Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

@Christian enig i endel av poengene dine, MEN Pd2 tjente inn 160mill ifjor. Det er ganske bra for et spill som kom ut i 2013

Nå har de, eller partnere tenkt å komme med tre squad baserte pve spill på rad: raid, otwd, payday3. Disse vil jo konkurrere med hverandre og payday2.

Tror derfor at otwd først kommer i 2018, og at raid vil stjele spillere fra pd2. Jeg kan ta feil. Payday 2 genererte nok mange ekstra spillere til payday.

Det kommer an på hvor bra den er, og hvor mye det forsinker og fordyrer utvikling. Jeg er litt skeptisk.

1 Like

Synes det er lurt å være litt skeptisk til det meste :wink:

Du glemmer Storm :wink:

Storm har vært utsatt så mange ganger at jeg utelot det med vilje.

Btw, takk for svar på innleggene mine, det er rimelig nyttig med andre sines tanker om de samme områdene.

Har det kommet ut noen nye gameplay-videoer til Raid WW2? Jeg fant bare en fra E3, og den så shit ut. For hvordan et bra spill ser ut, sjekk ut Battlefield 1. Det er rimelig hot shit! Dama har spilt det rimelig mye og det får f.eks Payday 2 til å se ut som noe fra forrige århundre. :stuck_out_tongue:

Man ender jo av og til opp med å diskutere litt med seg selv også før man svarer på andre sine poster :wink:

2 Likes

Kommer vel mer på GDC :slight_smile:

Når det gjelder battlefield 1 så kjøpte jeg det og titanfall 2 for en liten stund siden men har spilt minimalt :slight_smile:

Har DbD dratt inn 143MSEK? Good shit. :stuck_out_tongue:

Jeg er relativt enig i det du skriver, men en av grunnene til at jeg tror Starbreeze sitt neste spill kommer til å selge bra er at de mobiliserer kundene de har fra Payday 2. For at den taktikken skal fungere, så må du spre ut spillene litt, eller så riskerer du å dra teppet under ditt ett år gamle spill for å selge det nye, ettersom spillerene migrerer fra ett til et annet.

Nå vet jeg ikke helt hvordan det kommer til å fungere i praksis. Dette er jo PvE spill, og det er en viss mengde grinding, og da kan det, som du sier, være godt med litt avveksling.

Jeg tror samme hva at å komme med oTWD nærmere Raid:WW2 enn ca et år vil være en tabbe. Her er vi nok rett og slett bare uenige. Det blir spennende å se hva som faktisk blir gjort. :slight_smile:

Jepp, men hvor mye må Geminose dra inn for at det skal ha lønnet seg for aksjonærene. Her var jo en god del av oppgjøret var i aksjer? Jeg tror summen er ganske vanvittig…

Jeg tror ikke det er noe problem for oTWD å bli lansert 6mnd etter Raid:WW2, men det vil nok redusere “halen” til salget av Raid:WW2 betraktelig, ettersom fokus fra Starbreeze sin side blir flyttet til oTWD. Det samme gjelder forsåvidt Payday 2 også, men her har de kanskje ikke tenkt å komme med så mange nye utvidelser?

Ja, men husk at dette er før deling med behaviour interactive og unreal / epic (men etter Steam og VAT)

Uansett en god investering.

1 Like

For å utdype dette litt: jeg mener at Starbreeze kommer til å først og fremst promotere oTWD, ikke Raid:WW2 etter at førstnevnte er lansert og dermed ta bort oppmerksomhet som Raid:WW2, som er en ukjent IP, trenger for å dra inn spillere osv.

Jeg er ikke heeelt uenig med deg btw. :wink:

COD-utgiveren har bygget opp sin egen fanskare som er rimelig uavhengig av Battlefield-fanskaren. Et bedre sammenligningsgrunnlag er Battlefield 1 og Titanfall 2, hvor det er mange som mener at måten EA lanserte disse to spillene på kuttet salget av Titanfall kraftig.

Kilde: https://www.forbes.com/sites/insertcoin/2016/11/02/ea-is-wrong-battlefield-1-absolutely-helped-trample-titanfall-2/#723dfd6e6f87

1 Like

Har bara läst tråden lite snabbt sen men att dem lanserar raidww2 på sommaren och OTWD sent 2017 är ju inga problem alls, eller att dem skulle konkurrera ut varandra, samma diskussion var det om DBD och dbd har varit en väldigt god investering för Star.

Er Starbreeze tilstede på GDC?