Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Google trends ga en fin pekepinne for TSW, men jeg ignorerte den. Det kommer ikke til å skje igjen for å si det sånn. Så på google trenden til LMO at det var på vei utfor stupet.

Rett før, men hvilken retning? Litt negativt at vi har fått et brudd ned her

1 Like

Jeg sitter tålmodig utenfor.

2 Likes

Hva er egentlig grunnen til at Starbreeze har sunket med hele -9,43% siste måneden?

1 Like

Jeg leste nettopp kommentarene til Bo Andersson i årsrapporten utlyst 25 februar (for andre gang) og kan ikke lese en eneste grunn til å selge aksjer i dette selskapet. Kan ikke annet skjønne enn at veldig mange aksjonærer i Starbreeze leser og følger med på aktivitet i selskapet altfor lite og kun følger med på kursens utvikling. I dette scenarioet har jeg den forståelse at om noen faktisk er så dumme å kun følge med på aksjekursen og dermed selger seg ut siden den viser rødt, at de da gjør en typisk amatør feil?

2 Likes

Fordi det er et europeisk spill til et asiatisk marked, i tillegg til å være flere år gammelt. Vanligvis er det nok til at det ikke kommer til å selge. Da blir det ganske så vanskelig å estimere hvor mye den avtalen er verdt.

Det er utrolig vanskelig å være objektiv når det kommer til et spill fra et selskap man har investert penger i. Hvis man i utgangspunktet er positiv, så blir det da rimelig vanskelig å slakte spillet selv om det fortjener det. Tilsvarende, det er nesten umulig å se en slager for det det er. Minecraft? Crappy utseende og kjedelig gameplay, ikke verdt tiden mion. Rørte ikke spillet før mange år etter launch. :wink:

Selvfølgelig, hvis du har god erfaring med å anslå hvor godt et spill kommer til å gjøre det utfra en alfatest, så er det verdifullt.

1 Like

Siden mitt siste salg, så er kursen fortsatt ned 20%, ellers hadde jeg sittet med 3x så mange aksjer som nå.

Må si jeg hadde forventet at kursen var lavere ettersom de har det har kommet utsettelser på de to store titlene de hadde i pipelinen, men det ser ut som markedet mener at emisjonene/avtalene alle har vært gullkantede. Jeg synes Starbreeze er et spennende selskap, men jeg føler meg langt fra sikker på at noe tredobbling de neste to årene.

Hadde Starbreeze begynt å levert noe annet enn Payday 2 som gjorde det bra, så hadde jeg vært mer optimistisk. Det nærmeste de har kommet der er nextgen-releasen som ikke akkurat var noen knallsuksess. Helt ok, men ikke noe mer enn det.

Risikoen er ikke akkurat null nå når de er verdsatt til 3,4 milliarder.

2 Likes

Risikoen for at de er overvurderte. Ikke for at de går konkurs. :wink:

3 Likes

Man ser gang på gang i aksjen at etter en god nyhet at aksjen faller tilbake til det nivået den er på nå. Det tyder på at markedet mener STAR er høyt priset.Jeg tviler på at det blir noe 3-dobbling i løpet av 2 år. En del må være priset inn på disse nivåene nå. Man for all del, jeg håper jeg tar grovt feil og at innsatsen blir 3-dobblet i løpet av 2 år.

For folk som er ute etter kortsiktig gevinst tror jeg ikke STAR er rette aksjen for dem. Kjøper man etter en nyhet er du fort i 10-15% urealisert tap i løpet av en uke. Da må man i så fall kjøpe i rolige perioder og bruke en sell on news-strategi.

Pipelinen er utrolig spennende, men foreløpig er det kun payday og payday2 som er ute på markedet og drar inn penger. Får håpe at DbD drar inn noen sek senere i år.

Jeg tror det som tynger aksjen er sakte fremdrift på de andre spill-prosjektene. Markedet vet hva payday2 og DLC er for noe, at DLCer kommer jevnlig og selger helt ok. Jeg har tidligere spådd sidelengs utvikling frem til en måned før E3 og det er fremdeles min spådom. Vi husker alle hvordan fjorårets E3 var, ville tider og jeg tror det blir samme kursbonanza denne gangen også (hvis STAR har noe nytt å vise frem da…).

2 Likes