Star-A 16.90
Edit
Star-B 16.80
Star-A 16.90
Edit
Star-B 16.80
Ser ut som gaming aksjene generelt har en tøff dag
Håper ikke det er det AP fondet, eller kanskje de har lånt ut til shorting?
Solgte i dag tidlig jeg og må jeg innrømme. Var en mikroskopisk lyttepost.
Nå blir jo aksjen iofs mer interessant for hver femtiøring den faller, selskapet har jo mye på gang.
Jeg ser ikke bort i fra at jeg sitter i både funcom og starbreeze om en stund
Så, 16,37 og 15,52 er de neste nivåene for stop-loss?
Det går bare an å spekulere i sånt som dette hvis markedet i utgangspunktet er litt skeptiske. Hvis markedet hadde vært positive til Starbreeze kunne man bare glemt å få drevet aksjen ned. Mao, det forsterker en trend som allerede er der.
Alt jeg så på som støtte-nivåer er brutt nå (de grønne/blå strekene), nå er det bare de røde/oransje igjen, og dit er det langt:
… og nei @onns dette er ikke en fundamental analyse, bare litt hobby-teknisk-analyse
I TA, så kan man ofte se et mønster i at tidligere motstander kan bli til nye støtter.
Så jeg ville også tenkt et mulig støttenivå rundt 16.
På godt over 7 milliarder i børsverdi, så må jeg si at jeg var litt skeptisk. Spesielt siden de nok brenner endel på de prosjektene de har som ikke går som de skal. F.eks. Geminose.
Hvis de kommer ned i 2-3 milliarder, så er jeg enig med deg, det kan fint OTWD/Payday 3 være verdt alene. Dvs de egenutviklede prosjektene.
I dag er verdien på Starbreeze ganske nøyaktig 5 milliarder, og jeg er helt sikker på at vi ikke ser noe under 12kr uten at det har gått vesentlig mer tid med kun ræva nyheter. Mao, hvis jeg skal inn i Starbreeze, så må jeg nesten gå ut i fra at de klarer å gjøre noe med Raid og endel av de andre prosjektene de har på gang også. Det er ihvertfall mer interessant nå enn for noen måneder siden.
Greia er vel at OTWD/Payday 3 kan nok alene forsvare 5 mrd som du sier, men det er ett av de godt over gjennomsnittlige suksess-scenario. Ikke noe jeg liker å satse penger på. Nå ser jeg at jeg har vært litt for defensiv i Funcom og nok godt kunne ha skrevet opp verdien av en god hype.
For noen måneder siden var det også mer optimisme rundt vr satsingen, spørsmålet er hva dette egentlig er verdt
Ser at jeg ble lurt av Netfonds som bruker gårsdagens sluttkurs til å gjøre beregningene sine. Ca 276m aksjer og 16,6 = 4,6mrd som du sier. La oss si de skal ned til 3 milliarder, så må de ned til ca 11kr. Tviler vi skal dit, men da hadde alt utenom Payday 2 og OTWD vært ren bonus.
Jepp, var faktisk så skeptisk at jeg solgte meg ut på ganske nøyaktig 25kr.
“Sommer” betyr vanligvis Q3 som igjen betyr september, kan godt være du har rett dog, det hadde jo vært lurt å bruke E3-hypen til salg.
Dead by Daylight var helt klart en suksess, men OTWD bør jo selge 3x så mye, til en høyere pris, uten deling av gevinst med en 3. part, så i denne sammenheng, så nei. Jeg er også positivt overrasket over DbD. Jeg hadde vært positiv med 1/3 så høyt salg.