Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Star-A 16.90

Edit

Star-B 16.80

Ser ut som gaming aksjene generelt har en tøff dag

5 Likes

Håper ikke det er det AP fondet, eller kanskje de har lånt ut til shorting?

Solgte i dag tidlig jeg og må jeg innrømme. Var en mikroskopisk lyttepost.

Fant ikke noe her http://www.fi.se/Folder-EN/Startpage/Register/Short-Selling/

2 Likes

Nå blir jo aksjen iofs mer interessant for hver femtiøring den faller, selskapet har jo mye på gang.

Jeg ser ikke bort i fra at jeg sitter i både funcom og starbreeze om en stund

1 Like

Så, 16,37 og 15,52 er de neste nivåene for stop-loss?

Det går bare an å spekulere i sånt som dette hvis markedet i utgangspunktet er litt skeptiske. Hvis markedet hadde vært positive til Starbreeze kunne man bare glemt å få drevet aksjen ned. Mao, det forsterker en trend som allerede er der.

Alt jeg så på som støtte-nivåer er brutt nå (de grønne/blå strekene), nå er det bare de røde/oransje igjen, og dit er det langt:

… og nei @onns dette er ikke en fundamental analyse, bare litt hobby-teknisk-analyse :stuck_out_tongue:

1 Like

I TA, så kan man ofte se et mønster i at tidligere motstander kan bli til nye støtter.

Så jeg ville også tenkt et mulig støttenivå rundt 16.

2 Likes

På godt over 7 milliarder i børsverdi, så må jeg si at jeg var litt skeptisk. Spesielt siden de nok brenner endel på de prosjektene de har som ikke går som de skal. F.eks. Geminose.

Hvis de kommer ned i 2-3 milliarder, så er jeg enig med deg, det kan fint OTWD/Payday 3 være verdt alene. Dvs de egenutviklede prosjektene.

I dag er verdien på Starbreeze ganske nøyaktig 5 milliarder, og jeg er helt sikker på at vi ikke ser noe under 12kr uten at det har gått vesentlig mer tid med kun ræva nyheter. Mao, hvis jeg skal inn i Starbreeze, så må jeg nesten gå ut i fra at de klarer å gjøre noe med Raid og endel av de andre prosjektene de har på gang også. Det er ihvertfall mer interessant nå enn for noen måneder siden. :wink:

Greia er vel at OTWD/Payday 3 kan nok alene forsvare 5 mrd som du sier, men det er ett av de godt over gjennomsnittlige suksess-scenario. Ikke noe jeg liker å satse penger på. Nå ser jeg at jeg har vært litt for defensiv i Funcom og nok godt kunne ha skrevet opp verdien av en god hype. :stuck_out_tongue:

2 Likes

For noen måneder siden var det også mer optimisme rundt vr satsingen, spørsmålet er hva dette egentlig er verdt

1 Like

Ser at jeg ble lurt av Netfonds som bruker gårsdagens sluttkurs til å gjøre beregningene sine. Ca 276m aksjer og 16,6 = 4,6mrd som du sier. La oss si de skal ned til 3 milliarder, så må de ned til ca 11kr. Tviler vi skal dit, men da hadde alt utenom Payday 2 og OTWD vært ren bonus. :slight_smile:

Jepp, var faktisk så skeptisk at jeg solgte meg ut på ganske nøyaktig 25kr. :slight_smile:

“Sommer” betyr vanligvis Q3 som igjen betyr september, kan godt være du har rett dog, det hadde jo vært lurt å bruke E3-hypen til salg. :slight_smile:

Dead by Daylight var helt klart en suksess, men OTWD bør jo selge 3x så mye, til en høyere pris, uten deling av gevinst med en 3. part, så i denne sammenheng, så nei. Jeg er også positivt overrasket over DbD. Jeg hadde vært positiv med 1/3 så høyt salg. :slight_smile:

2 Likes