Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Spennende å følge med her nå, nå må markedet bestemme seg for videre retning. Jeg tipper vi får en avgjørende bevegelse her i løpet av kort tid, men tør ikke spå hvilken vei.

1 Like

Slik jeg leser den grafen, så skal det noe drastisk til for at den skal ned i hvertfall… :slightly_smiling: hadde jeg ikke vært 99,1% u Funcom, så tror jeg at jeg hadde tatt noen lodd her.

Er ikke såå mange lodd å få for 1400kr, hehe…

1 Like

Litt nytt på konsoll-fronten og DLC, men Almir hadde en del kommentarer på reddit her:

Dette kan ta tid, blant annet fordi:
Almir:
we’re making sure that the console version and the pc version are up to
par with eachother. Since the console versions have been behind because
a lot of time was spent creating a new match making system for the Xbox
One, this is currently one of the things we’re doing. It’s time
consuming and requires a lot of QA work to ensure that things work as
they should. We are going through all content one by one so you can
imagine that it’s a very time consuming process.

Og så var det denne konsoll-releasen som skulle rette opp inntrykket fra forrige konsoll-release…

2 Likes

En liten teaser for DbD med in-game grafikk

1 Like

Jeg gikk visst glipp av 14.55 igår… egentlig ønsker jeg meg inn på 14.50

Virker lovende, blir spennende å følge med på. Noen som har regnet eller sett på forskjellige scenarioer?

Så med 30% til Steam så blir break-even for Starbreeze

2000000 / (20 * (1-0.3-0.05) *0.5) = 307k solgte

615k for å doble innsatsen. Det interessante er vel business caset at du kan ha mange slike produkter ute samtidig. Derfor er det viktigste at de tjener penger på spillet og tiltrekker seg flere utviklere og flere prosjekter (samtidig kan det dempe frafallet av inntekter fra PD2 som muligens kommer i år i og med at spillet blir eldre).

1 Like

Flyttet penger fra Asetek til Starbreeze nettopp. Klarte endelig å fiske noen aksjer på 14.50 :slightly_smiling:

2 Likes

Jeg ser at DbD ikke er lengre i utviklingen enn lukket alpha. Det var litt overraskende og litt skuffende:

You need to understand that this is going to have to be kept secret. You
should also know that this is an early alpha build of the game and some
of the features will be broken or impossible to understand in their
current state. The core experience, however, is there and we will be
gathering a lot of data, watching you play and making notes.

1 Like

Nei, etter å ha vært med i beta både for LMO og TSW og ikke kunne predikere at dette ville bli en flopp, holder jeg meg nok unna…

2 Likes