Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Det er kanskje en ny hype train lignende event som han hinter om slik de hadde i fjor på denne tiden?

TWD gjøres i Valhalla, ikke i gamle Diesel Engine som Payday 2 bruker.

Nettopp det er vel hovedgrunnen til at de har utsatt vil jeg tippe. Men TWD er vel også planlagt som et coop spill, så de burde kunne ha andre synergier også. Valhalla har forøvrig vært i utvikling ganske lenge nå.

Geminose-prosjektet startet vel så tidlig som i 2010, ifølge
LinkedIn. Altså var det langt på vei da Starbreeze kjøpte det opp høsten

De hadde vel knapt ansatte da de ble kjøpt opp, så de kan vel ikke ha vært SÅ langt på vei? Virket som det var mest en god ide, noen patenter, og en god del gjeld. Tipper de egentlig hadde tenkt de skulle være ferdig nå, men siden de ikke har kommunisert noen dato er det ikke noe en kan slå fast.

1 Like

Det har vært en del handler blant innsidere, noen kjøper, andre selger, noen innløser opsjoner,noen konverterer fra B til A. etc

Hmm
Michael Hjorth selger 194k aksjer i star-b og kjøper ikke star-a såvidt jeg kan se.

2 Likes

I kroner og øre et relativt stort innsidesalg på ca 3MSEK, men han har fortsatt over 4 millioner aksjer verdt rundt 60MSEK, så det ser ikke ut som han har mistet troen for å si det sånn.

2 Likes

Passer vel på nå før dette:

The deal documentation includes a lock-up clause for Starbreeze CEO Bo Andersson Klint, COO Mikael Nermark and CTO Emmanuel Marquez. Additionally, the documentation includes a change-of-control clause as is customary in game development deals, as well as certain penalty clauses that primarily apply if Starbreeze materially fail to perform.

Edit: glem det, var en annen Mikael/Michael

Mye handel med TO. Bo selger nesten 1M TO?

Prøvd å se igjennom Bos handler og det ser ut som om han nettoselger litt nå:

Alle de andre handlene hans nuller ut bortsett fra salget til digital bros og dette her. Hvis jeg har lest riktig da. Med A -og B-aksjer og opsjoner etc er det mye å holde styr på.

1 Like

Det stemmer nå ikke, men hvis noen har kjøpt masse aksjer til 5kr og selger noen på 20kr, så er jo det et hint om at riskojustert prising kanskje er blitt riktig? Hvorfor ellers selge?

Der må jeg si meg litt enig. Kan være mange grunner til det. For å få betalt formueskatt er en annen.

1 Like

De har ikke formueskatt i Sverige

Men det er greit å cashe ut litt før lock up perioden

4 Likes

hehe, ok da. Men fortsatt kan det være gode personlige økonomiske årsaker :slight_smile:

3 Likes

Ja, det forstår jeg veldig godt. Bo er veldig tungt lastet!

1 Like

Som han også hadde når han kjøpte aksjene! :slight_smile:

Innsidehandler er alltid interessante, hvor interessante kommer for meg an på hvor stor andel av sin totale beholdning det gjelder, og hvor stort beløpet er i kroner og øre.

4 Likes

Vet du hvordan skatten er på opsjoner i sverige ?

Personalopsjoner tror jeg blir skattet som inntekt (verdi-pris)

Generelt når det gjelder verdipapirer kan man enten skatte ved realisering, eller man kan ha dette i en ISK eller KF der en viss prosent (0.27% i 2015 og 0.42% for 2016) dras hvert år. Dette er ekstremt fordelaktig for de med store gevinster, og dersom Bo har sine aksjer i en slik løsning har han spart mye skatt. Men denne skatten kommer hvert år så sånn sett kan @steart78 ha rett (det blir litt lignende en formueskatt).

Edit: regner med at det ikke er KF siden eier da ville stå oppført som bankens navn, og i listene er de oppført som Varvtre.

1 Like

Flott. Da er DbD endelig i gang. Viktig å bygge interessen for spillet, særlig pga. det er en ukjent IP. Når kan man forvente release eller early access?