Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Det kan være litt tidlig ennå med E3 rallyet, akkurat nå er det posisjonering for VR-filmen som slippes i cannes i morgen tror jeg. Jeg forventer at E3 rallyet begynner senest litt etter kvartalsrapport. Utsettelser vil bli dårlig tatt i mot. Det er STAR sin akilleshæl uten tvil.

1 Like

Triggerlista til STAR er lang nå, så det er litt vanskelig å si når rallyet starter.
Så å gamble på liten nedtur ved rapport kan være risikabelt hvis man har lyst å være med på mulig E3-rally.

11-20 mai - Starbreeze to premiere its cinematic VR-experience “Cockatoo Spritz” at Cannes.
15 mai - Ett event arrangeras där Starbreeze VR-satsningar lyfts fram ytterligare.
18 mai - Kvartalsrapport (Q1)
25 mai - Årsstämma
31 mai - Dead by Daylight beta
14 juni - Dead by Daylight-release
14 juni - E3

kopiert fra avanza-forumet

2 Likes

Må si @onns hadde noen gode poenger angående Starbreeze VR. Høyere oppløsning og en mye større del av synsfeltet som blir dekket. Med de nye 14nm skjermkortene som blir lansert de neste månedene, og AMD sin Zen-prosessor som slippes i Q4, så vil inngangsbilletten til VR på PC senkes betraktelig.

Samtidig, så er det utrolig fristende å prøve å gjøre en trade med de siste aksjene jeg har i Starbreeze hvis den stiger som i fjor på hypen den neste måneden.

Denne aksjen handler mye
om forventninger og sell on news. Mitt luksusproblem er at jeg har
spill-aksjene Stillfront (SF), Starbreeze(STAR-B), Funcom og snart
Paradox Interactive pluss en del i PHO, PCIB og GIG, SEAM, etc. Har rett
og slett for lite kapital til å satse skikkelig i STAR uten at det går
på bekostning av mine andre caser. Tror som sagt rallyet blir mindre
prosentvis enn under forrige E3 (hvis det blir rally da). Og etter E3
kan det fort gå nedover igjen som vi så ved forrige E3.

edit:
Sjekket jobssitat:
Currently we are working on the new game RAID: World War II together
with our friends over at Starbreeze studios which is to be launched
this year.

Veldig positivt hvis det faktisk blir release av RAID i år.

3 Likes

litt presse

ikke fått med seg at STAR har laget payday2, men ellers ok artikkel.
“company behind impressive titles like Brothers: A Tale of Two Sons and The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay”

The company has also been working on a VR experience for John Wick, which wasn’t ready in time for a Cannes demo.

En VR experience demo for John Wick er jo allerede laget, rart man ikke brukte den en gang til.

1 Like

Jeg har lenge vært mindre optimistisk til Geminose og nå når Disney Infinity legger ned har jeg blitt enda mindre positiv. Kommer Geminose noensinne ut lurer jeg på? Hvordan i all verden skal man få til et samarbeid med leketøysprodusent med dette bakteppet?

En utvei for STAR kan være å droppe det fysiske leketøyet og satse på at en litt annen versjon av spillet er godt nok til å få litt inntekter.

Mulig jeg er for negativ her, kanskje kommer det en god partner inn og release i år. Men jeg tviler. Heldigvis har STAR mange andre prosjekter på gang og så er de også publishere.

3 Likes

Har ikke tid til å finne det nå, men jeg mener jeg leste i den siste rapporten til SB noe sånt som at de åpner for å launche spillet før leketøyene. Uansett har heller ikke jeg noe særlig tro på dette konseptet.

1 Like

Flere enn meg som tror på litt kursoppgang fremover.
sitat:
Carl Armfelt på Swedbank Robur är dock mer bullish än någonsin vad
gäller Starbreeze. Han är dels positiv till bolaget på lång sikt, men
lyfter även fram att det nu är ett extra bra tillfälle att köpa aktien.
Två saker brukar få extra fart på aktien, dels den årliga E3-mässan och
dels när bolaget släpper ett nytt spel. Nu inträffar båda dessa saker
samtidigt, nämligen nu i juni.

http://nyemissioner.se/nyheter/det_aer_nu_du_ska_koepa_starbreezeaktien/544

Star er diskutert fra ca 10:50 min.

1 Like

Formuleringa er endret nå. “to be launched this year” er fjernet. Så kan man tolke
dette på 2 måter:Info var ikke korrekt eller at det egentlig skulle
annonseres senere.

2 Likes

Samarbeid med Acer for kommersialisering av StarVR

Starbreeze AB: Starbreeze and Acer to Form Joint Venture for the StarVR Headset

CANNES (May 15, 2016) Starbreeze AB and Acer Inc. today signed a letter of intent to form a joint venture for the StarVR Virtual Reality (VR) Head-Mounted Display (HMD). The two companies aim to cooperate on the design, manufacturing, promotion, marketing and sales of the StarVR HMD to the professional- and location-based entertainment market.

