Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Den er på støtten, og forventet bunn her, så egentlig er det kjøp. Sannsynligvis også riktig å kjøpe, men det jeg ikke liker så godt er at selskapet hyper opp kvartalsrapportene litt vel mye. Nå har de allerede ført opp omsetning fra Raid: World War II, da blir det ikke like morsomt når det spillet kommer. Jeg er også litt skeptisk til det vi har sett av spillet.

2 Likes

Ja, det er greit, men det blir en mindre “trigger”, ikke min favoritt måte å tenke på, men det gjør aksjemarkedet.

Jeg tenkte mer på hvordan det i rapportene utbasuneres omsetningsrekord i store bokstaver. Og tidligere har inntekt fra 505 vært en grå kloss, som nå er borte fra sammenligningen.

Hva baserer du det på?

Sjekk retail i Q4 14/15 - lanseringskvartalet for Crimewave

http://www.webopedia.com/TERM/F/full_retail_software.html

Jeg er også meget sikker på at retail her betyder salget til konsol uanset om det er retail eller digital. Others er betalinger fra 505

1 Like

Pre-orders føres ikke som omsetning før spillet er tilgjengelig for kunden.

1 Like

Jeg synes også oppdelingen er merkelig. Jeg sendte en mail til IR i går. Jeg er fornøyd med svaret jeg fikk fra Funcom på mine spørsmål, men jeg regner med at Starbreeze får flere henvendelser :slight_smile: uansett tror jeg de har sagt at de forsøker å svare på alt nå.

Tror ikke det føres før kunden har 2uker eierskap eller 2 timer spilt. Da steam redund er aktiv frem til det

1 Like

rt 19,60 Star A - på tilbud eller lønner det seg å vente?

Personlig har jeg sagt ingen SB før januar. Så jeg ville ventet.

1 Like

Har du noe kursmål for å kjøpe?

Nei, foreløpig venter jeg til Januar, se hvordan ting ligger ann da. Men jeg tror jo den skal lavere enn dagens kurs. Det kan være jeg finner ut i Januar at jeg skal vente litt til.

2 Likes

Hva tenker du om kursen her nå generelt?