Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Ser vel ut som om de som satset på å øke i andre aksjer enn SB fram mot januar ( f.eks funcom og stillpoint ) gjorde et greit valg :wink:

1 Like

Den dagen vi hadde denne diskusjonen var vel funcom nede på 1.16 og starbreeze på 19.40 :slight_smile:

2 Likes

Jeg vil si at vi nå er rett rundt to sterke støttepunkter, så vil tro den spretter opp nå, men hvis den faller ned forbi de to støttelinjene tegnet opp under tror jeg den kan falle langt.

Hvis den spretter opp, så tror jeg den er i ferd med å danne nok en gigantisk vimpel-formasjon:

Ganske klassisk for gaming-aksjer i dødtiden mellom spillslipp. :slight_smile:

3 Likes

En interessant ting her er at SMA200 er brutt, siden lansering av PD2 har det bare skjedd en gang tidligere, nemlig etter rapporten da det ble klart at Storm kom senere enn mange hadde regnet med.

2 Likes

Hvordan tolker du det “eventet”?

Litt grunn til å være forsiktig. Men samtidig, fra mars - april kan det være interessant å være inne da med E3 og Raid som første trigger og TWD I Q4 17.

2 Likes

Var det virkelig det du satt igjen med som konklusjon etter å ha lest innlegget?

Jeg har egentlig to scenarioer:

1. Brudd ned rimelig kjapt, tipper den i så fall faller ned mot 13-14kr. Som for meg er laaangt ned.
  2. Fortsetter vimpel-formasjon, ender med et brudd opp utpå vårparten en gang
  3. Fortsetter vimpel-formasjon, ender med et brudd ned, f.eks. pga en utsettelse utpå våren en gang

Scenario 1. ville jeg tatt som en overreaksjon og kjøpt på. Scenario #3 er det styggeste. Jeg har vel egentlig mest tro på scenario #2.

1 Like

Når de utsatte Storm til 2017 falt aksjen fra 11-12kr ned til de tidligere nivået på 6-7kr. Aksjen var da relativt lav fra midten av desember til starten av mars. Det er et sånn fall jeg tenkte på.

Det er jo nettopp en av tingene som kjennetegner spillaksjer. Er interessen lav, fordi det ikke “skjer noe”, så faller den, selv om det ikke har skjedd noe fundamentalt. Vanligvis et godt kjøpstidspunkt.

1 Like

Noen som vet status på avanzamannen og mozzez? Når neste hausse runde begynner med nye analyser så kanskje man skal være inne.

1 Like

direkt:

STOCKHOLM (Direkt) Ett antal tillverkare av VR-headset har gått samman och bildat Global Virtual Reality Association (GVRA), en icke vinstdrivande organisation, för att främja och driva utvecklingen inom VR-industrin.

Starbreeze är indirekt en del av GVRA via det samriskbolag som drivs med den taiwanesiska dator- och hårdvarutillverkaren Acer i syfte att producerar, sälja och marknadsföra VR-headsetet StarVR.

Bland andra bolag som ansluter sig till GVRA märks Google, HTC Vive, Oculus, Samsung och Sony.

Tillsammans med andra industriledare i den väldigt unga VR-branschen finns ett behov att öppet kunna diskutera tekniska utmaningar och upptäckter och vi välkomnar initiativet runt GVRA, kommenterar Starbreeze ir-chef Maeva Sponbergs i ett mejl till Nyhetsbyrån Direkt.

Mats Torgander +46 8 5191 7915

Nyhetsbyrån Direkt

Definitivt positivt at VR aktørene jobber isammen.

Dette er ganske vanlig faktisk og det skjer ofte innenfor ny teknologi. Finnes konsortiumer for Wlan standarder, bluetooth etc.

Skal VR lykkes er man avhengig av standarder og det vil jo nettop være noe et slikt konsortium jobber imot.

4 Likes