“Since our launch in June 2015, we have had an amazing start with StarVR. By partnering with Acer we shift gears yet again to firmly position us as the leader in top-end VR experiences. Acer is an excellent, experienced and prominent hardware partner that will accelerate us in realizing and producing a high-definition, high-fidelity VR headset,” said Bo Andersson Klint, Starbreeze CEO. “We’ve been working with a clear roadmap for our VR strategy from day one, and are now about to realize one of the first major collaborations we set out to achieve. The future for StarVR is now set and extremely exciting.”

“Acer is thrilled to join forces with Starbreeze in bringing the StarVR head-mounted display to the market,” said Jason Chen, Acer Corporate President and CEO. "We are devoting R&D resources across multiple aspects of the VR ecosystem for a coherent and high-quality experience, while just last month Acer announced powerful desktops and notebooks fully-ready for StarVR. Starbreeze and Acer share the same goal of delivering best-in-class VR applications, and we look forward to unlocking new VR possibilities together with this partnership. "

Starbreeze launched StarVR with a VR-experience at the Electronic Entertainment Expo (E3) in June 2015 by the acquisition of French company Infinite Eye, that brought the StarVR HMD technology and an outstanding and agile engineering team into Starbreeze. After the launch, the VR-experience was brought on the road entertaining thousands of consumers. In January 2016, Starbreeze unveiled its location based StarCade initiative, introducing VR centers looking to allowing customers to immerse themselves into premium VR experiences.

Starbreeze additionally premiered its first cinematic VR experience “Cockatoo Spritz” directed by Stephane Barbato in Cannes during the first week of the festival. Visitors in Cannes can preview the experience by invitation to the exclusive cocktail party taking place Sunday May 15 or by appointment up until May 20th 2016.

For over 40 years, Acer has continued to bring cutting-edge technology to the market through its innovative computing devices. With the recent launch of its VR-ready Predator line-up of performance driven devices, the company is again leading new trends for computing and entertainment. This agreement further underlines Acer’s relentless pursuit for innovation and ambition to deliver technology in blazing time-to-market.

The letter of intent announced today form the basis for ongoing discussions regarding a definitive agreement to form the joint venture, subject to the parties’ board approval.

3 Likes

Som en avtale med Acer?

2 Likes

Tror hypen rundt denne avtalen kan ta av. Kjedelig at aksjen ikke dippet nok til at jeg kjøpte meg opp igjen. Får glede meg over oppgangen på det lille jeg sitter med.

Tipper de samme som kjøper geforce 1080 går for starvr. To produkter som passer bra sammen.

1 Like

StarVR er en ting som jeg hele tiden har trodd kunne overraske, dette her minner jo om samarbeidet mellom HTC og Steam. Dette er absolutt en nyhet som har potensiale til å få STAR til et høyere nivå.

Hva tror dere om samarbeidet mer fundamentalt, gir det såpass mye større oppside slik at man kan kjøpe noen aksjer dersom den faller litt tilbake til f.eks 18kr, altså ikke som en trade, men for å langsiktig eie aksjen.

Slik jeg forstår det vil StarVR først og fremst rette seg mot underholdningsindustrien og ikke hjemmemarkedet, og spørsmålet er hvor stort det markedet blir. Folk vil vel heller ha VR hjemme?

Aksjen gikk opp til ny ath i dag, men falt litt tilbake derfra.

Tjah, spørsmålet er jo om vi har nådd toppen for hypen for denne gang? Hvis du ser på utviklingen forrige mai/juni, så fikk vi riktignok et tilbakefall fra en topp på 18kr, men til et nytt, høyere nivå.

Ja, jeg tror sikkert kursen kan stå høyere ved E3, og jeg mente ikke å si at toppen er nådd for denne gang. Jeg bare la merke til at det i dag ble forsøkt brudd ved tidligere ATH, men falt litt kortsiktig tilbake.

Men det jeg personlig er mest interessert i er hva denne avtalen kan gjøre for caset fundamentalt, og ikke som en trigger for tradere. Hva tror dere? Jeg liker avtalen med Acer, men caset er vel fortsatt et ganske smalt marked siden det retter seg mot “arcades and theme parks”. Eller tror dere dette underholdningsmarkedet vil vokse, eller at det etterhvert vil bli så billig å produsere at StarVR vil også rette seg mot konsumentene? Vil Acer gjøre eget mid-end VR set mot konsumenter uten Star?

Edit: nå står det også i denne artikkelen “Acer is also designing desktops and laptops that are designed to power StarVR headsets.” Det kanskje betyr at de ikke utelukkende vil satse på arkader/fornøyelsesparker?

2 Likes

Litt om “joint venture”

A joint venture is a business enterprise undertaken by two or more persons or organizations to share the expense and (hopefully) profit of a particular business project. A joint venture is not a business organization in the sense of a proprietorship, partnership, or corporation. It is an agreement between parties for a particular purpose and usually a defined timeframe. Joint ventures may be very informal, such as a handshake and an agreement for two firms to share a booth at a trade show. Other arrangements may be extremely complex, such as a consortium of major electronics firms joining to develop new microchips. The key factor in a joint venture partnership is its single, definable objective. Joint ventures have grown in popularity in recent years, despite the relatively high failure rate of such efforts for one reason or another. Creative small business owners have been able to use this business strategy to good advantage over the years, although the practice remains one primarily associated with larger corporations.

