Den er på støtten, og forventet bunn her, så egentlig er det kjøp. Sannsynligvis også riktig å kjøpe, men det jeg ikke liker så godt er at selskapet hyper opp kvartalsrapportene litt vel mye. Nå har de allerede ført opp omsetning fra Raid: World War II, da blir det ikke like morsomt når det spillet kommer. Jeg er også litt skeptisk til det vi har sett av spillet.
Ja, det er greit, men det blir en mindre “trigger”, ikke min favoritt måte å tenke på, men det gjør aksjemarkedet.
Jeg tenkte mer på hvordan det i rapportene utbasuneres omsetningsrekord i store bokstaver. Og tidligere har inntekt fra 505 vært en grå kloss, som nå er borte fra sammenligningen.
Hva baserer du det på?
Sjekk retail i Q4 14/15 - lanseringskvartalet for Crimewave
Jeg er også meget sikker på at retail her betyder salget til konsol uanset om det er retail eller digital. Others er betalinger fra 505
Pre-orders føres ikke som omsetning før spillet er tilgjengelig for kunden.
Jeg synes også oppdelingen er merkelig. Jeg sendte en mail til IR i går. Jeg er fornøyd med svaret jeg fikk fra Funcom på mine spørsmål, men jeg regner med at Starbreeze får flere henvendelser uansett tror jeg de har sagt at de forsøker å svare på alt nå.
Tror ikke det føres før kunden har 2uker eierskap eller 2 timer spilt. Da steam redund er aktiv frem til det
rt 19,60 Star A - på tilbud eller lønner det seg å vente?
Personlig har jeg sagt ingen SB før januar. Så jeg ville ventet.
Har du noe kursmål for å kjøpe?
Nei, foreløpig venter jeg til Januar, se hvordan ting ligger ann da. Men jeg tror jo den skal lavere enn dagens kurs. Det kan være jeg finner ut i Januar at jeg skal vente litt til.
Hva tenker du om kursen her nå generelt?