Ja jeg lurer også på det:
Jeg forventer at Retail fortsetter å minke nå, husk at Q2 (okt-des) er et bra kvartal for retail med julegavehandel.
Ja jeg lurer også på det:
Jeg forventer at Retail fortsetter å minke nå, husk at Q2 (okt-des) er et bra kvartal for retail med julegavehandel.
Du tenker på avtalen Starbreeze hadde om at de fikk penger for å fortsette utviklingen av Payday 2 DLC-er? Jeg tror det kan stemme bra.
¨Jeg er ikke imponert over forhåndssalget til DbD foreløpig. Er det vanlig at spill selger så dårlig i forhåndssalget og likevel blir en hit? Har vel ligget på global top sellers på ca 150 og dårligere. Det er 3 versjoner av spillet, mulig det påvirker listeplasseringen noe. Beta i slutten av mai, kanskje det tar av da? ligger på siden fra 426.-450. plass nå
Kan ikke skjønne at et slikt spill har noen særlig bred appell?
For å si det sånn: The Park solgte mye bedre enn dette i pre-order, men der gikk det vel bare an å preordre et par uker før launch, ikke seks-syv uker.
Starbreeze har investert 2MUSD i spillet, så det må definitivt selge bedre enn The Park for å dekke kostnadene.
Det har jo fått litt oppmerksomhet, f.eks denne videon med 115k views og 2,5k likes og 100 dislikes:
Jeg kan for lite om hvordan spill bruker å selge til pre-order. Men DbD er tross alt til 10% rabatt, 20% hvis man eier payday2 og fått bra med presse-omtale og likevel ligger de 3 versjonene på 426.-450. -steam-global-top-sellers-siden for øyeblikket???
Altså, jeg er ikke uenig, det ser ikke bra ut. Samtidig, det er litt tidlig å si hvordan det går nå. Det er fortsatt ikke noen gameplay videoer ute.
Et slikt spill burde blitt lansert på halloween
Jeg er ute av Starbreeze. Tjente en grei slant så jeg er fornøyd. Har tro på selskapet på sikt, men føler det er klokere å frigjøre denne kapitalen til å fokusere på andre prosjekter akkurat nå. Vil følge med og vurdere inngang senere
Kan godt vise seg å være et dumt valg, men jeg jobber med å bli flinkere på å realisere gevinst.
Gjort det samme selv. Forstår tankegangen din og det viser klasse at du kommer deg ut med gevinst på dette tidspunktet
Hvis det blir E3-rally i år så tror jeg det blir noe dempet i forhold til i fjor.Litt tidlig ennå, jeg ville forvente at det begynte for alvor etter rapporten 12.mai.
Men disse spill-aksjene går ofte på forventninger og det utnytter tradere. Nå er det release av DbD og E3 samtidig så tradere vet nøyaktig når de skal selge.
Vi har sett store kursøkninger f.eks. for Gaming Corps der mange må ha skjønt at dette ikke gikk veien, men likevel kom kursoppgangen før release.
Det virker på meg som om det er voksekramper ja, der man har mange baller i lufta og det går så litt i ball. oTWD ble hypet masse på forrige E3 der også StarVR ble avslørt. Egen buss med oTWD the virtual reality experience demo ble også kjørt rundt omkring i verden. Siden den gang har man hørt fint lite om dette spillet bortsett fra utsettelsen i et år pga smilegate-satsinga. Det er uheldig å avbryte hypen.
Jeg tror ikke dette selskapet klarer å reklamere for mer enn en release av gangen, så nå blir det DbD, Geminose, RAID, John Wick-spillet og oTWD. Ytterligere utsettelser kan fort komme og da tenker jeg på Geminose og RAID først og fremst. I tillegg kommer payday2 i Asia mobil-satsing og f2p-satsing der borte + noen andre prosjekter der STORM er det viktigste.
Veldig spennende portefølje, men spørsmålet må etter hvert stilles om de gaper over for mye?
Uansett hvor flinke man er til å ansatte nye folk så er det ikke enkelt å øke antall ansatte mye på kort tid :
“Antalet anställda uppgick per den 31 december 2015 till 109
personer (76 personer). Medelantalet heltidsanställda för
det förkortade räkenskapsåret 2015/2016 uppgick till 105
personer (54 personer). Medelåldern är 33 år och könsfördelningen
är 96 män och 13 kvinnor”
MEDARBETARE NYCKELTAL (JUL-DEC) (JUL-JUN) (JUL-JUN)
Medelantal anställda 105 54 44
Starbreeze har beslutat att flytta publiceringen av kvartalsrapporten för första kvartalet 2016 från 12:e maj till 18:e maj.
StarVR til cannes film festival. Opprinnelig Artikkel ble fjernet, men kan leses her fra google cache.
Siden linkens innhold kan bli fjernet har jeg kopiert ut teksten. Spennende.
The famous video game studio STARBREEZE takes on the Cannes film festival with a VR film made with Real Insight Gentlemen
StarVR
is THE next generation VR headset. With a 210° horizontal fov and 5K
display, it gives a new meaning to the word immersion. Created by the
european video game studio STARBREEZE, it’s about to hit the VR market.
Already famous for their Walking Dead VR demo in E3, the StarVR want now
to steal the show at Cannes this spring.
A
villa overlooking the bay will host a big launching party for COCKATOO
SPRITZ, a short VR fiction by the french director Stephane BARBATO. The
whole party is designed around the unique Art nouveau style of the film,
with the cast welcoming the guests and bringing them to the other
reality.
A 360° 3D Slow-motion shot full of VFX – what else ?StarBreeze
came to us to supervise the VR and 3D of the film and help design a
shooting process. The challenge was huge : the StarVR headset has no
compromise on image and experience quality, so the film had to match
those expectations. They wanted a 360° 3D film with some 1000 fps
slow-motion shots. We designed a new rig based on Phantom 4K cameras and
set up the scene for 3D and VR.
The set was built on a huge studio in Paris, keeping some tricks to
give the DoP Baptiste CHESNAY room to send the enormous amount of light
needed for 1000 fps shots. The shoot lasted two days, with more than 20
actors including a live band and a chinese dragon.
The post-production took almost 2 month with a lot of VFX done by Small
in Paris. The result is a colorful and baroque comedy that gives room
for the tremendous actors to play and ends in a bang. To see in Cannes
in may !
Og der kom meldinga:
Snur ned her eller skal den gå bananas i år igjen mot E3?
Mulig den kan gå en del på hype denne gangen også, men denne gangen tipper jeg kvartalstallene kan legge en demper på festen.
EDIT: blir ikke overrasket om spillertallene for PD2 i mai nå blir de dårligste siden mai 2014 (med mindre det kommer en kampanje av noe slag).
Jeg tipper den går bananas. Det er få/ingen forventninger til kvartalstallene som kommer nå. Kursen i Starbreeze har etter min mening lenge blitt styrt av ren tro på framtidige spill-lanseringer. Hva kan være bedre enn hypen mot/rundt E3?