Most joint ventures are formed for the ultimate purpose of saving money. This is as true of small neighborhood stores that agree to advertise jointly in the weekly paper as it is of international oil companies that agree to work together for purposes of oil and gas exploration or extraction. Joint ventures are attractive because they enable companies to share both risks and costs.

http://www.inc.com/encyclopedia/joint-ventures.html

STARBREEZE
VISION IHOP MED ACER OM PROFFSSEGMENT FÖR STAR VR (Direkt)
2016-05-16 14:36
STOCKHOLM (Direkt) En av frågorna som Starbreeze och Acer ska ta tag i, givet att ett samriskbolag bildas, är vilka slutanvändare som virtual reality-headsetet Star VR ska riktas in mot. Den uppmärksamhet som i år blossat upp kring vr-teknologin har handlat mycket om spelvärlden, men Starbreeze ser många användningsområden som inte innebär hemmakonsumentmarknaden.

Det säger Starbreezes IR-ansvariga Maeva Sponbergs till Nyhetsbyrån Direkt. Starbreeze meddelade i helgen att en avsiktsförklaring tecknats med dator- och hårdvarutillverkaren Acer gällande ett samriskbolag för Starbreeze headset Star VR.

Varför Acer?

“Hittills har vi handgjort i princip varje headset vi använder, så givetvis vill vi ha en stor etablerad partner att jobba med som har distributionsnätverk och en tillverkningsprocess för hårdvaran. Vi har en teknologisk specifikation som är en av de högsta på marknaden just nu och det gör också att komponentpriserna blir mycket högre än vad de är på konkurrenssidan”, säger ir-chefen.

Till vilken målgrupp kommer ni att vända er med Star VR?

“Både vi och Acer har en definitiv vision om det mer professionella segmentet. Därmed inte sagt att det ska vara uteslutande så. Vi tror väldigt mycket på platsbaserad VR där vår Starcade spelar in på ett stort sätt”, säger Maeva Sponbergs.

Starbreeze projekt Starcade, ett arkadliknande testcenter i Los Angeles där bolagets virtual reality-teknik ska visas upp, testas och utvecklas, kommer att öppna under sommaren 2016.

Headsets som lanserats i år, bland annat Facebookägda Oculus Rift och HTC:s Vive, har marknadsförts mycket mot spelsegmentet.

“Jag tycker vi har varit tydliga med att vi ser väldigt många användningsområden som inte innebär hemmakonsumentmarknaden. Vi tittar på utbildning, byggnadskonstruktion, ingenjörskunskaper, områden som är otroligt intressanta vid sidan av arkadsegmentet. Oculus har Facebook i ryggen och HTC är också ett jättestort bolag. Vi har sagt att vi vill vara den andra generationens headset och vi vill se åt vilket håll konsumentmarknaden går. Vi vill avvakta och se hur vi bäst placerar vår strategi”, säger Maeva Sponbergs.

Samtalen med Acer om ett framtida samriskbolag inkluderar inte Starbreeze satsning på Starcade.

Är det aktuellt med någon annan partner där?

“Inte just nu, men vi har givetvis diskussioner med många partners om alla våra områden”, kommenterar ir-chefen.

Hösten 2015 inledde Starbreeze och Tobii ett utvecklingsinitiativ för att anpassa ögonstyrning för virtual reality.

Hur går det, har det motsvarat era förväntningar så här långt?

“Absolut, det tycker jag. Det rullar på bra och våra ingenjörer är likvärdigt glada på bägge sidor”, säger Maeva Sponbergs.

För vr-spelet John Wick, där Starbreeze har en förläggarroll och som är baserat på filmen med samma namn, har det hittills talats om en lansering våren 2016 och då initialt till plattformen HTC Vive VR. I februari uppgav Starbreeze att bolaget “ständigt anpassar schemat” tillsammans med sina partners för att hitta ett optimalt releasefönster för John Wick.

“Vi har inte riktigt hittat det optimala fönstret ännu, vi letar fortfarande”, säger ir-chefen.

Är spelet klart?

“Vi har inte gått ut med statusen utan det är fortfarande under utveckling. Men som vi jobbar i pc-spelsbranschen, och när vi jobbar på plattformar som Steam, så utvecklar vi produkten ända fram till den dag då vi trycker på knappen.”

Så du håller inte med om beskrivningen att spelet är försenat?

“Jag skulle inte prata om en försening ännu, nej.”

Mats Torgander +46 8 5191 7915
Nyhetsbyrån Direkt

2 Likes

Akkurat det jeg trodde de trengte. Spørsmålet nå blir når de kan få produktet på markedet, og til hvilken pris. De må få noe ut før neste generasjon fra konkurrentene.

2 Likes

Uansett om de lykkes i begynnelsen så vil vel de store konkurrentene ta over innen kort tid? Har StarVR noen patenter eller andre fordeler som ikke konkurrentene kan kopiere? Eller vil det profesjonelle segmentet/VR arcades være såpass lite at konkurrentene lar StarVR beholde den nisjen?