Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Jeg skjønner ikke hva denne Eric Etebari snakker om. Først er det bilder av han og noen masker og så er det siste bildet bare av han uten maske, men med en payday2-lue og jakke merket gangsters. En DLC der man ikke trenger maske?

Ingen peiling, tror dette var falsk trigger-alarm.

Hvis det er en film tror du det blir i VR format?

Jeg liker det. Liker alt egentlig, bare irriterende dyrt og en stund til inntektene kommer etter (hvis ikke Geminose overrasker) :slight_smile:

Hvorfor er den shitty?

Den er kritisk og jeg synes star har sluppet alt for lett med forsinkelsen av TWD. Jeg tror prosjektet allerede var forsinket. Denne karen her tror alle prosjektene vil bli forsinket. Interessant analyse om nedsiden synes jeg og selv med alt dette kommerhan frem til 12 SEK som riktig kurs,

Han er jo mer optimistisk enn Remium når det kommer til EPS der han tror 2 kr 2017, og Remium har sagt 0.70 16/17 og 0.70 17/18, nå blir det spennende å se den nye analysen til Remium etter rapporten da det er kommet noe ny informasjon siden sist.

Avtalen er spennende, men aksjonærene ble litt utvannet og smilegate fikk også en god rabatt på kursen synes jeg å huske, så det er aksjonærene som har tatt en del av regninga her, men nå gikk jo kursen opp, så det gikk bra.
Det store spørsmålet er om også Geminose er forsinket. Er det det, er det nok litt nedside i star også.

Når det gjelder TWD tror jeg prosjektet var forsinket et halvt år allerede, men med strategiske muligheter som oppstod med SmileGate så valgte man et år i utsettelse.

Det er så stille rundt prosjektet, det er ingen hype for å bygge interessen hos spillerne, noe som er uvanlig med ukjent IP.
Release Fallout med meget kjent IP kom som en bombe, men der er det en stor gruppe tidligere spillere.

Meget god analyse synes jeg. Liker at han fokuserer på de viktige bidragsyterne istedet for å overforkusere på ting som drukner i usikkerheten likevel.

At Geminose blir utsatt er iallefall mye mer sanns. en at TWD ble det. Men sikkert er ingenting.

2 Likes

Basert på hva da?

Mine erfaringsdata for hvor ofte spillutvikling tar lengre tid enn planlagt. Geminose har også mer teknologi-risiko enn TWD fordi TWD skulle bygge på teknolgien i PD2, mens geminoee er helt stand-alone.