Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

STARBREEZE
STYRELSELEDAMOT EVA REDHE SÅLT 100.000 AKTIER (Direkt)
2016-11-28 08:23
STOCKHOLM (Direkt) Eva Redhe, styrelseledamot i Starbreeze, har sålt ytterligare 100.000 aktier i bolaget för sammantaget drygt 2 miljoner kronor.

Försäljningen av aktierna skedde på torsdagen den 24 november, enligt Finansinspektionens insynslista.

I mitten av oktober sålde hon 158.000 B-aktier samt 4.500 A-aktier i Starbreeze. Som skäl till de försäljningarna angavs att pengar skulle frigöras till kommande optionslösen.

Enligt den senaste årsredovisningen hade Eve Redhe ett aktieinnehav om 4.500 A-aktier och 349.500 B-aktier. Därtill ägde hon 178.000 teckningsoptioner samt 89.000 styrelsepersonaloptioner som enligt Starbreeze gav rätt att teckna 133.500 aktier.

Nyhetsbyrån Direkt har utan framgår sökt Eva Redhe och Strabreeze ir-chef.

Börsredaktionen +46 8 5191 7910, http://twitter.com/direktse

Nyhetsbyrån Direkt

1 Like

direkt:

STOCKHOLM (Direkt) Starbreeze styrelseledamot Eva Redhes försäljning av 100.000 aktier i bolaget har gjorts för att frigöra kapital till andra investeringar.

Hon har sålt för att få loss likviditet för andra emissioner (ej relaterade till Starbreeze), skriver Starbreeze ir-chef Maeva Sponbergs i ett mejl till Nyhetsbyrån Direkt efter att ha varit i kontakt med Eva Redhe.

Försäljningen, som skedde torsdagen den 24 november, gav en total likvid på drygt 2 miljoner kronor.

Enligt Finansinspektionens insynslista har försäljningen rapporterats som närståendetransaktion, det vill säga via bolag eller familjemedlem. I den kolumn där närstående brukar preciseras har Eva Redhe skrivet sitt eget namn.

I mitten av oktober sålde hon drygt 160.000 aktier i Starbreeze och som skäl då angavs att pengarna skulle frigöras till kommande optionslösen i Starbreeze.

Mats Torgander +46 8 5191 7915

Nyhetsbyrån Direkt

1 Like

Hvis man selger, så tyder det på at man ikke tror aksjen vil stige noe særlig den nærmeste tiden. Man kan også mistenke dårlige nyheter på litt lengre sikt.

Kjøper man har man tro på caset langsiktig, men det kommer ikke en voldsom positiv nyhet i morgen eller neste uke fordi da kan man bli mistenkt for ulovlig innside-kjøp.

1 Like

Her kan markedet være kynisk i sin tolkning, som vi så da Aas solgte rett etter release av TSW. Teoretisk har du rett, jeg tolket ikke Aas sitt innside salg som så negativt (han kunne jo ikke selge hvis det gikk dårlig), han hadde solgt før også, men jeg måtte betale prisen for min feiltolkning av dette.

Aksje-Historien har vist at noen innsidere vil prøve å selge også hvis dårlige nyheter kommer snart. Det finnes flere eksempler på dette. Mange blir tatt, men neppe alle.

2 Likes

Kan du ikke bare copy paste den inn hit, så slipper man å bruke discord.

Er de signert av Bo? :slight_smile:

1 Like

Tilbake på 19-tallet, hva skjer her?

ADHD traderene dør av kjedsomhet?

Den tester støtten på SMA200 også, andre gang i dag. :slight_smile:

1 Like

Jeg har ventet tolmodig på at denne skal krakke, men jeg tror nå at sannsynligheten for det er svært liten. Ingenting som star har meldt fikk betydelig negativ innvirkning på kursen.
Så mitt svar er :Fint lite skjer med kursen… Ser virkelig frem til listebytte, da kan star få inn enda flere store investorer som ikke investerer på first north.

1 Like

Ja, men det er også relativt, den har gått fra 26, til 20. Kan den gå ned til 15 eller snur den opp her?

1 Like

I 2015 gikk den fra 19kr til 11kr et fall på 42%. 26kr -42% = 15kr. Jeg tror ikke den faller så langt. Det må i såfall bli noen flere utsettelser, eller en release som leverer under det markedet forventer.

2 Likes

Det er lov å håpe, men star er flinkeste gutt i klassen til å pakke inn dårlige meldinger sammen med gode slik at den ikke faller nevneverdig. Jeg tror først på kurs 15 når jeg ser det. På 15 vil jeg nok laste en del opp.

1 Like

Som jeg sa, jeg har ikke noen tro på 15kr jeg heller, men når jeg skulle bruke peak og påfølgende bunn i 2015 med peaken fra 2016, så endte jeg tilfeldigvis på 15kr - det samme som @holmes spekulerte i.

Jeg følger aksjen for dårlig til å kunne spå hvor den skal videre.

1 Like