutviklinga er svak for tida, får glede seg litt over gode steamplasseringer for øyeblikket 3. og 7.plass. Tror også star kommer til å bevege seg på 13-16 før det kommer nyheter som kan få den til å bevege seg over eller nedenfor dette intervallet.

1 Like

Dette er vel egentlig ikke overraskende. Sånn har aksjen vært så lenge jeg har fulgt den. Blir nok crazy tilstander igjen senest ved E3 14-16 Juni, der oppgangen begynner 1-2 måneder før (som i fjor). spørsmålet er hvor bunnen er før den tid.

Tenker du på John Wick?