Starbreeze to showcase Raid: World War II, Deliver Us the Moon, and the console edition of Dead by Daylight at PAX East
Hvorfor faller kursen i dag?
Lov å drømme?
Helt ærlig tror jeg det går den veien nå… Det er PEen jeg sitter og ser på.
Siste biten ned kan nok skje fortere enn en aner.
Jeg tror vi allerede har truffet den blå støtten. Dvs motstanden på vei opp ifjor er motstanden på vei ned i år. Det vil nok være sterk motstand ned mot 14 og usannsynlig at vi skal lengre ned enn det. Hvis den først brytes, så er vel rundt 11,50 neste støtte.
… jeg tror vel egentlig vi skal opp mot E3 i år også, men har ikke satt penger på det.
Hvorfor ikke?
Det er en kombinasjon av flere faktorer. De to viktigste er nok at mitt siste salg av Starbreeze var på 25kr, dit har den ikke vært i nærheten av etterpå. I tillegg har trenden har vært negativ i lang tid nå. Også liker jeg ikke utsettelser / prosjekter som trekker ut i tid.
På den positive siden, så tror jeg egentlig 15,50 var bunnen for denne gangen (ref den blå streken i diagrammet over), Tiden opp mot E3 har vært knall de to siste årene og de burde jo komme med Raid:WW2 og oTWD snart?
Til sist, så er jeg fortsatt 100% investert i aksjer. Jeg solgte meg ut av PCIB for å gå inn i Funcom. Burde kanskje solgt meg ut av PHO også, men tror aksjen er undervurdert. Hvorfor skulle Hansen ellers kjøpt seg opp til 20% eierandel? Så, status er derfor at jeg ikke har noe i Starbreeze.
Risken finns att vi fortsätter ner. Alla uppgångar har snabbt kommit av sig de senaste månaderna. Det krävs något fundamentalt nytt för att bryta den trenden, tror jag. Och inte bara ännu ett uppköp. Dessutom måste vi få veta att OTWD verkligen kommer Q4. Just nu litar man inte på det.
Otroligt trist det här… Man kände sig så säker när Första AP-fonden gick in i höstas, trots att man kände på sig att det skulle komma en ganska ”tom” period under vintern.
Etterhvert som man faller ned gjennom støtter, så øker jo sjansen for at man stopper.
Merk at det er overhodet ikke selskapet starbreeze jeg er negativ på, kun at jeg har lest litt flere skeptiske svenske omtaler av aksjen.
Conan Exiles er ikke ferdig før litt uti 2018, det er bare i EA nå. oTWD skal ikke slippes i EA, men som et polished AAA spill. Det tar lengre tid.
Men är PD3 verkligen i full designfas? På hearingen nyligen sa finanschefen att man ”skissar” på det… Påstår alltså ingenting, men jag vågar inte ta gift på att de håller tidsplanen.
Långsiktigt är jag givetvis mycket positiv till bolaget, men det verkar som om de har problem att hålla ihop alla projekt.