Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Hehe, ja her ble det liv i leiren… men klart, utsettelse er IKKE negativt… PS: Gjelder kun for Starbreeze aldri i andre spillselskaper.

Se skillnad på försening (negativt) och en strategiskt uppskjuten release…

1 Like

Nåja, du Onns har vært skråsikker på at star ikke kom til å utsette og nå kom utsettelsen 1 år. Tror du Star hadde kunnet gi ut et spill innen fristen hvis ikke Asia-avtalen? Jeg er slett ikke sikker jeg. Muligens hadde star klart å gi det ut med et halvt år utsettelse. Veldig spennende hvordan kursen beveger seg nå. Mistenker at mange vil hoppe av pga. at TWD utsettes. Mange er ikke tolmodige i dette caset.

Normalt sett ville man nok kunne anse det som endring i risk-bildet eller noe sånn, men du må huske at vi snakker om Starbreeze. Suksessen er garantert, de har tross alt en lang rekke suksesser bak seg som beviser dette, og nå får de betalt for å kuppe et helt marked til ved bare å vente et år.

“Bedre med to garanterte suksesser på en gang enn bare én” som noen sikkert sa en gang, mulig det var Bo.

1 Like

Tjene? Det er jo en emisjon

1 Like

Tilsvarende med emisjon, i SB kalles det inntekt! Hehehe… fornøyelig :slight_smile:

Ja det er en emisjon men samtidig får man inn en meget spennende aksjonær. Blir ikke helt klok på denne meldinga.

1 Like

Nå har vi mistet en viktig trigger i år, men Geminose kan fortsatt slå til. Det er jo ganske mye høyere risiko, men stor oppside. Vil vente og se hva som kommer av informasjon rundt dette. Det kan jo også være at noen av emisjonspengene skal brukes til oppkjøp.

1 Like

Ja hovedgrunnen til at jeg er investert i STAR er jo TWD og nå har denne blitt utsatt 1 år, et halvt år mer enn jeg mistenkte litt. Samtidig har plutselig Asia-markedet åpnet seg mer enn tidligere. en payday2 release i Asia kan komme snart. Veldig spennende nyhet dette her. Storm er nok utsatt til 2018 med denne meldinga.

1 Like

Min tolkning er at dette øker risk/reward. Markedet ser på det som positivt utfra at Starbreeze er opp 5% nå.

1 Like

Jeg har faktisk ingen anelse hvordan denne vil slå ut kursmessig videre. På den ene siden er det en lang utsettelse av TWD og Storm og emisjon på den andre siden er Asia rykket nærmere for STAR og fått inn en meget spennende aksjonær.

Enig i at dette er fundamentalt positivt, samtidig er aksjen høyt priset og sentimentet er viktig for kursen. Jeg tror derfor Geminose blir veldig viktig for videre kursutvikling. Dette prosjektet vet vi fortsatt veldig lite om, når det kommer en lanseringsdato og mer informasjon om partnere og strategi for å nå ut til massene vil jeg vurdere kjøp igjen, men inntil videre synes jeg risikoen er for høy.

Ett år med ekstra utvikling for oTWD for et større marked = økt pengebruk nå, potensielt økt inntekt senere. Mao, økt risiko pga pengebruken, økt reward pga potensialtet for økt inntekt.

1 Like

Noen som har en link til / beskrivelse av plattformen ?

Og AVA nettoselger (som forventet)…