Sikkert noen som blir det men jeg mener at tap av urealisert gevinst fremdeles er et tap Tror du hadde følt deg rimelig teit hvis SB gikk ned til 9-10kr når man hadde mulighet til å selge på 25kr++ .
15kr er ganske langt unna toppen på 25… :=)
Nei jeg treffer aldri perfekt hverken på bunn eller topp men jeg burde helt klart solgt minst 50% da kursen var over 25kr før e3.
LOL@Onns!
Snittkursen din er like irrelevant nå som før…
Helt uenig! Begge har like mye å frykte…
Snittkursen min i Funcom? How low can you go Onns…
Snittkursen spiller en rolle for hvordan man håndterer nedgang i aksjekurs, men strengt tatt så burde man hele tiden spørre seg: “Ville jeg kjøpt min første aksje på dagens kurs?” Hvis svaret er: “Nei”, så er det på tide å selge seg ut. Hvis svaret er: “Ja, men kun X aksjer”, så er det på tide å selge seg ned til X aksjer, evt kjøpe seg opp til X aksjer.
Løpende vurderinger er spesielt viktig i forventningsdrevne aksjer, eller så ender man fort opp med å sitte på aksjer i et selskap som lider av skikkelig bobleprising.
Jeg solgte mine første aksjer i Starbreeze litt tidlig (hvis man ser på det å maksimere profitt), det kom rett og slett av at når jeg stilte spørsmålet til meg selv, så ble svaret at jeg ikke ville kjøpt så mange aksjer som jeg satt på. Jeg hadde fortsatt tro på Starbreeze, men mente at risikoen ble for høy, selv om evt gevinst hadde gått bra opp. Jeg solgte meg ut når kursen rundt 25kr, for da syntes jeg aksjen var overpriset.
Hvis man kjøpte Starbreeze på f.eks 24kr og nå, uten noe særlig av positive/negative nyheter selger seg ned, så stoler man ikke på analysen man selv gjorde på 24kr.
Det jeg mener jeg har gjort feil i Starbreeze er å ikke kjøpe meg opp igjen etter å ha solgt pga midlertidig overprising. F.eks når aksjen gikk til 18kr i 2015 hvor jeg solgte meg kraftig ned, så falt aksjen tilbake til 11-14kr. Utfra mine egne vurderinger, så var det et godt kjøpstidspunkt, men jeg var litt “ferdig” med aksjen. Tilsvarende nå når aksjen har fallt fra 25kr ned til 18-21 kr.
Jeg klarer ikke helt forklare hvorfor jeg ikke kjøper meg inn igjen, så det er nok noe som ligger der som en ryggmarksrefleks. Noen som har noen gode forslag til denne hvorfor jeg synes det er så vanskelig å kjøpe meg inn i en aksje jeg har solgt meg ut av, etter fall som ikke har noen fundamental grunn?
OTWD kommer kanskje om halvannet år…
Vår 2018 har jeg sett flere nevner som sansynlig.
Er nevnt en gang og to lengre opp i tråden her. Bør være mulig for deg å finne det også
Du har jo problemer med å navngi utgivelser og datoer selv, så da passer du fint inn.